אמנם נובאק ג'וקוביץ' הוא פטריוט סרבי אמיתי ומחובר למולדת שלו, אבל מחר (שלישי), כשיעלה לחימר של מונטה קרלו, זה יהיה הטורניר הביתי האמיתי שלו. המדורג ראשון בעולם מתגורר במקלט המס של מונאקו, נהנה מהחיים הטובים ובמקרה הזה גם לא יצטרך לטוס לשום מקום ולהסתכן בגירוש חזרה הביתה (ד"ש מאוסטרליה). זה בסך הכל הטורניר השני שבו הוא משתתף ב־2022 – מגבלות הקורונה מנעו מהסרבי הבלתי מחוסן להיכנס למספר מדינות – והראשון אחרי חודש וחצי. ובכל זאת, יש מי שיגנוב ממנו את הצגה.
לאדם הזה קוראים קרלוס אלקראס. כמו ג'וקוביץ', גם הספרדי בן ה־18 ייכנס לטורניר היישר בסיבוב השני, אבל בניגוד לסרבי הוא ממש לא היה מושבת לאחרונה. אם מתעלמים באלגנטיות מאליפות אוסטרליה, שבה עדיין התחמם לקראת העונה החדשה והפסיד בסיבוב השלישי ליריב מעולה בדמות מטאו ברטיני, אלקראס לא רואה בעיניים בחודשים האחרונים. מאז הגראנד סלאם הוא השתתף בתחרות היוקרתית בריו דה ז'ניירו ובטורנירי הענק האמריקאים, אינדיאן וולס ומיאמי, וכמעט שכח איך נראה הפסד.
3 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
כמעט שכח איך נראה הפסד. אלקראס
(צילום: gettyimages)
בריו הוא זכה עם ניצחון בגמר על דייגו שוורצמן (סגירת מעגל עבור אלקראס, שערך שם את הבכורה שלו בסבב המקצועני בגיל 16 - שנה אחרי שעלה לבוגרים). לפני שבוע הוא חגג במיאמי אחרי טורניר פנטסטי שבו ניצח שלושה שחקנים שמדורגים כיום בין 14 הראשונים בעולם, ובאינדיאן וולס נעצר רק בחצי הגמר. וחשוב מאוד להתעכב על המשחק הזה, כי זה היה צעד מוקדם לקראת חילופי השלטון. אף שהוא רק בן 18, אלקראס מסומן כבר זמן רב כרפאל נדאל הבא - ונדאל היה זה שהכניע אותו במשחק ההוא אחרי מאבק נהדר.

התקדמות לא הגיונית

היכולת של שניהם ברוח הסוערת שפקדה את המגרש הייתה פשוט יוצאת מן הכלל, ונדאל אמר בסיום: "קרלוס בלתי ניתן לעצירה בזכות החבטות האדירות שלו. אחרי משחק כזה אני לא יכול לומר שהייתי בשליטה, כי זה בלתי אפשרי לתפוס שליטה מול שחקן כמוהו". 17 שנים מפרידות בין שיאן הזכיות בגראנד סלאם ליורש המיועד שלו, ואין שם קנאה אלא המון הערכה הדדית. כבר בשנה שעברה, אחרי שניצח את אלקראס ביום הולדתו ה־18 במדריד, נדאל התפעל: "יש לו פוטנציאל עצום. כשחקן ואוהד טניס ספרדי, אנחנו זקוקים למישהו כמוהו". באותו טורניר, אגב, אלקראס שבר את שיאו של נדאל והפך לשחקן הצעיר ביותר שמשיג ניצחון במדריד.
3 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס ורפאל נדאל
קרלוס אלקראס ורפאל נדאל
נדאל לצד אלקראס. "יש לו פוטנציאל עצום"
(צילום: gettyimages)
בעולם שבו דניל מדבדב, סשה זברב, אנדריי רובלב, סטפנוס ציציפאס ואחרים לא ממש משיגים אחיזה מוחלטת בענף ועדיין נכנעים פעם אחר פעם לג'וקוביץ' ונדאל, אלקראס אמור להיות כוכב העל ההיסטורי הבא. זה מטען רציני להפיל על הכתפיים של ספורטאי צעיר, אבל ההתקדמות שלו לא הגיונית. הזרועות של אלקראס כמעט לא אנושיות, שרירי ענק שמייצרים עוצמות מסוג חדש. ב"אינדיאן אקספרס" תיארו אותו כסוג של רובוט שהורכב מחלקים של שחקנים מיתולוגיים: חבטת כף היד של ג'וקוביץ', זריזות הרגליים של נדאל ומהירות מחבט בסגנון אנדרה אגאסי, וכל זה בתוספת אינטליגנציית משחק נדירה.

"מכוון לזכייה בגראנד סלאם"

יותר מכך, פרשני טניס בכל העולם טוענים שכבר כעת הוא שחקן שלם יותר ממה שהיו הגדולים ביותר כשהיו בגילו. הוא לא "פוטנציאל מתפתח" אלא אחד הטניסאים הטובים בעולם כבר עכשיו, ובסוכנויות ההימורים שמתכוננות לטורניר רולאן גארוס שיגיע בשיא עונת החימר (ייפתח בסוף מאי) כבר הציבו אותו במקום השלישי בטבלת הסיכויים לזכייה, אחרי ג'וקוביץ' ונדאל. נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה שחקן בן 18 עורר באזז כזה. גם מבחינת הניסיון נראה שהוא כבר מוכן: בשנה שעברה הגיע לרבע גמר אליפות ארה"ב, וכיאה ל"נדאל הבא" הוא יודע להפגין את הדומיננטיות שלו על החימר, מה שמחזק את הסיכויים שלו בפריז – גראנד סלאם שבו זכה ב־2003 המאמן שלו, חואן קרלוס פררו, שמוציא מהילד דברים מדהימים.
3 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
פרשני טניס בכל העולם טוענים שכבר כעת הוא שחקן שלם יותר ממה שהיו הגדולים ביותר כשהיו בגילו
(צילום: gettyimages)
רק כדי לתת מושג בנוגע לזינוק המהיר: לפני שנה בדיוק הוא דורג 118 בעולם. במאי 2021 נכנס לראשונה לטופ־100. את השנה פתח במקום ה־32, ולאוסטרליה הגיע כמדורג 29. למונטה קרלו הוא כבר יגיע מהמקום ה־11. זה לא עומד לעצור שם.
"אני יודע עכשיו שאני שייך לרמה הזו, ואני לא מפחד לומר שאני מכוון לזכייה בגראנד סלאם", אמר לאחרונה בנחישות, כשדיבר על ההתבגרות שלו בסבב. עם אבא שהיה טניסאי מקצועני, שפע של מגרשים בסביבה, נתוני פתיחה גופניים מעולים ומודל לחיקוי בדמות נדאל, הכל הוביל אותו בדרך הזו - והוא מוכן לקטוף את הפירות. כפי שאמר שחקן העבר האמריקאי אנדי רודיק: אלקראס הוא כבר לא העתיד של הטניס העולמי - הוא ההווה.
פורסם לראשונה: 11:39, 11.04.22