ככל שהתקדמו המשחקים במונדיאליטו בארגנטינה וביורו הצעירות בגיאורגיה, ככה היה ברור יותר שסתיו למקין בדרך לעשות את קפיצת המדרגה ממש בקרוב. מה זה קפיצה? זינוק! מי שכמעט ירד ליגה עם הפועל ת"א ישחק העונה בשלב הבתים של ליגת האלופות במדי האימפריה האוקראינית שחטאר דונייצק.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, אתמול נסגרה אחת ההעברות המסקרנות של הקיץ בכדורגל הישראלי, והאדומים יקבלו עבור השחקן 850 אלף יורו. למקין, שהתרגל להרוויח משכורת חייל, ישתדרג לשכר עונתי של חצי מיליון יורו בחוזה לחמש שנים, וסעיף היציאה שלו יעמוד על לא פחות מעשרה מיליון יורו. רגע לפני שהבלם בן ה-20 ימריא היום עם אימו לקייב כדי להגשים חלום, הוא העניק ראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
(Hector Vivas/Getty Images)

"הם היו הכי רציניים"

"שחטאר הייתה המועמדת הרצינית ביותר שלי לאורך כל הדרך", מספר למקין, שהתלבט בין הצעות שקיבל, בין היתר מאיינדהובן, פיינורד, יאנג בויז ובאזל. "זה מועדון ענק עם היסטוריה של שחקנים גדולים שיצאו משם. הבעיה היחידה הייתה המלחמה, אבל אחרי שהבנתי שיהיה בסדר ואוכל להתרכז רק בכדורגל ולהתפתח, החלטתי שזו האופציה הכי טובה. הם הראו לי כמה הם רוצים אותי, ואני הראיתי להם כמה שאני רוצה להגיע. כששני הצדדים רוצים, זה מסתדר".
התייחסת לנושא המלחמה עם רוסיה. לא חששת? "דיברתי עם המשפחה של אמא שלי שחיה בקייב, והם אמרו שיש הגנה נגד טילים. מי ששומר על ההנחיות והולך למקלטים, אין בעיה. אם לא המלחמה הייתי חותם שם לפני שלושה שבועות. זה היה מחסום שהייתי צריך לעבור, אבל דיברתי גם עם שחקנים בקבוצה, והבנתי שהרבה זמן מהעונה לא נהיה בכלל באוקראינה. את תקופת ליגת האלופות נשחק בהמבורג, ויש פגרת חורף שאנחנו נמצאים מחוץ למדינה. משחקי הליגה מתקיימים בחודש הקרוב בקייב, ואז אנחנו עוברים לשחק בלבוב שבגבול הפולני, שם הכל בטוח. נתנו לי להרגיש רגוע והלכתי על זה. שומרים שם על השחקנים".
התייעצת עם מנור סולומון? "כן, הוא אמר לי שיש שם חומר אנושי מצוין וששחקנים התפתחו מאוד שם. הוא המליץ לי מאוד להגיע".
3 צפייה בגלריה
הערב שלו. סולומון
הערב שלו. סולומון
"סולומון אמר לי שיש שם חומר אנושי מצוין"
(צילום: רויטרס)
איך התרשמת מהעוצמות של המועדון? "אמנם עדיין לא ביקרתי באוקראינה, אבל הייתי במחנה האימונים בהולנד וראיתי איך הכל מתנהל. על המגרש יש עשרות אנשי צוות – אנליסטים, רופאים, פיזיותרפיסטים ומה לא – עולם אחר בהשוואה לישראל. וזה עוד לפני שהצטרפו רוב שחקני הנבחרת האוקראינית, והזרים החדשים עוד לא חתמו. משהו מטורף".

