השבוע לפני שנה, במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות, אותו מעמד שבו נחזה הערב (22.00), הייתה ריאל מדריד במצב לא מזהיר, לפחות במפעל הזה. קיליאן אמבאפה נתן לפריז סן־ז'רמן יתרון 0:1 על ריאל מדריד, אבל הבדל האיכות בין הקבוצות היה גדול יותר. 3:21 לפריזאים בבעיטות לשער ממחיש זאת. כולם הספידו את ריאל, ואז קארים בנזמה סתם לכולם את הפה.
שלושה שערים ב־17 דקות הבקיע בנזמה בגומלין והעלה את ריאל לשלב הבא, שם לא חיכה יותר מדי וכבש שלושער כבר במשחק הראשון מול צ'לסי. כשהאנגלים שלחו את המשחק להארכה היה זה כמובן בנזמה שהבקיע שער נוסף, זה שהכריע. את השער האחרון מול מנצ'סטר סיטי, זה שהעלה את ריאל לגמר, אתם כבר יודעים מי כבש, אחד צרפתי בן 35, שחקן השנה בעולם. עם 15 שערים, 10 מהם במשחקי הנוקאאוט, סיפק בנזמה את אחת מעונות הצ'מפיונס הגדולות בהיסטוריה. ריאל שוב הפכה לאלופת אירופה.
3 צפייה בגלריה
קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
שוב פוגש את ליברפול. בנזמה
(צילום: רויטרס)
הערב שוב נוקאאוט, ומול הקבוצה שאותה ריאל ניצחה בגמר, ליברפול, ונוקאאוט זה אומר בנזמה. איזה בנזמה תקבל ריאל מדריד? מלך השערים של העונה שעברה או החלוץ שלא הבקיע אף שער בשלב הבתים העונה? התשובה לשאלה הזו תכריע אם ריאל תעבור את ליברפול, ויותר מכך, תכריע עד לאן תגיע במפעל העונה. ריאל, ואת זה למדנו מזמן, לא יכולה להגיע רחוק בלי החלוץ האדיר שלה. ריאל, גם זאת למדנו, יכולה להגיע עד הסוף אם בנזמה בתקופה טובה.

עקף את ראול

בנזמה, כאמור, לא הבקיע בליגת האלופות העונה. בעט 14 פעמים לשער וכלום. הוא גם הופיע ב־13 משחקי ליגה בלבד העונה, מתוך 22 אפשריים, בגלל פציעות, והחמיץ את המונדיאל. כל אלה יחד, וכמובן ההשוואה לעונה שעברה, ההיסטורית, שבה כבש 44 שערים בכל המסגרות, נותנים תחושה שבנזמה לא בשיאו העונה. זה אולי נכון, אבל הוא עדיין אחד החלוצים הטובים שיש.
מרקוס רשפורד הוא השחקן היחיד בחמש הליגות הבכירות שהבקיע יותר שערים מבנזמה מאז החזרה מפגרת המונדיאל (16). עשרה שערים הבקיע הצרפתי בזמן הזה, בכל מפעל שבו שיחק – גביע ספרדי, סופר קופה, אליפות העולם לקבוצות וכמובן הליגה הספרדית. שני השערים האחרונים שלו בליגה, מול אלצ'ה, הביאו איתם גם ציון דרך משמעותי – בנזמה הגיע ל־230 שערי ליגה במדי ריאל ועבר את ראול, ורק כריסטיאנו רונאלדו מקדים אותו בטבלת מבקיעי הבלאנקוס בליגה הספרדית.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו במדי ריאל מדריד, חלק מאוהדי אתלטיקו לא רוצים אותו
כריסטיאנו רונאלדו במדי ריאל מדריד, חלק מאוהדי אתלטיקו לא רוצים אותו
רק הוא מקדים את בנזמה. רונאלדו
(צילום: AP)
בנזמה בן 35 וחסרים לו 81 שערים כדי לעבור את רונאלדו. הוא לא יגיע לשם, אבל נדמה שהחשיבות שלו לריאל אינה פחותה מזו שהייתה לפורטוגלי. שניים משלושת ההפסדים של ריאל בליגה העונה היו בלעדיו. "בנזמה הוא הרבה יותר מרק חלוץ", אמר קרלו אנצ'לוטי אחרי אותו משחק שבו בנזמה השאיר את ראול מאחור. "הוא שחקן שלם לגמרי, קבוצה שלמה בגוף אחד. אני מקווה שהקריירה האדירה שלו תימשך עוד הרבה זמן".

