שלום רב, שמי טמיר ארקוסין ואני אוהד כדורגל לשעבר. זה שנים רבות שהעניין בכדורגל אצלי הולך ודועך, וגם אצל חלק מחבריי אני חש בתהליך דומה.
מה שקצת החזיר אצלי את העניין בענף הפופולרי בעולם היו השנים הטובות של הפועל באר שבע בפסגת הליגה, וזאת משום שאני תושב העיר לשעבר (עדיין דרומי). כן, כזה אני, לא אוהד "שרוף", אלא כזה שבדרך כלל לא צופה במשחקים, רק אם יש עניין מיוחד. גם בליגות הבכירות באירופה אני כבר לא צופה, אך עדיין מקפיד להצטרף לשלבים האחרונים.

1 צפייה בגלריה
אוהדים ביציע. המשחק נועד עבורם
אוהדים ביציע. המשחק נועד עבורם
אוהדים ביציע. המשחק נועד עבורם
(צילום: AFP)

הסיבה המרכזית היא השעמום שמספקים הרבה מאוד משחקים. נהיה קשה יותר ויותר לצפות בכשעתיים של משחק, שבסופו התוצאה היא מאופסת או 0:1 קטן, זה פשוט לא שווה את הזמן. הכדורגל, כמו ענפים אחרים, חייב לעבור שינויים משמעותיים. נכון, יהיה קשה להשוות סטטיסטיקה משנים קודמות עם זאת מהעידן החדש, אך האם בשם העניין הזה לא ניתן לעשות מהפכה? הרי כל אוהד כדורגל יודה שאין כמו הרגע שבו הקבוצה שלך מבקיעה שער, אז מדוע שלא יהיו 10-5 שערים לכל קבוצה?
אז בואו ניגש להצעות:
1. בראש ובראשונה חייבים לבטל את הנבדל. רבות כבר נכתב על כך, כולל בכתבה שפורסמה באתר זה. אם קבוצה רוצה להציב עשרה שחקנים על קו השער של היריבה ולהפקיר את ההגנה, זאת החלטה שלה. אין שום סיבה להשאיר חוק שהוא קוטל שערים מרכזי, שהרי בשביל זה אנחנו צופים במשחק.
2. צריך להוריד את מספר שחקני השדה ל-9. הדבר יפחית את הצפיפות במגרש, ירווח את המשחק יותר, וגם ייתן יותר מרחב לשחקנים יצירתיים וטכניים לבוא לידי ביטוי. בתמורה, צריך להעלות את מספר החילופים האפשריים, כך שהעומס שייווצר כתוצאה מכך יקטן. כדי לא לעכב בחילוף, על השחקן המוחלף לצאת מתחום המגרש מהנקודה הקרובה ביותר שבה הוא נמצא.
3. תוצאה מאופסת לא תזכה שום קבוצה בנקודות.
4. כרטיס צהוב יוציא את השחקן הפוגע ל-15 דקות, וכך נקבל פחות אלימות במגרשים.
לסיכום, נראה שהענף סובל משמרנות יתר. ענפים רבים בתחומים שונים עוברים שינויים לאורך השנים (ראו את הכדורסל כדוגמה - איזה שינוי הוא עבר משנות השמונים), ולכן גם הכדורגל חייב לעבור שינויים ברוח התקופה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.