מנור סולומון צפוי לשחק בעונה הבאה בפולהאם, שקרובה להבטיח את עלייתה לפרמייר-ליג. עסקת ההעברה סוכמה עקרונית בין המועדון הלונדוני לשחטאר דונייצק, והיא עשויה להיחתם עד סוף השבוע. על ההתעניינות של האנגלים בקשר הנבחרת פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות". הצדדים הגיעו לסיכום עקרוני לפיו סולומון יימכר לפולהאם תמורת 7 מיליון ליש"ט, אחת ההעברות הגדולות ביותר של כדורגלן ישראלי, והשחקן צפוי לחתום על חוזה לארבע או חמש שנים בשכר של 1.5 מיליון ליש"ט לעונה, סכום שיכול לגדול עם מענקי הישגיות לשני מיליון.
סולומון, שמיוצג על־ידי גלעד קצב ופיני זהבי, ממתין לאור הירוק משחטאר, שעלולה להיות מורחקת מהליגה האוקראינית בגלל הבעלים הפרו־רוסי שלה, רינאט אחמטוב. גם ליון הצרפתית התעניינה בשחקן, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת בקבוצה האוקראינית, אבל הוא הבהיר לראשי דונייצק כי הוא מעדיף להגיע לפרמייר-ליג.
2 צפייה בגלריה
ואסקס מול סולומון
ואסקס מול סולומון
סולומון. בדרך לפרמייר-ליג
(צילום: רויטרס)
אחרי משחקי הנבחרת מול גרמניה ורומניה, סולומון עוד שקל לעבור בהשאלה לאחת הליגות שאיפשרו קליטת שחקנים שעזבו את קבוצותיהם מאוקראינה בגלל המלחמה, ובין היתר דובר על בטיס ונאפולי, אבל אחרי התייעצויות עם סוכניו הוא הבין שעדיף מבחינתו להכין את עצמו בשבועות הקרובים לעונה הבאה אחרי שנעדר מהמגרשים בתקופה האחרונה.
מי שדחף להביא את סולומון לפולהאם הוא המנג'ר הפורטוגלי שלה, מרקו סילבה, שעוקב אחריו תקופה ארוכה וגם התייעץ עם המאמנים הפורטוגלים שאימנו אותו בשחטאר, פאולו פונסקה ולואיש קסטרו. הוא ביקש מהבעלים הפקיסטני של המועדון, שאהיד חאן, להחתים את מנור כבר בינואר האחרון, ופולהאם הציעה לדונייצק 18 מיליון יורו, אבל האוקראינים דרשו 30 מיליון. הונו של חאן, איש עסקים ממוצא פקיסטני, נאמד ב־9 מיליארד דולר ועל פי "פורבס" הוא מדורג 291 ברשימת עשירי העולם. בבעלותו נמצאת גם קבוצת הפוטבול ג'קסונוויל ג'גוארס.
2 צפייה בגלריה
מרקו סילבה
מרקו סילבה
מרקו סילבה, המנג'ר של פולהאם
(צילום: גטי אימג'ס)
סולומון, המחזיק גם בדרכון פורטוגלי, יקבל את אישור העבודה בבריטניה בעיקר בזכות העובדה ששיחק בליגת האלופות עם שחטאר, מה שמעניק לו את הניקוד הנדרש לשחק בליגה הטובה בעולם. הוא הספיק לשחק בעונה הנוכחית בליגה האוקראינית רק ב־16 משחקים, בהם כבש ארבעה שערים והוסיף בישול.

נדנדה ושמה פולהאם

סולומון יהיה אחד השחקנים שהמטרה שלהם היא לשדרג את הסגל הנוכחי של פולהאם, שמטייל להעפלה לפרמייר־ליג, כדי להפסיק את הנדנדה שהמועדון לא מצליח לרדת ממנה. היא שיחקה ברציפות בליגה הבכירה בין 2001 ל־2014, ומאז לא מחליטה אם היא ראש לשועלים או זנב לאריות. שימו לב למה שקרה מאז 2018: עלייה, ירידה, עלייה, ירידה, והשנה צפויה כאמור עוד עלייה. לפני כל דבר אחר, המועדון ישאף לשרוד בפרמייר־ליג בעונה הבאה ואז לחשוב קדימה. צריך לזכור שלמרות ההשקעה הכספית המשמעותית במועדון בשנות האלפיים, הוא עדיין נטול תארים והקרוב ביותר שהגיע היה ב־2010, עם הפסד לאתלטיקו מדריד בגמר הליגה האירופית.
ראוי לציין שהבסיס שסילבה עובד איתו פשוט מצוין. חוד החנית הוא החלוץ חם המזג אלכסנדר מיטרוביץ', מלך השערים של סרביה בכל הזמנים שגם העלה אותה למונדיאל עם שער דרמטי בפורטוגל. השמות שלצידו נעים בין שחקנים מנוסים בפרמייר־ליג לכישרונות שאמורים לפרוץ, מה שהוביל להשתלטות על ליגת המשנה. זה יהיה מבחן גדול עבור סילבה, שעד לפני ארבע שנים נחשב למנג'ר עם פוטנציאל להצלחה עצומה, וחצי שנה כושלת באברטון החזירה אותו אחורה.