רפאל נדאל ספג היום (שישי) הפסד ראשון במסע הקאמבק המרגש שלו למגרשים. "השור ממאיורקה" נוצח 7:5, 6:7 (6), 6:3 על-ידי ג'ורדן תומפסון האוסטרלי (55 בעולם) ברבע גמר טורניר בריסביין.
דווקא תומפסון היה זה ששבר ראשון במערכה הראשונה, כשעשה זאת במשחקון השביעי. נדאל, ששב בתחילת השבוע למגרשים אחרי היעדרות בת שנה, לא נבהל ושבר מיד במשחקון שלאחר מכן ואז פעם נוספת במשחקון ה-12, כדי לנצח את המערכה. במערכה השנייה שני הטניסאים עמדו בפני אפשרויות שבירה, אך כל אחד מהם הצליח בסופו של דבר לשמור על הגשותיו והמערכה הוכרעה בשובר שוויון. נדאל הגיע בה לנקודת משחק, אבל תומפסון יצא לבסוף עם ידו על העליונה.
3 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
הפסד ראשון מאז החזרה למגרשים. נדאל
(צילום: EPA/JONO SEARLE)
3 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
לא הפעם. נדאל
(צילום: Chris Hyde/Getty Images)
במערכה השלישית תומפסון שבר פעמיים, עלה ל-1:4 מרשים וראה את נדאל מבקש הפסקה לטיפול בברך הכואבת. הספרדי שב אחרי מספר דקות, אבל זה לא היה זה. הגיבור המקומי ניצח 3:6 וסגר עניין. בחצי הגמר יפגוש תומפסון את גריגור דמיטרוב הבולגרי, שהביס 1:6, 4:6 את רינקי היג'יקאטה האוסטרלי.

אוסטפנקו לשופטת: "את עיוורת"

בטורניר הנשים בבירסביין קיבלנו חצי גמר כל בלארוסי. אלופת אוסטרליה והמדורגת 2 בעולם, ארינה סבאלנקה, גברה 1:6, 4:6 על דריה קסטקינה ותפגוש את בת ארצה ויקטוריה אזרנקה, שניצחה בתום שעתיים וחצי את הלטבית ילנה אוסטפנקו 3:6, 6:3, 5:7.
3 צפייה בגלריה
אוסטפנקו זועמת על שופטת הכיסא
אוסטפנקו זועמת על שופטת הכיסא
אוסטפנקו זועמת על שופטת הכיסא
(צילום: William WEST / AFP)
אוסטפנקו זעמה על שופטת הכיסא ג'ולי קיינדלי, לאחר שלטענתה כדור שפגע פעמיים במגרש הוחזר על-ידי אזרנקה ללא תגובה מצידה. היא כינתה אותה "עיוורת" והודיעה כי היא דורשת שלא תשפוט יותר במשחקיה. "אי אפשר לשחק כשאת עושה כל כך הרבה טעויות", זעמה הלטבית. "אני לא רוצה לראות אותך שוב במשחקים שלי".
בחצי הגמר השני ילנה ריבאקינה הוליכה 1:6 על אנסטסיה פוטפובה לפני שהרוסייה פרשה בשל פציעה. הקזחית תתמודד כעת מול לינדה נוסקובה המפתיעה. הצ'כית בת ה-19 גברה 5:7, 3:6 על מירה אנדריבה.