צ'ארון שרי סיים היום (שלישי) רשמית את דרכו במכבי חיפה. הקפטן האהוב של הירוקים עזב במהלך העונה בהשאלה לניימיכן ההולנדית בגלל סיבות משפחתיות ואמור היה לשוב לקראת פתיחת העונה הבאה, אולם בימים האחרונים פנה לראשי המועדון בבקשה להישאר בהולנד מאותן סיבות - וקיבל את מבוקשו. כעת, זה זמן מצוין להיזכר מה עשה אותו לכל כך מיוחד ואהוב. מהשערים הבלתי נשכחים ועד התסרוקת האופנתית - 10 נקודות שמסכמות את התקופה של מספר 10 בירוק.
1. הווינריות. מכבי חיפה ידעה שצ'ארון שרי תמיד יהיה שם, בעיקר במפגשים עם היריבה השנואה מכבי ת"א. הוא זה שכבש את השוויון 2:2 בבלומפילד בעונת האליפות הראשונה והחזיר את הירוקים מ־2:0. הוא זה שכבש את השער המצמק שפתח את המהפך ב־2:3 עונה אחר כך (ניצחון ביתי ראשון של הירוקים על מכבי ת"א בסמי עופר, וניצחון ביתי ראשון עליה מאז דצמבר 2012), ובעיטה חופשית שלקח בתוספת הזמן קבעה 1:1 דרמטי והוציאה את הצהובים ממאבק האליפות. שרי העביר את ההגמוניה מצהוב לירוק. וזה לא היה רק נגד מכבי ת"א, כמובן. הוא היה שם בכל פעם שחיפה הייתה צריכה גיבור שיחלץ אותה מצרות.
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
מכבי חיפה ידעה שהוא תמיד יהיה שם. שרי
(צילום: נחום סגל)
2. הבעיטות. "יש אחד עם רגל שמאל הולנדי, משגע את כולם", שרים האוהדים - והם יודעים על מה הם שרים. אם המגן השאיר אותו שנייה לבד, זה בדרך כלל נגמר בפצצה לחיבורים או לפינה שהשוער לא יכול להגיע אליה. השער שעשה 2:3 מול הכוכב האדום במוקדמות הצ'מפיונס הוא כנראה הזכור ביותר, אבל היה גם פגז מזווית בלתי אפשרית שעשה 0:1 בדרבי מול הפועל, ועוד שוערים אומללים רבים שראו את הכדור טס לכיוונם, כשהם יודעים שאין שום דרך לעצור אותו.
3. המנהיגות. מסאי דגו סיפר איך שרי השתיק את חדר ההלבשה כשהוא רצה לדבר. ולא רק, "יבוא יום ואספר מה הוא עשה בשבילי", אמר המאמן. בזכות הביטחון והשקט ששרי העניק לה, מכבי חיפה יכולה להמשיך קדימה בלעדיו - מנהיגים אמיתיים נמדדים גם כשהם לא על המגרש (זוכרים את רונאלדו נפצע בגמר היורו ואת התצוגה שלו על הקווים?). שרי יצר זהות חדשה למכבי חיפה. הוא בא לקבוצה שנכנסת להיסטריה מכל פיגור, והפך אותה לקשוחה כמו רוקי בלבואה. היה למכבי חיפה את ברק בכר על הקווים, והיה לה גם מאמן על המגרש.
4. התסרוקת. כנראה שצ'ארון שרי יכול לחלק את הקריירה שלו בישראל לשניים: לפני תסרוקת הראסטות ואחריה. הראסטות, שהחליפו את החמצון בשיער, היה כמו השיקוי ששתו הלוני טונס בספייס ג'אם – הם הפכו אותו משחקן מצוין לשחקן היסטורי. יש שערים שמשנים מומנטום, ויש גם תסרוקת ששינתה את מומנטום.
4 צפייה בגלריה
שרי
שרי
יכול לחלק את הקריירה שלו בישראל לשניים: לפני תסרוקת הראסטות ואחריה
(צילום: עוז מועלם)
5. הגולים המרהיבים. חפשו בגוגל "שער גדול של צ'ארון שרי" ותקבלו עשרות תוצאות, כי האיש לא אוהב לכבוש שערים פשוטים, את זה כל אחד יכול לעשות. הצ'יפ מול סכנין, שנבחר לשער העונה ב־2021/22, עומד מעל כולם. השער היה כל כך גאוני, עד שכל הגנת סכנין, כולל השוער, עמדה והסתכלה על הכדור מסתובב בדרך לחיבורים. הם חשבו לעצמם שאם אי-אפשר לעצור את שרי, לפחות אפשר ליהנות מהביצוע שלו. גם מיילס דייויס היה מתגאה בסולו כזה.
