סתיו למקין, בלם הפועל ת"א בן ה-20 ומגיבורי ההצלחה הקיץ של נבחרת הנוער והנבחרת הצעירה, חתם אצל שחטאר דונייצק. אלופת אוקראינה, שתשחק בעונה הקרובה בשלב הבתים של ליגת האלופות, תפעיל את סעיף השחרור של למקין שעומד על 750 אלף אירו בלבד. על ההתעניינות של שחטאר בלמקין פורסם לראשונה ב-ynet.
כפי שעוד נחשף ב-ynet, למקין המריא מוקדם יותר החודש להולנד על מנת להיפגש עם מאמנה של שחטאר ואקס מכבי ת"א, פטריק ואן לוון, שמכיר את למקין ממחלקת הנוער של הצהובים. גם איינדהובן ופיינורד ההולנדיות ויאנג בויז ובאזל השווייצריות התעניינו בישראלי, אך שחטאר, קבוצתו לשעבר של מנור סולומון, הייתה הרצינית ביותר.
2 צפייה בגלריה
סתיו למקין
סתיו למקין
עלה על המסלול המהיר לאירופה. למקין במדי נבחרת הנוער
(AP Photo/Natacha Pisarenko)
הבחירה בשחטאר נבעה גם מהרצון של למקין להגיע לקבוצה בה יקבל דקות משמעותיות ולאו דווקא לקבוצה בכירה, עם שם נוצץ יותר. בנוסף, למקין התלבט רבות לגבי החתימה בשחטאר, בשל המלחמה באוקראינה, אך הקבוצה משחקת בקייב, ובליגת האלופות מארחת את משחקיה בהמבורג, גרמניה.
שכרו של למקין, שקיבל שכר חייל של 5,300 שקל בהפועל ת"א, יזנק כמובן, כשהוא צפוי להרוויח כ-400 אלף אירו לעונה. האדומים, אגב, השלימו כבר בשלבים מוקדמים של הפגרה עם העזיבה שלו לאירופה, כשבהסכמת הצוות המקצועי, למקין לא הצטרף למחנה האימונים של הקבוצה, בהמתנה לרגע בו יחתום על חוזהו החדש.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול סתיו למקין שחקן הפועל ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול סתיו למקין שחקן הפועל ת"א
22 הופעות ליגה באדום. למקין מול זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הבלם עושה את המעבר לאוקראינה אחרי עונת "רוקי" בהפועל ת"א, במדיה רשם 22 הופעות בליגת העל. כשהיה נדמה שיהיה חלק משלד צעיר שמתגבש במתחם חודורוב (יחד עם אור ישראלוב), הגיעה כאמור ההצלחה במדי הנבחרות הצעירות - מדליית הארד במונדיאליטו ושלב חצי הגמר באליפות אירופה לנבחרות צעירות - שטרפה את הקלפים.
מבחינת האדומים לא נותר אלא להצטער שלא זיהו את הפוטנציאל עוד קודם, במה שהפך לפספוס מקצועי וכלכלי כואב במיוחד. למקין מצדו עולה על מסלול בעקבות ישראלי אחר שעשה את טבילת האש האירופית שלו במדי המועדון האוקראיני, מנור סולומון, שכבר נמצא בפתחה של עונה שנייה בפרמייר-ליג כשהוא רק בן 24.