פציעה הזויה לאחד הכוכבים הגדולים של נבחרת אוסטרליה בכדורסל. ארון ביינס, שחקנה של טורונטו ומי שזכה באליפות ה-NBA עם סן אנטוניו ב-2014, החליק על מגבת רטובה בחדר ההלבשה בניצחון על איטליה 83:86 במשחקים האולימפיים ונפצע בצוואר.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
ביינס עדכן כי בעקבות הפציעה הוא לא יוכל לעזור לחבריו ולמעשה ייעדר מהמשך המשחקים בטוקיו: "אני מאוכזב מאוד שלא אוכל להמשיך באולימפיאדה. עבדתי קשה מאוד בשביל להיות חלק מהמסע הזה במטרה לזכות במדליה היסטורית, וזה מעצבן אותי שלא אוכל לסייע. יחד עם זאת, יש לי ביטחון שהנבחרת יכולה לסיים את העבודה".
2 צפייה בגלריה
ארון ביינס
ארון ביינס
ארון ביינס
(צילום: gettyimages)
מאמן הנבחרת, בראיין גורז'יאן, הוסיף: "ארון הוא חלק גדול בנבחרת שלנו, וההיעדרות שלו תיפגע בנו בצורה משמעותית. אבל יש לנו סגל עמוק ויש לי ביטחון ב-11 השחקנים שנותרו. נישאר מפוקסים במטרה המרכזית. לצערי, פציעות קורות".
קפטן הנבחרת, פטי מילס, הוסיף: "ההיעדרות של ארון היא קשה עבורנו. הנוכחות שלו במגרש, בטח בכל מה שקשור לפיזיות שלו, היו חלק גדול במשחק שלנו.
2 צפייה בגלריה
ארון ביינס
ארון ביינס
ארון ביינס
(צילום: רויטרס)
ביינס, שכלל לא נבחר בדראפט ה-NBA, והחל את דרכו בריטאס וילנה הליטאית. היה מועמד בשלבים מסוימים בקריירה למכבי תל אביב והפועל ירושלים. ב-2013 הספרס צירפו אותו לשירותיהם. כמו כן, הוא שיחק בדטרויט, בוסטון ופיניקס. העונה הטובה ביותר בקריירה שלו הייתה עם הסאנס ב-2019/20, אז קלע בממוצע 11.5 נקודות והוריד 5.6 ריבאונדים ב-22.2 דקות.
אחרי שני משחקים בטוקיו, אוסטרליה עומדת על מאזן 0:2 בזכות ניצחונות על ניגריה ואיטליה. משחקה הבא ייערך מול גרמניה והיא תוכל להבטיח את העפלתה לשלב הבא באופן סופי.