גמר גביע העולם בקריקט הוא אחד מאירועי הספורט הנצפים בעולם. מאות מיליוני אנשים, רובם הודים, צפו היום (ראשון) בקרב על התואר בין הודו המארחת לאוסטרליה. מפגין פרו-פלסטיני ניצל את הבמה, פרץ למגרש וגרם להפסקת הגמר למספר דקות.
המפגין לבש חולצה ועליה הקריאה "לשחרר את פלסטין" ומסכה בצבעי הדגל הפלסטיני. הוא הצליח לפרוץ לכר הדשא ואף לאחוז בווירט קוהלי, כוכבה הגדול של נבחרת הודו. רק לאחר מכן אותו אדם נהדף בידי כוחות האבטחה והוצא מהאצטדיון.
2 צפייה בגלריה
המפגין הפרו פלסטיני שפרץ לכר הדשא
המפגין הפרו פלסטיני שפרץ לכר הדשא
המפגין הפרו-פלסטיני שפרץ לכר הדשא
(צילום: REUTERS/Adnan Abidi)
2 צפייה בגלריה
המפגין הפרו פלסטיני שפרץ לכר הדשא
המפגין הפרו פלסטיני שפרץ לכר הדשא
ומופל על-ידי כוחות האבטחה
(צילום: REUTERS/Andrew Boyers)
בכל מקרה, 132 אלף צופים באצטדיון נרנדרה מודי במומבאי התאכזבו מהיכולת של החובטים שלהם - ובעיקר מהתוצאה בגמר גביע העולם. הודו צברה רק 240 ריצות, ואוסטרליה הגיעה בלי קושי רב ליעד, בעיקר בעזרת 137 ריצות של טרוויס הד. שיתוף הפעולה של הד עם מאנוס למבושגנה (58 ריצות) הביא לאוזיס את הגביע העולמי בפעם השישית בהיסטוריה. הודו הגיעה לגמר אחרי עשרה ניצחונות רצופים בטורניר, אבל לוקש ראהול (66) ויראט קוהחי (54) היו היחידים שצברו יותר מ-50 ריצות בגמר שנערך באצטדיון הקריקט הגדול בעולם. אוסטרליה, שפתחה את גביע העולם עם הפסדים להודו ודרום אפריקה, סיימה אותו עם ניצחון תשיעי ברצף - ועם הגביע.
הענף, יש לציין, יהיה חלק מהמשחקים האולימפיים ב-2036. בישראל מעטים מכירים את חוקיו, וגם באירופה - מלבד באי הבריטי - הוא רחוק מלהיחשב לפופולרי. אבל הוא אחד מענפי הספורט הנצפים בעולם, הרבה בגלל הטירוף בהודו למשחק שבאחת מגרסאותיו עשוי להימשך גם חמישה ימים.