7 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
ששון. נתן הכל
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
ששון מול רינר
(צילום: אורן אהרוני)
אורי ששון (מעל 100 ק"ג), המדליסט האולימפי מריו, סיים את דרכו במשחקים בטוקיו כבר בקרב הראשון שלו. בניגוד לאכזבה משגיא מוקי ופיטר פלצ'יק, מהם ציפו להגיע רחוק, ששון קיבל את היריב הכי קשה שאפשר, האלוף האולימפי טדי רינר, שניצח אותו.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
למרות זאת, ששון נראה טוב לאורך כל הקרב, וכמעט הפיל פעמיים את הג'ודוקא המפורסם בעולם, אך ברגע אחד של חוסר ערנות הצליח הצרפתי להשיג ווזארי על יריבו הישראלי באמצע ההתמודדות ומשך את הניקוד עד לסיום.
7 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
ששון. כמעט הפיל פעמיים את רינר
(צילום: אורן אהרוני)

ששון: "יש לי מוטיבציה להמשיך"

"קשה לי להסתפק בקרב מספיק טוב", אמר ששון בסיום הקרב. "ידעתי שטדי זו משוכה קשה, אבל אני מאמין שהכל אפשרי. היה חסר לי עוד קצת כדי לזרוק אותו. הוא הקדים אותי. הניצחון מגיע לו, אבל באמת עשיתי מה שיכולתי. נתתי את הלב, נתתי את הנשמה על המזרן הזה. תודה לכל מי שצפה ועודד, למשפחה ולכולם. אני גאה לייצג את ישראל. זו זכות".
על ההגרלה הקשה שקיבל, אמר ששון: "הרגשתי כמו ספורטאי אמיתי, שלוקח את הגורל, גזרה, מה שלא נקרא לזה, ונלחם ומבין שזה המצב ועם זה צריך לנצח. לא התבכיינתי לרגע, ולא שאלתי 'למה דווקא אני?' או דברים כאלה. רציתי רק להגיע ולתת את המאה אחוז ולנצח, זה לא קרה".
7 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
ששון
(צילום: אורן אהרוני)
על ההבדל בתחושה בין האולימפיאדה הנוכחית לבין הקודמת שבה זכה במדליית ארד אמר: "בדיוק ההפך. מאוד רציתי לבוא לכאן ולעשות היסטוריה, לזכות במדליה שנייה לישראל, בשבילי. זה לא קרה. ככה זה, אין מה לעשות. צריך לקחת את הדרך שעשיתי, להיזכר בדברים הטובים שהשגתי ולהישען עליהם".
על הציפיות הגבוהות מנבחרת הג'ודו שלא התממשו בטוקיו: "מאוד התאכזבתי בשביל החברים שלי. אנחנו נבחרת שבאמת עשתה מדליה בכל תחרות לאורך כל החמש שנים האחרונות. אני מניח שזו תהיה העבודה של הצוות. אני רק יכול להגיד שאנחנו עושים הכל בשביל להצליח. מתאמנים הכי קשה שיש. לפעמים זה לא הולך".
7 צפייה בגלריה
טדי רינר
טדי רינר
רינר. לא הרשים בקרב
(צילום: AFP)
על השאלה האם ימשיך לאולימפיאדת פריז השיב: "אני לא יודע להגיד עדיין כלום, רק יודע שיש לי מוטיבציה כרגע, במיוחד אחרי הקרב הזה, להמשיך ולתת מעצמי. לא נקבל החלטות עכשיו".
בנוגע לאכזבה מהיכולת של חבריו בנבחרת, הוסיף ששון: "לא עסקתי בניתוח החברים שלי לנבחרת. הייתי עסוק בעצמי. מאוד התאכזבתי עבור החברים שלי והנבחרת. אני רק יכול להגיד שעשינו הכל כדי להצליח, התאמנו הכי קשה שיש ולפעמים זה לא הולך". בנוגע לתחרות הקבוצתית בשבת בה תיקח חלק הנבחרת, אמר ששון: "אנחנו מועמדים חזקים למדליה בתחרות הקבוצתית".
דרך אגב, בניגוד לנזיפה של אורן סמדג'ה כלפי פלצ'יק אחרי ההפסד שלו אתמול בבית הניחומים, מאמן הנבחרת החמיא לששון, כשאמר לו בירידה מהמזרן: "כל הכבוד לך, זה מה שיש. יצאת מנצח".

הפסד מפתיע לרינר בהמשך

ברבע הגמר פגש רינר את טמרלאן בשאייב, שמייצג את הוועד האולימפי הרוסי, סגן אלוף העולם המכהן ואלוף אירופה ב-2020. היכולת הלא משכנעת של הצרפתי מול ששון לא הייתה מקרית, ובשאייב ניצח אותו בווזארי בניקוד הזהב. האלוף האולימפי בשני המשחקים האחרונים איבד את התואר בו החזיק, אך זכה בסופו של דבר בארד.
7 צפייה בגלריה
טדי רינר, טמרלאן בשאייב
טדי רינר, טמרלאן בשאייב
בשאייב מנצח את רינר
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
טדי רינר
טדי רינר
רינר לא מאמין
(צילום: AFP)
בקרב שלו בבית הניחומים ניצח רינר ללא בעיות את רפאל סילבה הברזילאי, מדליסט הארד מלונדון 2012 ומריו 2016, ומי שסיים שלישי באליפות העולם האחרונה בבודפשט. הצרפתי השיג תוך 45 שניות איפון על הצרפתי. בקרב על הארד עשה את העבודה שלו, בערך, וגבר על היפני היראיושי הראסוואה אחרי שהאחרון צבר שלושה עונשים. זו המדליה האולימפית הרביעית שלו, כשבבייג'ינג, כשהיה בסך הכל בן 20, זכה במדליית ארד נוספת.
פורסם לראשונה: 05:04, 30.07.21