בארה"ב חוגגים יחד עם קוקו גוף את זכייתה הראשונה אי פעם בתואר גראנד סלאם, לאחר שגברה אמש (שבת) בגמר אליפות ארה"ב על ארינה סבאלנקה. הטניסאית בת ה-19 נישאה על גבי האהדה של הקהל שהגיע לפארק הפלאשינג מדוז בקווינס, ולאחר שהפסידה במערכה הראשונה הצליחה לבצע מהפך בדרך לניצחון 6:2, 3:6, 2:6 ולהנפה מרגשת ובלתי נשכחת.
כאמור, ההיסטוריה של גוף סחפה אחריה גל של שמחה בכל המדינה, כאשר מספר רב של סלבריטאים מהשורה הראשונה בירכו והתרגשו יחד איתה. ביציעי אצטדיון ארתור אש, בו נערך הגמר, נכחו שמות כמו קווין דוראנט, מריה שראפובה, אנדי רודיק, מוניקה סלש וגם היוטיובר והמתאגרף ג'ייק פול. אבל לא רק ספורטאים הגיעו לתמוך בגוף. גם ניקול קידמן, שרליז ת'רון, אלק בולדווין, דיאן קיטון לורה דרן ואל רוקר כיבדו את המעמד בנוכחותם.
1 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
ארה"ב נעמדת מאחוריה. קוקו גוף עם גביע אליפות ארה"ב
(צילום: Elsa/Getty Images)
מעבר לכך, כמות הברכות שקיבלה גוף מאישים מפורסמים היא עצומה. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, פירסם בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לאלופת ארה"ב הטרייה קוקו גוף. את חישמלת את אצטדיון ארתור אש ואומה שלמה. הזכייה הזאת היא הראשונה מבין רבות שעוד יגיעו, והיא הוכחה לכך שהכול אפשרי אם לא מוותרים וממשיכים להאמין. גרמת לאמריקה להיות גאה".
גם הנשיא לשעבר, ברק אובמה, בירך את הזוכה הטרייה: "ברכות לקוקו גוף, אנחנו לא יכולים להיות יותר גאים בך על המגרש, ומחוצה לו - ואנחנו יודעים שהטוב ביותר עוד לפנינו". אשתו, מישל, כתבה: "אני כל-כך גאה בך, העבודה הקשה שלך והמאמצים בלטו לכל אורך הטורניר. זה הרגע שלך".
גם אלופת ארה"ב לשעבר, מריה שראפובה, כדורסלן העבר האגדי מג'יק ג'ונסון וגם השחקן ההוליוודי האהוב סמואל ל. ג'קסון, הצטרפו למעגל המברכים. אנדי רודיק, שזכה בטורניר ב-2003 הביע את התלהבותו מיד אחרי הזכייה של בת ארצו, לאחר שכאמור נכח ביציע והתלהב יחד עם שאר הצופים.
קוקו גוף עצמה הייתה מאושרת כמובן, ובמסיבת העיתונאים שלאחר הזכייה דאגה לתת את הכבוד לאחיות ונוס וסרינה וויליאמס, שהיוו עבורה השראה: "הן הסיבות לכך שזכיתי בגביע. הן איפשרו לי להאמין שהחלום הזה אפשרי. כשגדלתי, לא היו יותר מדי טניסאים שחורים ששלטו בענף - רק הן. אחריהן, עוד ועוד טניסאים שחורים עלו לגדולה, בעיקר בגלל המורשת שלהן. הן גרמו לחלום להיות מוחשי. כל הדברים שהן נאלצו לעבור - הן סללו את הדרך למישהי כמוני".
קוקו גוף בת ה-8 רוקדת ביציע
לא סתם גוף מדברת על האחיות וויליאמס. מאז שפרצה בגיל 15, היא הושוותה לסרינה וויליאמס, ואף כונתה "סרינה הבאה". גוף סבלה משינויים קיצוניים ביכולת (הודחה, למשל, רק לפני חודשיים בסיבוב הראשון בווימבלדון), התקמבקה והצליחה להעפיל לגמר הרולאן גארוס אשתקד (שעד אתמול היה גמר הגראנד סלאם היחיד בקריירה שלה), בו גם נוצחה. דווקא מאז אותה הדחה משפילה בווימבלדון, היא נמצאת בכושר הטוב ביותר בחייה - והנה הגיע תואר הגראנד סלאם הראשון שלה, שאחריו היא תעלה למקום השלישי בדירוג העולמי.
מלבד הציוצים של הסלבז השונים שחרכו את הרשת אתמול בתחרות מי יברך יותר את אלופת ארה"ב הטרייה, בלט סרטון אחד, חמוד במיוחד מלפני 11 שנים. בסרטון נראית קוקו גוף בת ה-8, כשהיא רוקדת ביציעים בפלאשינג מדוז, ונהנית מכל רגע. במובן מסוים, כך היא נראתה גם אתמול, בדרך להנפה הראשונה שלה, וכמו שלא מעט כתבו - סביר מאוד להניח שלא האחרונה.