עולם הספורט כבר ידע קרבות סוערים, מלאי טינה, כאלו בהם האיבה האישית גולשת הרבה מחוץ לתחרות הספורטיבית, אבל על משחק כל כך טעון כמו זה שנערך בסבב הסנוקר הלילה (בין שני לשלישי) טרם שמענו.
כוכב הסנוקר הצפון-אירי מארק אלן (35) ניצח 2:3 את ריאן אוואנס (35), אלופת העולם 12 פעמים לנשים - וגם האקסית שלו ואם בתו בסיבוב הראשון של אליפות בריטניה הפתוחה.
4 צפייה בגלריה
אוואנס מסרבת ללחוץ את ידו של אלן
אוואנס מסרבת ללחוץ את ידו של אלן
אוואנס מסרבת ללחוץ את ידו של אלן
(צילום מסך)
אלן ואוואנס היו זוג בעבר הרחוק. ב-2006 השניים הביאו בת לעולם, אך כעבור שנתיים נפרדו בטונים צורמים מאוד. היחסים בין אלן ואוואנס נותרו עוינים אחרי הפרידה, בין השאר הם ניהלו מאבק משפטי קשה על גובה תשלומי המזונות שאלן יצטרך לשלם לבתו. בשנה שעברה נרשם פיצוץ נוסף בין השניים, במהלך אליפות העולם בה שימשה אוואנס כפרשנית של ה-BBC, ביקש אלן שתנטוש את עמדת השידור הסמוכה לשולחן האימונים שלו - בגלל שהדבר היווה לטענתו הפרעה.
כפי שניתן לדמיין, האווירה במשחק בלסטר הייתה טעונה. לפני פתיחת המשחק אלן הגיש לאוואנס את יד ללחיצה כמקובל, או יותר מדויק לנקישת אגרופים כיאה לימי הקורונה, אבל אוואנס סירבה למחווה והתעלמה במופגן. במשחק עצמו השניים נמנעו מלהתעמת זה עם זה – אבל אפשר היה לחוש בקלות את המתח הרב שבו הם נמצאים, אם זה במימיקות של הפנים או בהחטאות של כדורים פשוטים יחסית. הקהל אגב תפס בבירור את הצד של אוואנס, עודד אותה בקולניות וחגג כל החטאה של אלן.
4 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
"זו הייתה חוויה נוראית, כזו שאני לא רוצה לעבור שוב". אלן
(צילום: getty images)
אוואנס עלתה ליתרון 1:2 עם ברייק של 56 נקודות - והייתה קרובה מאוד לניצחון לפני שנתקעה עם ברייק של 60 נקודות במשחקון הרביעי. אלן ניצל זאת והצליח לנקות את השולחן ולהשוות ל-2:2. אלן השלים מהפך עם ברייק של 68 נקודות במשחקון החמישי והמכריע. עם סיום המשחק, אוואנס נופפה לקהל ומיהרה לעזוב את האולם מבלי ללחוץ יד למנצח.
"זו הייתה חוויה נוראית, כזו שאני לא רוצה לעבור שוב. מבחינתי תנו לי את ג'אד טראמפ בסיבוב הבא (המדורג ראשון בעולם, א.ד.) וזה יהיה הרבה יותר קל מזה", אמר אלן בסיום, "התקשורת יצרה בילד-אפ מוגזם למשחק הזה. אני בטוח שעוד נפגוש זה את זה בשנים הקרובות – ואני מקווה שהאווירה תהיה טובה יותר".
4 צפייה בגלריה
למרות המשקעים, אלן פרגן בסיום
למרות המשקעים, אלן פרגן בסיום
למרות המשקעים, אלן פרגן בסיום
(צילום: getty images)
למרות המשקעים בין השניים, אלן פרגן בסיום לאוואנס: "היא הייתה הרבה יותר טובה ממני, הטביעה כמה כדורים מדהימים והכניסה אותי ללחץ. במצב כזה משחק ההגנה שלי היה צריך להיות מושלם – ולצערי הוא לא היה כזה".
ענף הסנוקר הוא ענף פתוח המאפשר לגברים ולנשים להתחרות זה בזה. החל מהעונה הנוכחית, משוריינים שני מקומות בסבב לנשים. אוואנס, בהיותה שחקנית הסנוקר הטובה בהיסטוריה מבין הנשים, הייתה אחת מהשתיים שזכו בכרטיס. ההגרלה האכזרית של אליפות בריטניה, בסך הכול הטורניר השני של העונה, קבעה לה את המפגש ממנו סביר להניח שהעדיפה להימנע.
4 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס
השיג את הברייק המקסימלי. היגינס
(צילום: Getty Images)
במשחקים אחרים בסיבוב הראשון, ג'ון היגינס השיג את הברייק המקסימלי (147 נקודות) ה-12 בקריירה שלו וניצח 1:3 את אלכסנדר אורסנבאקר השווייצרי. היגינס עקף בכך את הנדרי בכמות הרצפים המקסימליים בקריירה. השחקן היחיד עם יותר רצפים של 147 נקודות ממנו הוא רוני אוסאליבן שעשה זאת 15 פעמים.
ג'אד טראמפ שרד מותחן מול מיצ'ל מאן לפני שניצח 2:3. לו היה מפסיד, הוא היה מאבד את המקום הראשון בדירוג העולמי לטובתו של מארק סלבי.