בעוד פחות מ-200 יום ייצאו לדרך המשחקים האולימפיים בפריז, וישראל, שתגיע לטקס הפתיחה עם המשלחת הגדולה ביותר בתולדותיה, תתהדר, לראשונה, בארבעה אלופי ואלופות עולם. האם ההישגים באליפויות העולם שהתקיימו נכון לעכשיו, הם המבוא למה שמצפה לנו בקיץ באולימפיאדה? הלוואי.

ארטיום דולגופיאט - לשחזר את המסע בטוקיו

האלוף האולימפי המכהן (26) שמגיע להגן על תוארו בתרגיל הקרקע, הוא גם אלוף עולם ואלוף אירופה. תאמינו או לא, אבל דווקא בזירה העולמית הוא התקשה עד אוקטובר האחרון לתרגם את היכולות שלו למקום הגבוה ביותר על הפודיום.
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום עם המדליה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום עם המדליה
המטרה - להגן על התואר. דולגופיאט
(צילום: AP)
באליפות העולם 2017 ו-2019 הוא "הסתפק" במדליית כסף, ומאז שהפך לאלוף האולימפי השני של ישראל (באולימפיאדת טוקיו 2020, שהתקיימה בגלל הקורונה בקיץ 2021) הוא נטל חלק בשתי אליפויות עולם בסך הכל (ויתר על 2021 לצרכי מנוחה) וסיים אותן עם שתי תוצאות קיצון. באליפות ב-2022 הוא לא הצליח להעפיל ולו לגמר אחד כתוצאה מפציעה שפגעה בהופעות שלו, ובאליפות ב-2023, שהתקיימה באנטוורפן, בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, השלים חניכו של סרגיי וייסבורג את הטריו (זהב אירופי, אולימפי ועולמי) בתאריך שגם אם ירצה, אף אחד לא ישכח לעולם.

שרון קנטור - בגלל הרוח

שלוש גולשות התחרו על כרטיס אחד בגלישת רוח (דגם IQ פויל) לפריז, עד הרגע האחרון, ומי שזכתה בו היא דווקא הפחות מוכרת. קנטור (21) כבר זכתה בטסט אוונט אשתקד, וכמו כן קטפה מדליית כסף באליפות אירופה, כך שהובילה את הנבחרת של שחר צוברי לפרק זמן מסוים. אולם מולה התחרו קטי ספיצ'קוב, שזכתה בכסף בהאג 2023 וייצגה את ישראל בטוקיו; ושחר טיבי, אלופת העולם היוצאת, ממנה לקחה את התואר בו זכתה לפני פחות מחצי שנה, גם כן בהאג.
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור גולשת לזהב, אתמול
(צילום: sailing energy)
קנטור, שרק אתמול עלתה על הפודיום והפכה לראשונה לאלופת עולם, הציגה יכולת פנומנאלית מול עמיתיה לנבחרת. המילה "אלופה" זורמת בדמה, כאשר אביה, סטיבן, היה אלוף הארץ בסקוואש והיא בעצמה זכתה במקום השני באליפות ישראל בריצות קצרות, כשעוד התלבטה בין ספורט עם נעליים ובין ספורט מים. אבל הילדה שלמדה במכמורת גילתה את הים הקטן של ישראל ועכשיו אפשר לומר שקטן עליה הים הגדול של העולם.

ענבר לניר - בזכות הג'ודו ההתקפי

בעודכם קוראים שורות אלה, ענבר לניר (78 ק"ג) מתחרה בגרנד סלאם פריז, לקראת הדבר האמיתי בקיץ. הג'ודוקא (23), שלא הייתה מוכרת לעולם עוד חודש מאי האחרון, נודעת בזכות הג'ודו ההתקפי שלה. האטרקטיביות הוא שמה השני של הג'ודו אותו מציגה לניר ביום בו היא מטיחה את יריבותיה בזו אחר זו על המזרן, אולם בדרך חוותה "חבלי לידה" קשים עד שהחלק הזה הצליח לצאת החוצה ולהיות מתוגמל במדליות.
4 צפייה בגלריה
לניר והמדליה
לניר והמדליה
ערב שיא בדוחא. לניר
(צילום: AP Photo/Hussein Sayed)
לניר, שבכלל לא רצתה להיות חלק מאומנות הלחימה היפנית משום שחשבה בהיותה ילדה שמדובר בספורט גברי וחששה מגוף שרירי, הצטרפה לירדן ג'רבי במועדון "אלופות העולם" של ישראל, כשהציגה יום יוצא מן הכלל בדוחא. כעת, עם כל הכבוד למדליה הקבוצתית מטוקיו, לניר חולמת להביא את היכולת ואת הג'ודו אל בירת צרפת, שם, אולי, תהפוך לאלופה האולימפית הראשונה של ישראל בענף אולי הכי ישראלי במשחקים האולימפיים. אגב, עוד לפני (ב-19 במאי), מצפה ללניר אליפות עולם נוספת, הפעם בדובאי.

נבחרת ההתעמלות האומנותית - שווה זהב

אמנם הנבחרת שתקבל את מרבית תשומת הלב בפריז תהיה דווקא זו של הכדורגל, שרשמה הישג יוקרתי בעצם ההעפלה למשחקים בקיץ, אבל הנבחרת השנייה במשלחת, בראש איילת זוסמן, גם שווה זהב בכל יום נתון. עד השנה שעברה לנבחרת ההתעמלות בכלל לא היו מדליות באליפות העולם בקטגוריית הקרב-רב (הקטגוריה האולימפית, המכילה בתוכה את כל התרגילים המתנקזים לתוצאה אחת ומדליה אחת בלבד), אלא שאז הבנות לא רק זכו במדליית הכסף, אלא גם היו הראשונות להבטיח את מקומן במשחקים האולימפיים, כמעט שנתיים לפני פתיחתם.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
עוד במה לכבוש. נבחרת ההתעמלות האמנותית באליפות העולם בוולנסיה
(צילום: איגוד ההתעמלות)
עבור אופיר שחם, דיאנה סברצוב, אדר פרידמן, רומי פריצקי ושני בקנוב מדליית הכסף לא הספיקה, ובאוגוסט האחרון, בוולנסיה שבספרד, טיפסו המתעמלות מדרגה אחת יותר בפודיום, כל הדרך אל התואר היוקרתי. כעת נותרה להן עוד במה אחת לכבוש, בדרך לתחרות הגדולה עם חמש הטבעות.