זו הייתה שנה חלומית לנובאק ג'וקוביץ' עד עכשיו, עם שלוש זכיות בטורנירי הגראנד סלאם, אבל אולימפיאדת טוקיו הפכה עבורו לסיוט אחד גדול.
אחרי שהפסיד אתמול (ו') לאלכסנדר זברב בחצי הגמר ואיבד את חלום הגולדן סלאם (זכייה בכל ארבעת הגראנד סלאמים ובמדליית זהב אולימפית באותה שנה), המדורג מספר 1 בעולם נוצח גם בקרב על מדליית הארד. ואם כל זה לא מספיק, זמן קצר אחרי ההפסד הטניסאי הסרבי גם פרש מהקרב על מדליית הארד בזוגות המעורבים, שאליו היה אמור לעלות עם בת ארצו נינה סטויאנוביץ', בטענה כי הוא פצוע. האוסטרלים אשלי בארטי וג'ון פירס נהנו מההפקר, וסיימו במקום השלישי בלי לשחק.
6 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' מאוכזב
ג'וקוביץ' מאוכזב
ג'וקוביץ' מאוכזב
(צילום: רויטרס)
אחרי זכייה בשלושת הגראנד סלאמים הראשונים של השנייה, והפרישה מטוקיו של היריבים הגדולים שלו – רפאל נדאל ורוג'ר פדרר – ג'וקוביץ' היה פייבוריט מוחלט לזהב, אבל ההפסד לאלכסנדר זברב בחצי הגמר השפיע עליו ככל הנראה (זברב ישחק מחר בגמר מול קארן חצ'אנוב הרוסי). מצד שני, מדובר בהישג הגדול בקריירה של הספרדי בן ה-30.
6 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' שובר מחבט
ג'וקוביץ' שובר מחבט
ג'וקוביץ' שובר מחבט
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' מאוכזב
ג'וקוביץ' מאוכזב
יום שהוא ירצה לשכוח
(צילום: AFP)
זה היה משחק הפכפך ועצבני. אחרי חבטה לא טובה אחת, ג'וקוביץ' (1 בטורניר) נראה מאשים בבירור את השמש שסינוורה אותו, ובמערכה השלישית, במהלך המשחקון הראשון בו היה קרוב לשבור את הספרדי, הוא העיף את המחבט ליציע בכעס אחרי שפיספס כדור. כשקארניו-בוסטה (6 בטורניר) עלה ל-0:3 במערכה המכריעה והשניים החליפו צדדים, ג'וקוביץ' ניגש לרשת וניפץ את המחבט שלו על העמוד.
שבירה אחת במשחקון החמישי הספיקה לקארניו-בוסטה כדי לזכות במערכה הראשונה. בשנייה הסרבי והספרדי הגיעו לשובר שוויון מתוח אחרי ששמרו על ההגשות. קארניו-בוסטה כבר חזר מ-4:1 ל-5:6, אבל ג'וקוביץ' הציל נקודת משחק וניצח 6:8.
6 צפייה בגלריה
פבלו קרניו בוסטה
פבלו קרניו בוסטה
קארניו-בוסטה
(צילום: EPA)
ג'וקוביץ' היה אגרסיבי מאוד אחרי שירד להפסקה של שמונה דקות בחדר ההלבשה, והשיג נקודת שבירה – אבל הספרדי שמר על קור רוח ועל ההגשה, ונראה היה שזה מה שהוציא את הסרבי מהמשחק. אחרי ההחמצה הוא נשבר מיד, ואז החל כאמור בתגובות עצבניות שהובילו לאזהרה מהשופט. קארניו-בוסטה שיחק טניס מושלם, עם חבטות פורהנד עוצמתיות ומדויקות שגמרו נקודות. במשחקון השביעי הוא הציל כדור בלתי אפשרי, ואחריו ג'וקוביץ' כבר לא שבר כלום אלא פשוט צעד באיטיות בתסכול בחזרה לקו הרוחב. במשחקון המכריע והמרהיב, שנמשך עוד ועוד, ג'וקוביץ' עוד הוביל 15:30 בניסיון נואש להציל את המצב, אבל הספרדי לא נכנע, סיפק סדרת אייסים מטורפת בשובר השוויון וגמר את הסיפור בנקודת המשחק השישית שלו.

נשים: בנצ'יץ' זכתה בזהב

בלינדה בנצ'יץ' השווייצרית זכתה במדליית הזהב אצל הנשים אחרי ניצחון על מרקטה וונדרוסובה הצ'כית 5:7, 6:2, 3:6. זה תואר משמעותי ראשון לבנצ'יץ' בת ה-24 . הישג השיא שלה עד כה היה חצי גמר אליפות ארה"ב ב-2019.
אלינה סביטולינה מאוקראינה זכתה במדליית ארד עם ניצחון על ילנה ריבאקינה מקזחסטן 6:1, 6:7 (5), 4:6. בטורניר הזוגות לנשים הלכה מדליית הארד לברזילאיות לואיזה סטפאני ולאורה פיגוסי, שניצחו את הרוסיות ורוניקה קודרמטובה וילנה וסנינה 6:4, 4:6, 9:11.
6 צפייה בגלריה
בלינדה בנצ'יץ'
בלינדה בנצ'יץ'
בלינדה בנצ'יץ'
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
בלינדה בנצ'יץ'
בלינדה בנצ'יץ'
תואר משמעותי
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 11:58, 31.07.21