ממש רגע לפני המשחקים האולימפיים, סרט דוקומנטרי ששודר בצרפת חשף פציעה מסתורית של האלוף האולימפי טדי רינר, ומי שנחשב בעיניי רבים לג'ודוקא הטוב בהיסטוריה. פציעה שבגללה לא התחרה ולא התאמן באופן סדיר למעשה מאז פברואר האחרון. רינר רוצה לזכות בזהב אולימפי שלישי רצוף ורוצה להיות הג'ודוקא השני בהיסטוריה שעושה זאת. הוא הוגרל נגד אורי ששון הישראלי בסיבוב השני בטוקיו.

במהלך מחנה אימון במרוקו, רינר נחבל בברכו וחשבו שהוא קרע את הרצועה הצולבת. "זה פשוט אסון, החלום האולימפי נגמר. אנחנו הולכים הביתה", נראה המאמן שלו אומר בסרט. האבחנה הראשונית הייתה שבעה חודשים לפחות בחוץ, אבל מאוחר יותר התברר שאחרי שלושה חודשים הוא יוכל לשוב לאימונים. רינר חזר להתאמן, אבל ביטל את השתתפותו בכל טורנירי ההכנה לאולימפיאדה. הפעם האחרונה שבה רינר התחרה הייתה בגראנד סלאם דוחא בינואר האחרון, הוא סיים עם הזהב. ההפסד האחרון שלו היה בפברואר 2020, שקטע רצף של 154 ניצחונות.
2 צפייה בגלריה
גם טדי רינר הגיע לצפות בגמר בפריז
גם טדי רינר הגיע לצפות בגמר בפריז
טדי רינר ברולאן גארוס
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
טדי רינר
טדי רינר
טדי רינר
(צילום: AFP)
הפציעה הוסתרה לגמרי מכלי התקשורת. "הוא ערך מסיבות עיתונאים בלי שייראו אותו עומד או הולך, דאגנו לכל הפרטים הכי קטנים. הצלחנו להגן עליו ושמרנו על כך בסוד.אם היו יודעי שהוא פצוע, יריביו היו מתכוננים אליו יותר טוב ומצליחים לנצח אותו", אמר הדובר שלו.
האלוף האולימפי חזר להתאמן אחרי חודשיים בלבד. "בדרך כלל אני מחלים מהר יותר ממה שהרופאים מצפים", אמר רינר בסרט, "אם אומרים לי ארבעה שבועות, אחרי שבועיים אני מרגיש כבר בריא". לפחות לפי מה שהוא אומר, הוא כשיר לחלוטין לאולימפיאדה.