עומד לצד ישראל: לוחם ה-UFC האגדי קונור מגרגור העביר ביקורת קשה על רה"מ האירי ליאו ורדקר שכתב על אמילי הנד בת ה-9 שנחטפה ושוחררה משבי החמאס כי היא "ילדה תמימה שאבדה ועכשיו נמצאה וחזרה".
רה"מ האירי עורר זעם על כך שלא הזכיר את העובדה כי הילדה - המחזיקה באזרחות אירית - נחטפה מבית חברתה בקיבוץ בארי על ידי מחבלי חמאס, והוחזקה בשבי ברצועת עזה במשך כ-50 ימים.
2 צפייה בגלריה
קונור מגרגור
קונור מגרגור
"אמילי נחטפה על ידי ארגון טרור מרושע". מגרגור
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
(דובר צה"ל)
כעת גם מגרגור הגיב לו: "היא נחטפה על ידי ארגון טרור מרושע. מה נסגר איתך, עם הממשלה שלך ועם השותפים שלכם בתקשורת שבאופן עקבי מקטינים מעשים אלימות כלפי ילדים? יום לאחר דקירת ילדים באירלנד, לא היה עיתון אחד שזה הופיע בו בעמוד הראשי. לא נשכח".
הנד נחטפה ב-7 באוקטובר מבית חברתה הילה רותם, בבארי. בתחילה התבשר אביה תומאס כי בתו נרצחה. אבל כמה ימים לאחר מכן נמסר להנד כי מדובר בטעות בזיהוי. אמש, שבוע לאחר שציינה את יום הולדתה התשיעי בשבי חמאס, היא שוחררה בחיים ביחד עם חברתה הילה רותם.
אמה של אמילי, ליאת קרונברג, נפטרה מסרטן השד כשאמילי הייתה בת שנתיים וחצי. גרושתו של תומאס ואם שני ילדיו הגדולים, נרקיס הנד - שגידלה לאחר מכן את אמילי - נרצחה בטבח ב-7 באוקטובר.