היסטוריה בווימבלדון. אונס ג'אבור (6 בעולם) אמנם הגיעה כפייבוריטית הגדולה לגמר הנשים שנערך היום (שבת), אבל המנצחת הגדולה היא הצ'כית המדורגת 42 בעולם, מרקטה וונדרושובה, שרשמה זכייה ראשונה בגראנד סלאם בזכות 4:6, 4:6. בכך, הפכה הטניסאית בת ה-24 ללא מדורגת הראשונה אי פעם שזוכה בטורניר. היא גם הפכה לרביעית ממדינתה שזוכה בתואר היוקרתי אחרי מרטינה נברטילובה, יאנה נובוטנה ופטרה קביטובה.
וונדרושובה כבר השתתפה בגמר רולאן גארוס (בגיל 19) ובגמר האולימפי, אבל שני ניתוחים שעברה במהלך הקריירה גרמו לה לסגת בדירוג. בשנה שעברה היא לא השתתפה בגלל פציעה בכף היד, אך היום, על הדשא שהוא לא המשטח החזק שלה, היא עשתה כאמור היסטוריה. חוץ מהפרס הכספי הגדול של 2.35 מיליון ליש"ט, וונדרושובה גם תרשום כניסה ראשונה בקריירה לטופ 10 בדירוג העולמי המעודכן שיפורסם ביום שני.
5 צפייה בגלריה
וונדרושובה עם הצלחת
וונדרושובה עם הצלחת
וונדרושובה עם הצלחת
( צילום: SEBASTIEN BOZON / AFP)
5 צפייה בגלריה
וונדרושובה עם הצלחת
וונדרושובה עם הצלחת
הלא מדורגת הראשונה אי פעם שזוכה בטורניר. וונדרושובה
( צילום: REUTERS/Andrew Couldridge)
5 צפייה בגלריה
אונס ג'אבור
אונס ג'אבור
לא הצליחה לעצור את הדמעות. ג'אבור
(צילום: EBASTIEN BOZON / AFP)
5 צפייה בגלריה
ג'אבור
ג'אבור
הפסד שני ברציפות בגמר ווימבלדון. ג'אבור
(צילום: REUTERS/Andrew Couldridge)
בצד המאכזב הייתה כאמור ג'אבור בת ה-28 שקיוותה להפוך לטניסאית הערבייה הראשונה שמניפה גביע גראנד סלאם, אבל למרות שפתחה טוב וגם היה נדמה שהיא חוזרת למשחק במהלך המערכה השנייה, רשמה אכזבה עם הפסד שני ברציפות בגמר ווימבלדון והפסד שלישי בסך הכל בגמר גראנד סלאם. את הדמעות בסיום היא התקשתה לעצור. "את שחקנית מדהימה", אמרה לוונדרושובה. "אני מאוד שמחה בשבילך".

מהלך המשחק

מערכה 1: ג'אבור השיגה שבירה ראשונה כבר לאחר שני משחקונים, יתרון פסיכולוגי משמעותי בשלב מוקדם של המשחק (0:2) אבל במשחקון השלישי השיבה וונדרושובה עם שבירה משלה והמשיכה ל-2:2 בזכות משחקון הגשה מצוין ולמרות ארבע אפשרויות שבירה של הטוניסאית שלא עלו יפה. דווקא אחרי שג'אבור ניצחה שני משחקונים (ושבירה נוספת) וחשבה שהיא מייצרת בריחה משמעותית, ניצחה וונדרושובה ארבעה משחקונים וקבעה מהפך בדרך ל-4:6 בסיום המערכה הראשונה.
5 צפייה בגלריה
מרקטה וונדרושובה
מרקטה וונדרושובה
השלימה את מסע הסינדרלה. וונדרושובה
(צילום: SEBASTIEN BOZON / AFP)
מערכה 2: בפתיחת המערכה השנייה השיגה וונדרושובה שבירה והמשיכה את המומנטום מהמערכה הראשונה וקבעה 0:1. אבל דווקא במשחקון שהיה נדמה שהולך לידיים של הצ'כית ג'אבור שברה בדרך ל-1:1 והתחילה בריחה עם ניצחונות בעוד שני משחקונים - 1:3. במשחקון החמישי במערכה השיבה וונדרושובה עם שבירה משלה והוכיחה לג'אבור שהיא לא תברח כל כך מהר כשקבעה במשחקון הבא שיוויון 3:3. במשחקון השביעי קטעה הטוניסאית את המומנטום של הצ'כית וקבעה 3:4, אבל האחרונה הפכה שוב ל-4:6 וזכתה בגראנד סלאם ראשון בקריירה.