ברחובות שונים בעולם אפשר לצפות בידיים זריזות מזיזות שלוש כוסות במהירות, בעוד פראיירים שונים מנסים לנחש היכן הכדור, או השטר או הקלף ("אס זוכה, קינג בוכה" בגרסת הסרט צ'רלי וחצי). שלוש כוסות, תנסו לעקוב איפה נמצאת כל אחד. אותו דבר קורה עם מאמנים ישראלים, ובעיקר בהפועל ת"א העונה. שלושה מאמנים, קשורים אחד לשני, מחליפים מקומות. ואיפה נמצאת הפועל ת"א? לא בטוח שזהות המאמן משנה, היא עדיין בתחתית.
הבעיה, אם כן, לאו דווקא טמונה במאמן כזה או אחר. ישנם הבדלים בין המאמנים, ברמה ובסגנון, יש כאלה שמצליחים ומתחברים יותר ואחרים פחות, אבל התוצאות דומות. הבסיס הוא הניהול ובניית הסגל, שיש בו מגבלות. וכמו באותו משחק כוסות, לא משנה במי תבחר, אם החלטת שאלה חוקי המשחק – אתה תפסיד. או במקרה של הפועל ת"א, תצא לרוב בתיקו.
5 צפייה בגלריה
דן איינבינדר ושחקני הפועל ת"א מאוכזבים
דן איינבינדר ושחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
פוגש בשבת את האקסית. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
סלובודן דראפיץ' החליף בספטמבר את קובי רפואה, שלא נשאר בבית הרבה זמן. חודשיים חלפו ורפואה שוב בליגה, במקום חיים סילבס שפוטר מבני־סכנין. עכשיו סילבס צריך עבודה, והוא חיכה אפילו פחות זמן, הנה הוא מאמן הפועל ת"א במקום דראפיץ'. שלושה מאמנים בעונה אחת בוולפסון, והכל בארבעה חודשים. והנה, בשבת דראפיץ', שבינתיים הספיק לחזור לקריית־שמונה (זה בכלל סיפור מוזר ליום אחר), מארח את סילבס. נקווה שיזכור לשבת על הספסל הנכון.

יש הגנה, אין התקפה

הסיפור המרכזי, אם כן, הוא בניית הקבוצה, שעליה היה אחראי עומר בוקסנבוים, למרות שנראה כי החלטות רבות התקבלו בכלל על ידי הבעלים. בתחילת העונה ההגנה נראתה קטסטרופה. הבלמים הצעירים סתיו למקין ואור ישראלוב, לא היו יציבים, וזה מובן. השוער סטפן מרינוביץ' לא הצליח לעצור כדור, והקישור, שניסה לצאת קדימה, השאיר את השחקנים מאחור חשופים. הפועל ת"א ספגה הכי הרבה שערים בליגה אחרי בית"ר ירושלים.
5 צפייה בגלריה
סטפן מרינוביץ' שוער הפועל ת"א
סטפן מרינוביץ' שוער הפועל ת"א
לא הצליח לעצור כדור. מרינוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
חיים סילבס
חיים סילבס
סידר את ההגנה. סילבס
(צילום: עוז מועלם )
סילבס, צריך לומר לזכותו, הצליח לסדר את ההגנה. הוא מונה אחרי השישייה נגד באר־שבע ובחמישה משחקים תחתיו הקבוצה ספגה שני שערים בלבד. כל המשחקים האלה הסתיימו בתיקו, שלושה מהם ללא שערים. בדרבי זו הייתה תוצאה מצוינת, במשחקים אחרים 0:0 לאו דווקא טוב להפועל.
ההתייצבות הגיעה עם שלושה בלמים, אבל פה גם נחשפה השמיכה הקצרה. אתה מושך לכיוון ההגנה ופתאום ההתקפה חשופה. שלושה בלמים פלוס רומראטו כקשר אחורי נותן כוח מאחור, אבל מקשה על יצירת מצבים, בקבוצה שגם ככה אין לה שחקני התקפה עם מספרים גבוהים. אלן אוז'בולט, בעונה טובה מאוד, הבקיע שמונה שערי ליגה, אבל חוץ ממנו אין אף חלוץ או קשר התקפי שכבש יותר מפעמיים. שחקני הפועל ת"א מדייקים ב־36 אחוז מהבעיטות לשער, הכי נמוך יחד עם קריית־שמונה.
הפועל ת"א נמצאת ארבע נקודות מהקו האדום. הפסד לקריית־שמונה, והיא כבר רק במרחק נקודה ממנה. המפגשים עם בני־ריינה וחדרה היו אמורים לתת מרווח נשימה, אבל השמיכה, כאמור, הייתה קצרה. אורכה לא ישתנה. סילבס יהיה חייב להאריך אותה ביצירתיות.