בואו נגיד שאת היממה האחרונה נובאק ג'וקוביץ' לא יתייק ברזומה שלו. אתמול (שישי) הוא ספג את הפסדו הראשון בשנת 2023 - לדניל מדבדב בחצי גמר דובאי - והיום התבשר כי נאסרה כניסתו לארה"ב לקראת שניים מהטורנירים היוקרתיים בסבב, אינדיאן וולס ומיאמי.
ג'וקוביץ', המדורג 1 בעולם, לא השתתף באליפות ארה"ב האחרונה בעקבות סירובו להתחסן לקורונה. זו גם הסיבה שהוא לא יוכל להיכנס לתחומי המדינה הפעם. 'נולה' ביקש פטור מהכלל האוסר על תושבי חוץ להיכנס לגבולות ארה"ב אם הם לא מחוסנים לנגיף - אך קיבל תשובה שלילית.
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ממשיך בסירובו להתחסן נגד קורונה. ג'וקוביץ'
(צילום: EPA)
יש לציין כי מארגני אינדיאן וולס מאוד מעוניינים שג'וקוביץ' ייטול בו חלק. אחד מראשי הטורניר, ריק סקוט, מושל פלורידה לשעבר, אף פנה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כדי לאשר את כניסתו של הסרבי. פוליטיקאי מוכר נוסף, מרקו רוביו, סנאטור מפלורידה שרץ בעבר לנשיאות ארה"ב, הצטרף גם הוא לבקשה.
המדורג 1 בעולם ציין בעבר כי הוא לא מתכוון להתחסן לעולם נגד קורונה. "באופן אישי אני מתנגד לחיסון ולא הייתי רוצה שמישהו יכריח אותי להתחסן כדי שאוכל לטוס לתחרויות", אמר ג'וקוביץ' בעבר. "אם זה יהפוך לתנאי, אני אצטרך לקבל החלטה. יש לי דעה בנושא, האם היא תשתנה בנקודה מסוימת בעתיד? אני לא יודע".
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם גביע אליפות אוסטרליה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם גביע אליפות אוסטרליה
באוסטרליה הירשו לו להיכנס, בארה"ב לא
(AFP)
ג'וקוביץ', כאמור, הפסיד אתמול 6:4, 6:4 למדבדב בחצי גמר דובאי, אבל ההדחה המפתיעה כמובן לא תעיב על כך שמדובר באחת התקופות הנפלאות בקריירה של הפנומן הסרבי. 'נולה', שזכה רק לאחרונה באליפות אוסטרליה (אליה הפעם כן הורשה להיכנס) בפעם העשירית בקריירה, שבר את שיאה ההיסטורי של שטפי גראף לאחר שרשם את השבוע ה-378 שלו בפסגת הדירוג העולמי.
ג'וקוביץ' חזר בחודש ינואר האחרון למקום הראשון בעולם יותר מחצי שנה אחרי שאיבד את פסגת הדירוג. הוא שבר כבר מזמן את שיא הגברים של רוג'ר פדרר, שניצב בפסגה במשך 310 שבועות וכעת כאמור, גם שיאה של גראף נותר מאחור.
הפנומן הסרבי זכה, כאמור, בחודש שעבר בתואר הגראנד סלאם ה-22 שלו, ובכך השתווה בפסגה לרפאל נדאל. בנוסף, 'נולה' כעת מחזיק בשני תארי גראנד סלאם יותר מפדרר, שפרש בסיום השנה שעברה.