שערוריית הן לא דבר זר עבור קונור מגרגור, גם לא אור הזרקורים. כשיש סערה ציבורית באירלנד, לוחם ה-UFC יהיה שם. בשבוע שעבר פרצו מהומות בדבלין אחרי שמורה וילדים נדקרו במרכז העיר. נפוצו שמועות על כך שמדובר במהגר אלג'יראי ותחילה נטען שמדובר בפיגוע טרור, אבל האירוע עדיין בחקירה והאמת טרם יצאה לאור. אלפים יצאו לרחובות והיו גם ששרפו ניידת משטרה, שהמשיכה לטעון שכנראה לא מדובר בפיגוע.
מגרגור צייץ דברי תמיכה במפגינים. "אירלנד במלחמה", טען, וגם ענה למפקד המשטרה שאמר כי אין עדיין אישור לכך שמדובר בפיגוע טרור. "ילדים חפים מפשע נדקרו ללא רחמים, יש סכנה מוחשית באירלנד, שלא הייתה אמורה להיות כאן. לא נעשתה פעולה כדי לתמוך בציבור. התגובה שלו לא מספיק טובה, תעשה שינוי או שתפנה את הדרך. שאלוהים ישמור על אלה שהותקפו. תגנו על אירלנד, או שאני אעשה את זה בעצמי". זה היה רק חלק מסדרת פוסטים ברשתות החברתית X (לשעבר טוויטר) נגד הממשלה והמשטרה.
4 צפייה בגלריה
קונור מגרגור
קונור מגרגור
מגרגור. נגד הממשלה האירית
(צילום: AP Photo/John Locher)
אחרי שהואשם בכך שעודד את המתפרעים לפגוע בשוטרים, מגרגור לקח צעד אחורה והבהיר שהוא נגד כל סוג של אלימות. סגן ראש הממשלה מייקל מרטין גינה אותו: "דבריו מבישים. קולות כמו שלו מסיתים לשנאה. זה לא מקובל", אבל זה לא הזיז ללוחם. מגרגור שמע, והמשיך לכתוב עוד ועוד פוסטים נגד השלטון. בשבוע שעבר הביקורת שלו על ממשלת אירלנד נגעה במה שקורה בישראל.
מגרגור העביר ביקורת קשה על רה"מ האירי ליאו ורדקר שכתב על אמילי הנד בת ה-9 שנחטפה ושוחררה משבי החמאס כי היא "ילדה תמימה שאבדה ועכשיו נמצאה וחזרה".
4 צפייה בגלריה
המהומות בדבלין
המהומות בדבלין
המהומות בדבלין. מגרגור הואשם בעידוד התפרעות
(צילום: Peter MURPHY / AFP)
"היא נחטפה על ידי ארגון טרור מרושע. מה נסגר איתך, עם הממשלה שלך ועם השותפים שלכם בתקשורת שבאופן עקבי מקטינים מעשים אלימות כלפי ילדים? יום לאחר דקירת ילדים באירלנד, לא היה עיתון אחד שזה הופיע בו בעמוד הראשי. לא נשכח", כתב מגרגור לשמחת הצייצנים הישראלים, שלא רגילים לראות תמיכה אירית בישראל.
אירלנד ידועה בתמיכה רבת שנים במאבק הפלסטיני. נשיא המדינה מייקל היגינס האשים לאחרונה את ישראל בהפרה של החוק הבינלאומי ואמנת ז'נבה, וגם ביצירת משבר הומינטרי בעזה. בדבלין אף התקיימה הפגנה פרו פלסטינית. אולם לפי התמיכה בציוציו של מגרגור והתגובות אליו, כנראה שיש באירלנד גם קולות אחרים שלא שומעים אותם. מה שבטוח, הוא לא איבד עוקבים בעקבות הפוסט הזה.
בבריטניה דווח כי המשטרה בודקת את הפוסטים של מגרגור בחשד להסתה, אבל זה כנראה יסתיים בשום דבר. בינתיים ההצעות להיכנס לפוליטיקה זורמות. פול גולדינג, מנהיג ימין קיצוני בבריטניה, הציעה למגרגור לעשות "מצעד חופש למען אירלנד, שיראה שאירלנד שייכת לאירים". מגרגור השיב שלא יעשה זאת, אבל אמר שהוא מחויב לעשות שינוי.
4 צפייה בגלריה
הפגנות תמיכה בפלסטינים בדבלין, אירלנד
הפגנות תמיכה בפלסטינים בדבלין, אירלנד
הפגנות תמיכה בפלסטינים בדבלין. לא מחזה יוצא דופן
( צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)

"נער הפוסטר של הימין הקיצוני"

מהו אותו שינוי שקונור מתכוון אליו? האם הוא מתכוון לרוץ לפוליטיקה? התשובה היא שלילית. בסדרת הדוקו שיצאה אודותיו בנטפליקס הוא הצהיר כי בכוונתו לחזור לזירה כמה שיותר מהר, על אף הפציעות שמטרידות אותו ולמרות שהוא כבר לא ילד (בן 35). מגרגור אמור לחזור בתחילת 2024, כמעט שלוש שנים מאז הקרב האחרון שלו - שהסתיים בהפסד לדסטין פורייה. התאריך שכרגע מדובר עליו הוא אפריל 2024 והיריב אמור להיות מייקל צ'נדלר, אך שום דבר רשמי עדיין לא נסגר - ובינתיים נראה שפוליטיקה מאוד מעסיקה אותו.
האמירות שלו עושות לא מעט בלגן ברשתות החברתיות. "הגיבור החדש של הניאו-נאצים", נכתב עליו. ב"בלפסט טלגרף" נכתב: "קונור מגרגור מציב את עצמו כנער הפוסטר של אנשי האנטי-הגירה באירלנד". וב"טיימס" קראו לו: "הגיבור החדש של הימין הקיצוני".
4 צפייה בגלריה
קונור מגרגור
קונור מגרגור
השתנה. מגרגור
(צילום: AP Photo/John Locher)
ואילו בתגובות התומכות בו העסק שונה לגמרי. "האליטה הליברלית לא יכולה להכיל מישהו שלא חושב כמוה, קונור מגרגור הוא גיבור אירי", כתבו לו. "הגיבור של האנשים שקולם לא נשמע בתקשורת, בסך הכל הביע כעס שהרבה אנשים חשים". גם הדיווחים על הבדיקת המשטרתית על הפוסטים שלו בחשד ל"דברי שנאה" לא עברו בשקט. "דברי שנאה? ממשלה חלשה שלא יכולה להתמודד עם ביקורת, הדבר הזה רק מוכיח שקונור צודק", כתב אחד.
נראה שמגרגור בעיקר נהנה מכל תשומת הלב שהוא מעורר, הוא אוהב להיות הגיבור העממי שכולם אוהבים, זה שאומר את הדברים שרבים מפחדים לומר. ריצה לפוליטיקה עדיין לא מעניינת אותו, אבל אם יחליט לעשות זאת ביום מן הימים, זה לא יפתיע אף אחד.
פורסם לראשונה: 14:56, 01.12.23