חדשות עצובות לעולם הטניס והספורט בכלל. אחת הטניסאיות הגדולות בכל הזמנים, מרטינה נברטילובה, הודיעה היום (שני) כי היא מתמודדת עם שני סוגים שונים של סרטן - השד והגרון. זאת לאחר שהתגלתה בלוטה נפוחה בגרונה בבדיקה שערכה במהלך נובמבר האחרון. ב-2010 כבר אובחנה נברטילובה כחולה בסרטן השד, וכעת כאמור התבשרה כי סובלת מגידול גם בגרון.
"המכה הכפולה הזו היא רצינית, אבל המצב עדיין בר תיקון", אמרה טניסאית העבר האגדית בת ה-66 לניו יורק טיימס לאחר שהודיעה על מחלתה. "אני מקווה שזה יסתיים בתוצאה חיובית מבחינתי. אני הולכת להסריח למשך זמן מה, אבל אלחם עם כל מה שיש לי".
2 צפייה בגלריה
מרטינה נברטילובה
מרטינה נברטילובה
לא מוותרת. מרטינה נברטילובה
(צילום: getty images)
מרטינה נברטילובה פרשה מטניס פעיל בשנת 2006, כשהיא בת 49, לאחר לא פחות מ-31 שנות קריירה. היא זכתה בלא פחות מ-18 תארי גראנד סלאם - מתוכם תשע פעמים בטורניר ווימבלדון. הפנומנית מצ'כוסלובקיה זכתה בתארה הראשון בקריירה הבוגרת כשהייתה בת 17 בלבד, כשהניפה את גביע טורניר פלזן ב-1973.
בגיל 19 נכנסה נברטילובה לטופ 4 של הדירוג הנשים בטניס העולמי, ולא ירדה מהרביעייה הראשונה במשך 15 שנה, עד 1991. את טורניר הגראנד סלאם הראשון שלה השיגה בגיל 18 כשזכתה בזוגות המעורבים באליפות צרפת הפתוחה (רולאן גארוס), ואת זכייה בראשונה בווימבלדון השיגה ב-1978, כשהיא בת 22, כשגברה בגמר על כריס אוורט - מי שהייתה יריבתה הגדולה על הבכורה בטניס העולמי למשך כמעט שני עשורים.
2 צפייה בגלריה
מרטינה נברטילובה בזכייה בווימבלדון ב-1978
מרטינה נברטילובה בזכייה בווימבלדון ב-1978
עלתה לגדולה כבר בגיל צעיר. מרטינה נברטילובה לאחר הזכייה בווימבלדון ב-1978
(צילום: getty images)
בעקבות הישגיה, דורגה נברטילובה במקום הראשון בדירוג העולמי ב-1978, ולא ירדה ממנו למשך שש שנים. מלבד תשע הזכיות שלה בווימבלדון, זכתה נברטילובה עוד ארבע פעמים באליפות ארה"ב, שלוש פעמים באליפות אוסטרליה ועוד פעמיים ברולאן גארוס (לא כחלק מטורניר הזוגות).
ב-1975, כשהייתה בת 19, נמלטה נברטילובה מצ'כוסלובקיה וביקשה להגר לארה"ב. היא טענה אז כי היא אינה יכולה להתאמן כראוי תחת המשטר הקומוניסטי, וכי היא חיה בפחד ולא קיבלה את הכספים המגיעים לה. מנגד, בתקשורת הצ'כוסלובקית התעלמו ממנה ולא דיווחו על הישגיה עד שזכתה בווימבלדון ב-1978.
ב-1983 קיבלה נברטילובה אזרחות אמריקאית, וב-1985 שבה למדינה אותה עזבה כדי להתמודד מולה עם נבחרת ארה"ב במסגרת גביע הפדרציה. הקהל המקומי קיבל את נברטילובה בתשואות והערצה, זאת על אף שנברטילובה הובילה את האמריקאיות לזכייה מול הנבחרת של ארץ הולדתה וגרמה מבוכה למשטר המקומי.