המתעמלת האמנותית עדי כץ סיימה במקום הרביעי בגמר תרגיל החישוק באליפות העולם בהתעמלות אמנותית, ובמקום השביעי בגמר תרגיל הכדור. לאחר שאלופת אירופה דריה אטמנוב סבלה מחוסר מזל ונפצעה באופן שמנע ממנה להשתתף, המתעמלת בת ה-18 ייצגה את ישראל באליפות בבולגריה.
עבור כץ מדובר בתחרות ראשונה בבוגרות בזירה העולמית, והיא יכולה לשאוב עידוד מהעלייה לגמר בשני מכשירים שונים. כץ חוותה אכזבה באליפות אירופה בתל אביב בחודש יוני האחרון (מקום 11 בקרב-רב, הקטגוריה האולימפית), וחודש לאחר מכן, רגע לפני משחקי העולם באלבמה, סבלה מפריצת דיסק שמנעה ממנה את ההשתתפות. עם פציעתה של אטמנוב, הפוקוס עבר אליה, אך המתעמלת של המאמנת אלה סמופלוב לא נבהלה – ובגמר תרגיל החישוק, שהיה נקי מנפילות, סיימה כאמור רביעית עם 31.750 נקודות.
1 צפייה בגלריה
עדי כץ בתרגיל החישוק
עדי כץ בתרגיל החישוק
עדי כץ בתרגיל החישוק
(צילום: AFP)
בגמר השני כץ שמטה את הכדור, ואמנם הצליחה לתפוס אותו לפני יציאה מהמשטח, אך שילמה בניקוד. היא קיבלה על התרגיל 29.600 נקודות, שסידרו לה את המקום השביעי.
במוקדמות, שנערכו בצהריים, כץ עלתה לגמר מהמקום החמישי בתרגיל החישוק עם 31.2 נקודות. בתרגיל הכדור היא סיימה באותו מקום עם 30.850 נקודות. אלונה קושבצקי, חברת נבחרת ישראל בקטגוריה הקבוצתית מריו 2016, היא המלווה של כץ בתחרות. יש לציין שהמתעמלות הרוסיות והבלארוסיות, השליטות בענף, עדיין לא מתחרות בשל השעיה.