לא רק מבקיע

פדה ואלוורדה נמצא בעונת שיא מבחינת שערים, ויניסיוס כבר מזמן אחד הכוכבים הכי גדולים שיש וגם רושם מספרים יפים, אבל בנזמה הוא זה שמשפיע יותר מכולם על המשחק של אלופת אירופה. רוב השיטה שלה בהתקפות מסודרות בנויה עליו. בנזמה, וכל מי שמכיר מעט את ריאל מזהה את התנועה המדוברת שלו, יורד שמאלה ולמטה, מקבל שם את הכדור ומנהל את המשחק. הוא מבודד את ויניסיוס או מתקדם בחילופי מסירות לכיוון הרחבה. כמובן גם מבקיע, אבל יותר מרק מבקיע.
"ככל שאתה חושב ומנתח את המשחק יותר, ככל שאתה מכבד את הכדורגל יותר, ככה תבקיע יותר שערים", אמר בנזמה מוקדם יותר החודש, בראיון שבו הסביר שכדי להיות כדורגלן טוב באמת יש צורך ללמוד את המשחק מכל הכיוונים. "אם אתה חושב רק על להבקיע, אז כשתעמוד מול שני שחקני הגנה זה גמור. בגלל שאתה לא יודע לשחק כדורגל – אתה לא יכול לעשות דאבל פס, לא יכול לזוז בלי הכדור, כל מה שאתה יודע זה להבקיע. לא מספיק".
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס שחקן ריאל מדריד
ויניסיוס שחקן ריאל מדריד
נהנה משיתוף הפעולה עם בנזמה. ויניסיוס
(צילום: רויטרס)
בנזמה אכן אחראי גם לכיבושים של אחרים, לא רק לשלו. בעונה שעברה הוא היה סגן מלך הבישולים בליגה הספרדית, עם בישול אחד פחות מעוסמאן דמבלה. בנזמה בישל לוויניסיוס לא פחות משישה שערים, הכי הרבה ששחקן אחד רשם לחברו, כשוויניסיוס החזיר לצרפתי עם חמישה בישולים. "בנזמה הוא סיבה עיקרית לשחקן שאני", אמר ויניסיוס מוקדם יותר העונה. "הוא הסביר לי איך תמיד לנסות להשפיע על המשחק, לא משנה מה המצב, לא להיות חד־ממדי".
לבנזמה אין מחליף, לא רק כי הוא שחקן כל כך חשוב לשיטת המשחק אלא כי באמת, ממש על הנייר, אין לו מחליף, כבר כמה שנים. במשחק האחרון של ריאל, ניצחון 0:2 על אוסאסונה, בנזמה לא היה כשיר במאה אחוזים ואנצ'לוטי העדיף לתת לו מנוחה לקראת ליברפול. מי שפתח כחלוץ מרכזי במקומו הוא רודריגו, שזו אינה העמדה הקלאסית שלו. מהספסל עלה אלבארו רודריגס, ילד בן 18.
בנזמה כבר התאמן למחרת, ביום ראשון, ואמור לפתוח בהרכב באנפילד. למרות ההיעדרויות העונה הוא יישאר כמובן שחקן ריאל, ולפי דיווחים מסוף השבוע, הוא צפוי להאריך את חוזהו בעוד שנה אחת, עם אופציה להארכה נוספת. בכל מקרה, התכנון הוא לפרוש מתישהו במדי ריאל מדריד. אם ישיג גביע אלופות נוסף, שישי במספר, יהיה לו אחד יותר אפילו מרונאלדו.