"אתן פייט על ההרכב"

מכיר את הבלמים שאתה אמור להתמודד איתם על מקום בהרכב? "מכיר אותם. אתן פייט לכל שחקן שאתמודד מולו, אלחם על המקום שלי. מי שהכי טוב, ישחק. אחרי משחקי הנבחרות נחתי שבועיים בגלל העומסים הכבדים בהמלצת הרופאים. עכשיו אני מאה אחוז ורוצה לחזור להתאמן. מאמין שתוך כמה ימים יכניסו אותי לעניינים".
עד כמה הרגשת שבונים עליך? "נתנו לי תחושה יותר טובה מכל המועדונים האחרים שפנו אליי. הבחירה הייתה בגלל התחושה שהם לא סתם הביאו אותי, אלא רצו לתת לי הזדמנות אמיתית. אגיע כל יום לאימונים כדי להוכיח את עצמי, אקח את ההזדמנות בשתי רגליים".
"ואן לוון בדיוק הגיע בזמנו למכבי ת"א, אבל לא היה חלק מההחלטה לגביי. הייתי צעיר והיו לנו דרישות שלא הסתדרו. שמח לקבל שוב את ההזדמנות"
סיימת עונת בוגרים אחת לא יציבה. כמה אתה בשל לליגת האלופות? "אם הם מרגישים שאני בשל, אז כנראה שאני בשל. בחיים לא שיחקתי ברמות האלה, אבל רוב השחקנים בשחטאר הם צעירים שמשקיעים בהם לעתיד. בונים קבוצה חדשה ותוססת, מקווה שילך לנו טוב".
כמעט ירדת ליגה ועכשיו אתה הולך לשמוע את המנון הצ'מפיונס. מתרגש? "ברור שאני מחכה לזה. זה חלום של כל ילד. יש לי צמרמורת, אני בליגת האלופות! זה היה חלק משיקולי הבחירה שלי – להגיע למועדון שמשחק בכל שנה במעמד הזה".
גדלת במכבי ת"א, אבל במשמרת של פטריק ואן לוון חצית את הכביש לוולפסון. עכשיו אתם סוגרים מעגל כשהוא יאמן אותך. "פטריק בדיוק הגיע למחלקת הנוער, אבל הוא לא היה חלק מההחלטה לגביי. הייתי צעיר והיו לנו דרישות שלא הסתדרו מול מכבי ת"א, שמח שאני מקבל שוב את ההזדמנות".
3 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
אקס מכבי ת"א הוא האיש על הקווים. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
איך הרגשת עם המעבר להפועל ת"א? "מהרגע שהגעתי הרגשתי שבונים עליי. נתנו לי את הבמה והיה לי ברור שגם בבוגרים אקבל אותה. מההתחלה הבנתי שזו הייתה ההחלטה הכי נכונה מבחינתי. אני רוצה להודות לעומר בוקסנבוים שהאמין בי, הרבה בזכותו אני כאן. בכלל, הפועל הפכה לפס ייצור של צעירים, אתה רואה מה קורה בנבחרות הצעירות. הם השלד של הקבוצה לקראת העונה הבאה. זו אימפריה".

"אנחנו דור מיוחד"

היכולת שלך בארגנטינה ובגיאורגיה בטח סייעה לך לקבל את שחטאר. "היכולת שהצגתי בנבחרות פתחה עבורי דלתות, ואני רוצה להודות גם לאופיר חיים וגיא לוזון. זה ריגש אותי שקבוצות התחילו להתעניין בי, אין ספק שהטורנירים האחרונים סידרו לי חשיפה ענקית".
בעונה הבאה אתה וצעירים כמו ליאל עבדה מסלטיק ואוסקר גלוך בזלצבורג תשחקו ברמות הגבוהות של אירופה. אתם באמת דור המהפכה? "כשהיינו בארגנטינה לא חשבנו שאנחנו מיוחדים, אבל אז הגענו לגיאורגיה ועד לאימון האחרון לא התאמנו בסגל מלא – ובכל זאת הגענו לחצי הגמר. לא יודע לשים את האצבע, אבל יש פה דור מיוחד שלא מפחד מהצלחות".