6. החיבור לקהל. "אני חושב ש-80 אחוז באו עם חולצה שלי הערב", אמר במשחק הפרידה שלו מסמי עופר. הוא לא טועה, כנראה שאין אוהד בלי חולצה שלו בארון. החיבור עם הקהל היה מיידי, ולא רק בגלל הביצועים - אלא בזכות האישיות הכובשת. שרי יכול להתגאות בכך שלא רק הירוקים אוהבים אותו, לא תמצאו אוהד של קבוצה אחרת שיגיד מילה רעה עליו. קונצנזוס נדיר בכדורגל הישראלי, בטח בעידן הרשתות שבו היריבויות הקצינו. זכור במיוחד הרגע שבו שוחח עם אוסקר גלוך במשחק הבכורה. הקשר כבש שער חלומי, אבל שרי ההולנדי קילקל לו עם השוויון בתוספת הזמן.
7. הקבוצתיות. כמה שחקנים יש בעולם עם שלישיית בישולים? ולכמה שחקנים יש רביעיית בישולים? כי שרי עשה את כל זה. העונה הייתה לו הצגה ענקית מול סלובן ברטיסלבה, עם שלושה בישולים במוקדמות ליגת האלופות. מול טורשבן במוקדמות הקונפרנס-ליג היו לו ארבעה בישולים - וזה נגמר ב-2:7. אין שחקן במכבי חיפה שלא נהנה מאיזו מסירה של שרי, היריבות נהנו מכך פחות. ואלה לא רק הבישולים, אלה גם מסירות שהצליחו לפתוח כל הגנה ובסופו של דבר הובילו לשערים, משהו שאי־אפשר לראות בסטטיסטיקה. עם יכולות כמו שלו, שרי היה יכול לאפשר לעצמו להיות יותר אנוכי ואף אחד לא היה כועס עליו. שרי הוא החלום של כל מאמן: גם כוכב כדורגל, וגם לא שם את עצמו מעל הקבוצה.
4 צפייה בגלריה
שרי ושחר
שרי ושחר
החלום של כל מאמן: גם כוכב כדורגל, וגם לא שם את עצמו מעל הקבוצה. שרי עם הצלחת בעונה שעברה
(צילום: עוז מועלם)
8. הצניעות. למרות שאין עוררין על כך שהיה אחד הכוכבים בשלוש האליפויות, אם לא ה-כוכב - הוא לא זכה בתואר שחקן העונה. לשרי לא הייתה בעיה לחלוק את הבמה עם אחרים, לפרגן להם ולא לשים את עצמו בפרונט בכוח. זה עלה לו בתארים אישיים, אבל שלוש האליפויות והעלייה לצ'מפיונס הפכו אותו לאגדה. זה שווה יותר מכל דבר אחר. שרי הבין שתארים עדיפים על סטטיסטיקה מנופחת. היו כאן זרים שחוררו רשתות ולא הפסיקו לבשל, אך מצד שני ארון התארים שלהם נותר ריק.
9. הקלאס. התפקיד של "מספר 10", הפליימייקר במרכז המגרש, הולך ונעלם. שרי הוא מספר 10 כמו פעם, שצריך את חופש הפעולה כדי לפרוח. הקהל יודע להעריך גאונים אמיתיים שלא צריכים לרדת לגליץ' כדי להוכיח שהם מתאמצים ופשוט כיף לראות אותם משחקים כדורגל. כבר לא מייצרים כאלה, מכבי חיפה נהנתה מכל רגע.
4 צפייה בגלריה
שרי
שרי
גאון אמיתי. שרי
(צילום: עוז מועלם)
10. הגול נגד פ.ס.ז'. ה-0:1 של מכבי חיפה לא היה שער ניצחון, אך שרי בחר בו כרגע הכי גדול שלו במכבי חיפה ובצדק. 13 הדקות בהן הובילו הירוקים על מסי, אמבאפה וניימאר גרמו לכל העולם לתפוס את הראש. שרי העניק למכבי חיפה כמה דקות קסומות בגן עדן. כל שחקן בעולם חולם על הרגע הזה שבו הוא ייתן גול שיגרום לעולם הכדורגל לרעוד, כזה שיכול לשנות את מהלך ההיסטוריה. שרי אמנם לא הגשים את החלום הפרוע, אבל העניק לחיפה מתנה גדולה: באותן דקות היא הרגישה כמו אימפריה בסדר גודל עולמי. קבוצה שגורמת למסי, אמבאפה וניימאר להזיע מולה, ולהילחץ באמת מאפשרות של סנסציה. זה לא קרה, אבל שרי ו-30 אלף האוהדים נשארו עם אחלה סיפור לנכדים: איך (כמעט) ניצחתי את לאו מסי.
פורסם לראשונה: 01:30, 24.01.24