בקיץ, ברק בכר הועלה לדרגת מלך בכוכב האדום בלגרד. אחרי ה-0:5 על פיורנטינה דיברו שם כבר על שמינית גמר ליגת האלופות, לא פחות. ברק בכר יודע להביא את הקבוצות שלו לשיא בשלב מוקדם של העונה והכוכב האדום הביאה אותו כדי להגיע לשיא בשלב הבתים של ליגת האלופות. ההגרלה לא האירה לו פנים, אך המקום השלישי היה בהישג יד. זה לא קרה והכוכב סיימה אחרי יאנג בויז. "קבוצה שאנחנו צריכים לנצח גם בבית וגם בחוץ", קבעו בסרביה. מרגע ההדחה מאירופה היה ברור שברק בכר לא ימשיך בעונה הבאה בבלגרד. ההפסד בדרבי רק זירז את העניינים.
כישלון מקצועי כזה הוא כישלון של כל המערכת, אבל מניתוח דבריו של המנהל הספורטיבי של הכוכב האדום מיטאר מרקלה אפשר להבין מהם הפערים שבכר לא הצליח לגשר עליהם. "הוא רצה לאמן כמו במכבי חיפה, אבל המנטליות שלנו לא צבאית", אמר מרקלה. בישראל אוהבים מאוד מאמנים שהם גם רס"רים, אחרת השחקנים לא סופרים אותם.
2 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר
הכוכב האדום היא לא מכבי חיפה. בכר
( PEDJA MILOSAVLJEVIC / AFP)
בסגל עטור כוכבים כמו של אלופת סרביה, כנראה מצפים להתנהגות אחרת. מרקלה למעשה אמר לבכר באופן פומבי שבכוכב האדום המילה האחרונה לא שייכת רק למאמן, ואולי כאן טמונה הסיבה לכישלון בחיבור הזה. ראשי הכוכב האדום היו בישראל, הם ידעו איך בכר מתנהל פחות או יותר ובחרו בו. כשהתוצאות לא באו, פתאום הם נזכרו שהגישה שלו לא מתאימה להם. שבעצם, הם מעדיפים מאמן עם גישה יותר רכה לשחקנים.
בסך הכל המחשבה של הכוכב האדום הייתה נכונה. היא ראתה את הקמפיין של מכבי חיפה בליגת האלופות ורצתה גם. מכבי חיפה הצליחה לנצח את יובנטוס, הובילה על פריז סן ז'רמן וגרמה לה להזיע. עם הסגל של הכוכב האדום, ברק בכר היה צריך להשיג יותר. אולם לא השיג אפילו ניצחון אחד בשלב הבתים, ועל אף שהקבוצה שלו הייתה תחרותית בכל המשחקים - בשורה התחתונה זה כישלון. הכוכב האדום לא הפתיעה את היריבות שלה כפי שעשתה מכבי חיפה. אפשר בהחלט לטעון שאולי הציפיות לסיים במקום השלישי מוגזמות, אבל בכר ידע היטב לאן הוא מגיע ומהן הציפיות ממנו.
2 צפייה בגלריה
הכוכב האדום נגד לייפציג
הכוכב האדום נגד לייפציג
בסופו של דבר, האחריות על הכישלון נפלה אך ורק על בכר
(צילום: Srdjan Stevanovic/Getty Images)
הכוכב האדום היא לא מכבי חיפה, בשבילה הופעה בליגת האלופות היא לא בונוס. היא כבר ניצחה את ליברפול בשלב הבתים, אז לנצח את יאנג בויז לא אמור להיות אתגר גדול. בפועל, בשלושת המשחקים הכי קריטיים שלו העונה - שני המשחקים מול השווייצרים ומול פרטיזן בדרבי - בכר לא הצליח להרים את הקבוצה שלו. כשיש פגרת חורף ומחנה אימון שמאפשר להתחיל הכל מחדש, ההחלטה לפטר מאמן קלה יותר.
באותו ריאיון, המנהל הספורטיבי אמר שבכוכב האדום ייתנו לבכר עוד זמן להתאקלם, שהם "צריכים להכיר זה את זה", שאלה דברים שאומרים כמובן לפני שמפטרים מאמן. בסופו של דבר, האחריות על הכישלון נפלה אך ורק על ברק בכר. רק בדבר אחד תרבות הספורט בסרביה וישראל כן דומות: בהצלחה כולם איתך, בכישלון אתה לבד.