חובבי הטניס קיבלו את הגמר לו ציפו בטורניר ווימבלדון. נובאק ג'וקוביץ' וקרלוס אלקראס ניצחו היום (שישי) בחצאי הגמר בצורה החלטית, וייפגשו בגמר, שייערך ביום ראשון. הסרבי, שהוא גם האלוף המכהן והזוכה בטורניר בארבע הפעמים האחרונות, גבר 3:6, 4:6, 6:7 (4) על יאניק סינר, בדרך להופעה חמישית ברציפות בגמר ותשיעית בסך הכל בטורניר. עבור המדורג ראשון בעולם, שניצח 3:6, 3:6, 3:6, מדובר בהופעה ראשונה אי פעם במעמד.
בניגוד לרבע הגמר בשנה שעברה, אז ג'וקוביץ' פיגר 2:0 מול האיטלקי, הפעם הוא עשה זאת בצורה חלקה. שיאן הזכיות בטורנירי גראנד סלאם הראה עליונות בשתי המערכות הראשונות מול המדורג שמיני בעולם, וניצל שבירה אחת בכל אחת מהן כדי לפתוח יתרון משמעותי.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
ישווה את שיאו של פדרר בווימבלדון? נובאק ג'וקוביץ'
(Julian Finney/Getty Images)
במערכה השלישית, סינר היה נחוש יותר, בעוד נולה הראה סימני עייפות. אף אחד לא הצליח לשבור את יריבו, והמערכה הלכה לשובר שוויון, שם נראה היה ג'וקוביץ' כאילו משהו מציק לו. סינר ניצל זאת כדי להוביל 1:3, אך כידוע - את ג'וקוביץ' אי אפשר להספיד. הוא התעשת והשיג חמש נקודות מתוך שש הבאות, כולל שתי שבירות בדרך לניצחון במערכה השלישית ובמשחק, וביום ראשון הוא יוכל להגדיל את שיא הזכיות שלו בטורנירי הגראנד סלאם, וגם להשוות את שיאו של רוג'ר פדרר במניין הזכיות בווימבלדון, כאשר לג'וקוביץ' יש שבע בעוד לפדרר יש שמונה.

אלקראס לראשונה בגמר ווימבלדון

אלקראס בן ה-20 זכה עד כה בגראנד סלאם אחד בקריירה - אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2022. בווימבלדון, זו תהיה ההופעה הראשונה שלו אי פעם בגמר, לאחר ניצחון מרשים 3:6, 3:6, 3:6 על דניל מדבדב.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הופעה ראשונה בגמר ווימבלדון. קרלוס אלקראס
(Julian Finney/Getty Images)
זה בוודאי לא היה קל עבור המדורג מספר 1, שהתמודד מול המדורג שלישי, אך הוא המשיך להפגין את הטניס הנהדר אותו הפגין לאורך כל הטורניר, בדרך לניצחון בשתי המערכות הראשונות, בזכות שבירה אחת במערכה הראשונה ושתיים בשנייה. במערכה השלישית הוא שבר ועלה ל-0:3, אך מדבדב לא ויתר ושבר גם הוא. אלקראס שבר בחזרה, והרוסי שוב הגיב בשבירה.
מה קרה במשחקון שלאחר מכן? נכון, הספרדי שבר פעם נוספת ועלה ל-3:5, וידע שאם ישמור על ההגשה - הוא יתפוס את המקום בגמר. הפעם, הפינג פינג של השבירות נגמר, אלקראס השלים ניצחון ויתמודד בגמר מול ג'וקוביץ', בתקווה לזכות בפעם הראשונה בקריירה שלו בווימבלדון.