חודש מאי הוא תמיד כזה שבו אנחנו לא מקבלים רק תמונות של כדורגל, אלא זוכים גם לכאלה המביעות את הרגש שנובע מהמשחקים. שחקנים חוגגים על הדשא זכייה בתואר; מאמנים מחבקים את אנשי הצוות שלהם אחרי שעמדו במטרה שהציבו לעצמם; אחרים ממררים בבכי בידיעה שהעונה הסתיימה בכישלון. לרוב, התמונות האלה מופיעות בסוף החודש, אבל העונה הן צפויות להגיד מוקדם מהצפוי, ובמרוכז.
סוף השבוע הקרוב, פלוס יום ראשון שמגיע מיד אחריו, עמוס ברגעי הכרעה. מכבי חיפה תוכתר שוב לאלופה אם תנצח בבאר-שבע. שתי עולות חדשות לליגת העל, אולי שתיים שמעולם לא היו במקום הזה קודם, בעוד שהפועל ירושלים יכולה להבטיח את הישארותה בליגה. גם התשובה לשאלה מי הקבוצה האחרונה שתגיע לאירופה עשויה להתבהר.
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מכבי חיפה תהיה שוב אלופה? אם לא השבוע, אז מתישהו בקרוב
(צילום: עוז מועלם)
הסיפור הגדול של הסופ"ש אמור להיות הסיפור הכי ברור שלו - מכבי חיפה תהיה שוב אלופה. זה יקרה אם הירוקים ינצחו את באר-שבע בטרנר, מקום שבו כבר גברו עליה העונה. בין אם חיפה תזכה רשמית בתואר מחר ובין אם בשבוע הבא, חשוב לשים לב, גם במבט קדימה לגמר הגביע מול אותה באר-שבע בעוד שבועיים וחצי, איך שוב השחקנים שמובילים אותה הם הקשרים ההתקפיים.
עומר אצילי עבר תקופה פחות טובה, בטח לעומת החלק הראשון של העונה; צ'ארון שרי דווקא לא פתח טוב ובשלב מסוים ירד לספסל; לדולב חזיזה היו יותר מדי עליות וירידות. והנה, בארבעת המחזורים האחרונים אותה שלישייה אחראית על כל השערים והבישולים של חיפה - ובראשם צועד שרי עם שני שערים ושני בישולים.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
יחגוג בטוטו-טרנר, ולא עם ב"ש? בכר
(צילום: עוז מועלם)
באר-שבע חסרה מאוד למשחק הזה, היא עמוסה בפצועים ומושעים. ברק בכר עשה את שמו, יותר מבכל מקום אחר, בבאר-שבע. הוא כבר חגג אליפות בטרנר, עם הקבוצה הביתית כמובן. עכשיו אולי זה יקרה עם קבוצה אחרת.

הכינו את הממחטות

אנחנו קרובים לדעת לא רק מי תהיה אלופה העונה, אלא גם מי הקבוצות שירכיבו את הליגה בעונה הבאה. כבר היום נקבל שתי עולות חדשות לליגת העל: המועמדות המובילות הן כפר-קאסם (צריכה ניצחון) ובני-ריינה (יספיק לה תיקו). שתיהן מעולם לא שיחקו בליגה הבכירה (בניגוד למועמדת הנוספת, נס-ציונה, שזקוקה לניצחון ולמעידה של אחת מהן), וריינה יכולה להיות קבוצה מאחד היישובים הקטנים ביותר בליגה הבכירה אי-פעם, עם פחות מ-20 אלף תושבים.
4 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
מכבי פ"ת עוד יכולה לסיים את השבת כאחת היורדות ללאומית
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהדי ריינה
אוהדי ריינה
קרובים לליגת העל. אוהדי ריינה
(צילום: גיל נחושתן)
את מי העולות יחליפו? אולי נדע סופית רק במחזור האחרון, אבל הפועל ירושלים תוכל לפתוח שמפניות כבר מחרתיים אם תנצח את מכבי פ"ת ונוף הגליל לא תנצח בקריית-שמונה. הישארות בליגה, ועוד מחזור אחד לפני הסיום, תהיה הישג עצום לזיו אריה, שפתח את העונה עם סגל הכולל לא מעט שחקנים אלמונים.
בין לבין, בשבת יתחמם גם הקרב על מקום באירופה בין מכבי נתניה שתשחק נגד מכבי ת"א ובני-סכנין שתארח את הפועל ת"א. בקיצור, זה הולך להיות סוף שבוע של דרמות. הכינו את הממחטות, ככה ליתר ביטחון.