הזכייה של סימון ביילס במדליית הארד בתרגיל הקורה סידרה לה סיום מחויך למשחקים האולימפיים בטוקיו, שבמסגרתם היא עמדה במרכזה של טלטלה חסרת תקדים. אחרי העמידה על הפודיום התפנתה המתעמלת הבכירה לחשוף פרטים חדשים על הסערה שחוותה בימים האלה. בין השאר התגלה כי מעבר ללחץ הרב והקושי הנפשי, ביילס נאלצה במהלך האולימפיאדה להתמודד עם אובדן פתאומי במשפחה, כאשר דודתה – אחות של אביה – נפטרה במפתיע.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
המאמנת של ביילס, ססיל קאנקטו-לאנדי, היא שאישרה את הידיעה. "רק אמרתי: אלוהים אדירים, השבוע הזה צריך להסתיים", סיפרה המאמנת, "שאלתי אותה 'מה את צריכה?' והיא אמרה: 'אני רק צריכה עוד קצת זמן'. אמרתי לה: דברי איתי אם את צריכה משהו. היא התקשרה להוריה. היא אמרה, 'אין לי מה לעשות מכאן, אז רק אסיים את השבוע וכשאגיע הביתה נתמודד עם זה'".
2 צפייה בגלריה
סימון ביילס עם המדליה
סימון ביילס עם המדליה
סיום מתקתק לשבוע קשה. ביילס עם המדליה
(צילום: רויטרס)
ביילס עצמה התייחסה להחלטה לפרוש מהתחרות הקבוצתית, ובהמשך מתחרות הקרב רב ושאר המכשירים. "זו לא הייתה החלטה קלה", אמרה, והודתה שהביקורת מצד אנשים הכאיבה לה. "עבדתי חמש שנים בשביל זה. למה שאפרוש? עברתי כל כך הרבה בשנים האחרונות בענף, ואני אף פעם לא פורשת. זה לא דבר שאני נוהגת לעשות. אבל הבנות האחרות בנבחרת ראו מה המצב, ידעתי שהן יעשו את העבודה וזה בדיוק מה שהן עשו, אז הן זכו במדליית הכסף".
"בסופו של דבר, אנחנו לא רק ספורטאים או בידור", הוסיפה המתעמלת האמריקנית, "גם אנחנו בני אדם ויש לנו רגשות אמיתיים. לפעמים אנשים לא מבינים שיש דברים מאחורי הקלעים שמשפיעים עלינו בכל פעם שאנחנו יוצאים להתחרות".
2 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
"אנחנו בני אדם ויש לנו רגשות אמיתיים". ביילס
(צילום: AP)
ביילס שיתפה גם בתוכניות שלה ליום שאחרי האולימפיאדה. "אני בהחלט הולכת לקחת קצת זמן ולתת לאולימפיאדה הזו לשקוע, כי אני לא מרגישה שעשיתי את זה אחרי ריו 2016", אמרה, "יש לנו בקרוב את 'גולד אובר אמריקה טור', שבמסגרתו נגיע להופיע ב-35 ערים. אני מתרגשת מאוד לקראת זה, ואחרי זה נראה".