הישג ענק לקבוצה הישראלית בטור דה פראנס: דווקא בשנה בה ירדה מהדרג הבכיר ונכנסה רק בזכות כרטיס חופשי, ישראל פרמייר טק חגגה הערב (ראשון) ניצחון בקטע התשיעי, אחד המפרכים בתחרות, כאשר סיומת מופלאה של הרוכב המוביל, מייקל וודס הקנדי, סידרה לו את המקום הראשון. מדובר בניצחון השלישי של הקבוצה הישראלית בקטע בטור, אחרי שניים בשנה שעברה, והראשון של וודס. הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס אמר: "זה ההישג הגדול בתולדות הקבוצה".
וודס התחיל את הטור עם תקווה להתברג גבוה בדירוג הכללי ופתח חזק, אבל לא החזיק מעמד בקטע השישי והתרחק מאוד מהצמרת. במקום זאת, בקבוצה סימנו כמטרה להשיג לפחות ניצחון אחד בקטע, והקנדי לקח על עצמו את המשימה בפיניש מטורף בפסגת הר הגעש פוי דה דום, טיפוס מפרך של כ-12 ק"מ כמעט אנכיים ואחד הקטעים האייקוניים בתולדות הטור.
2 צפייה בגלריה
מייקל וודס
מייקל וודס
מייקל וודס
(צילום: REUTERS/Stephane Mahe)
2 צפייה בגלריה
מייקל וודס
מייקל וודס
מייקל וודס
(צילום: Thomas SAMSON / AFP)
וודס, יחד עם חברו לדגל ולקבוצה גי בואבן, היו שניים מבין 14 הרוכבים שברחו בשלב מוקדם של הקטע 182.5 הקילומטרים. לקראת אמצע הדרך כבר היה ברור שאחד מהם ייקח את כל הקופה, אחרי שהפער מהפלוטון צמח ליותר מעשר דקות והסיכוי לסגור אותו הפך נמוך מאוד. בואבן ניסה את כוחו בפריצה, 64 ק"מ לסיום, אבל נתפס במהירות ולא הצליח להישאר בדבוקה, וכ-40 ק"מ לסיום נראה היה שאנחנו בדרך להכרעה כאשר האמריקאי מטאו יורגנסון פתח מבערים ויצר פער.
וודס נשאר באזור, למרות שבתחילת העלייה האחרונה והקורעת היו שלושה רוכבים אחרים שנפרדו מהדבוקה ורדפו אחרי יורגנסון. אבל הייתה לוודס סבלנות, בגלל שפיניש כזה הוא בדיוק מה שתפור עליו. אלו היו 12 קילומטרים שזחלו בזמן שהשרירים נקרעו ממאמץ, אליהם הגיע וודס בפיגור שתי דקות מהמוביל ודקה מהשלישייה שאחריו, אבל לאט לאט הוא סגר את הפער והתחיל לטוס בארבעת הקילומטרים האחרונים. הוא נפרד מהדבוקה, נצמד למאטיי מוחוריץ' הסלובני ששרד משלישייה הרודפת, עקף אותו, והגיע לקילומטר האחרון בפיגור 33 שניות מהאמריקאי – נראה הרבה, אבל יורגנסון המותש לא החזיק מעמד, והקנדי עבר גם אותו 450 מטרים לסיום והגיע ראשון ועטור תהילה לסוף הדרך. המהירות הממוצעת שלו בטיפוס הייתה מדהימה, 19.8 קמ"ש.
היו דרושות לוודס ארבע שעות, 19 דקות ו-41 שניות כדי להשלים את המשימה. פייר לאטור הצרפתי, עוד אחד שסיים בעוצמה, הגיע 28 שניות אחריו, מוחוריץ' היה שלישי בפיגור 35 שניות, ויורגנסון קרס למקום הרביעי, 36 שניות אחרי וודס.
כאשר קבוצת המובילים התחילה להגיע, כשמונה דקות וחצי לאחר מכן, טאדיי פוג'צאר הקדים בשמונה שניות את יונאס ויניגור וצמצם את הפער ממנו. החולצה הצהובה עדיין של הדני, אבל ביתרון 17 שניות בלבד על פוגצ'אר. וודס עלה למקום ה-22 הכללי.
וודס בן ה-36 הצטרף לקבוצה הישראלית לפני שנתיים, והפך במהירות לרוכב המוביל שלה. האיש שבכלל היה רץ מצטיין למרחקים ארוכים היה קרוב ב-2021, כשסיים שלישי באחד הקטעים, אבל נראה שההמתנה הייתה שווה – זה לא סתם ניצחון, אלא בפסגה שהמעריצים הגדולים ביותר של הטור יודעים להעריך.