עכשיו זה רשמי: מארגני ווימבלדון ביטלו את האיסור מהשנה שעברה על שחקנים רוסים ובלארוסים, ויאפשרו להם להתחרות בטורניר הגראנד סלאם הלונדוני תחת דגל 'נייטרלי'.
ווימבלדון, יש לציין, היה הגראנד סלאם היחידי בסבב הטניס שלא איפשר לשחקנים משתי המדינות להתחרות מאז הפלישה לאוקראינה. "אנחנו ממשיכים לגנות לחלוטין את הפלישה הבלתי חוקית של רוסיה ותמיכתנו המלאה נשארת עם תושבי אוקראינה", אמר אחד מבכירי מנהלי הטורניר, איאן יואיט. "זו הייתה החלטה קשה מאוד, שלא נלקחה בקלות ראש או בלי התחשבות רבה באלה שיושפעו ממנה".
2 צפייה בגלריה
סבאלנקה ומדבדב
סבאלנקה ומדבדב
סבאלנקה ומדבדב
(צילום: AP)
ההחלטה הראשונית של מנהלי ווימבלדון נתקלה בביקורת קשה מצד נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, שטען כי עבורו מדובר ב"התערבות פוליטית בספורט". לאחרונה באך אף המליץ לארגוני הספורט ברחבי העולם לאפשר את השתתפותם של האתלטים הרוסיים והבלארוסים, המנסים להגיע לאולימפיאדת פריז 2024.
דניל מדבדב ואנדריי רובלב הרוסיים ואלופת אוסטרליה ארינה סבאלנקה מבלארוס היו בין השחקנים שהושפעו מהאיסור של ווימבלדון בשנה שעברה. בחודש שעבר אלינה סביטולינה האוקראינית הביעה התנגדות נחרצת להחלטה שהיום אושרה רשמית. היא אמרה כי ספורטאים מרוסיה ובלארוס חייבים להישאר מודרים מווימבלדון בזמן ש"אוקראינים חפים מפשע עדיין נהרגים".
2 צפייה בגלריה
ווימבלדון
ווימבלדון
הטניסאים הרוסים והבלארוסים חוזרים לווימבלדון
(צילום: gettyimages)
לפני שבועיים, אגב, איגוד הטניס לנשים (WTA) "הזהיר באופן רשמי" את הטניסאית הרוסייה אנסטסיה פוטאפובה, לאחר שזו לבשה חולצת כדורגל של ספרטק מוסקבה כאות לתמיכה במלחמה, לקראת משחקה מול האמריקנית ג'סיקה פגולה בטורניר אינדיאן וולס. "דיברתי עם ה-WTA והבנתי מהם שמקרים כאלה לא יחזרו כי יסבירו לשחקניות שהן לא יכולות לקדם קבוצות רוסיות בימים האלה", הגיבה לתקרית המדורגת מספר 1 בעולם, איגה שביונטק.