ביום חמישי פירסמה בית"ר ירושלים הודעה רשמית לפיה סטפן מלול חתם על מזכר הבנות לרכישת המועדון - לכאורה יציאה לדרך חדשה - אלא שלא מעט סימני שאלה מרחפים סביב האיש שמבטיח להיות המשיח החדש בבית וגן.
"ידיעות אחרונות" חושף מספר גילויים בנוגע לרוכש הפוטנציאלי. מתברר כי מלול (54) ישב שלושה חודשים במאסר בבית הכלא פרן שבעיירה פרנס - פרבר דרומי של פריז. עם זאת, במידה שיחליט לרכוש את בית"ר, הדבר לא יהווה מכשול, מאחר שחלפו שבע שנים מאז, והוא אף הציג בפני אנשי הקבוצה תעודת יושר שתיבחן גם על ידי ההתאחדות לכדורגל.
6 צפייה בגלריה
סטפן מלול
סטפן מלול
הציג בפני אנשי הקבוצה תעודת יושר שתיבחן גם על ידי ההתאחדות לכדורגל. מלול
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
6 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
יהיה לקבוצתם בקרוב רוכש חדש? אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

"אמרו לי לא להתקרב אליו"

העסקה תוכל להיסגר לכל המוקדם בעוד שלושה שבועות, משך הזמן אותו דרש מלול לצורך בדיקת הנאותות, ולאחר שתאושר על ידי הוועדה להעברת זכויות ניהול. השאלה הגדולה היא אם גם בבית"ר ערכו בדיקה מקיפה על איש המסתורין הצרפתי. מעדויות שאספנו בסוף השבוע מאנשי הקהילה היהודית בפריז, כולל כאלה שניהלו איתו קשרים עסקיים, עולה תמונה בעייתית לכאורה.
"אמרו לי לא להתקרב אליו בגלל ענייני אמינות בעסקים איתו", טוען אחד הבכירים בקהילה בקשאן, פרבר פריזאי. "ראיתי אותו בימים האחרונים מסתובב עם טרנינג אדום ויושב על ספסל פה. ברגע שהתפרסם שהוא רכש את בית"ר, ידענו שזו החלטה מוטעית של המועדון. אנחנו לא רוצים לפתוח הכל מטעמים של לשון הרע, אבל כולנו יודעים את האמת עליו".
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
חבר אחר בקהילה טוען: "מלול מספר שהוא מיליארדר ושיש לו קשרים עם הממשל, אבל בוא נגיד שבלשון המעטה אין לזה שום אחיזה במציאות. אתה רוצה להגיד לי שלא מבררים על הבנאדם, מי הוא ומה הוא, לפני שחותמים איתו על משהו?".
עדות נוספת מגיעה מאיש עסקים יהודי-צרפתי, שטוען כי לפני כמה חודשים סיכם איתו מלול על כניסה כשותף בעסק מתחום המזון, אך לא שילם לו, לכאורה, 150 אלף יורו כפי שהתחייב בעסקה. "כבר שמונה חודשים אני מחכה לכסף שמלול חייב לי. אפילו יורו אחד הוא לא העביר לי", טוען איש העסקים. "למזלי הכנסתי לחוזה סעיף שמגן עליי, ברוך השם. הוא התקשר אליי ואמר לי שקנה את בית"ר. אני לא יודע אם זה אמת או לא".
"אמרו לי לא להתקרב אליו בגלל ענייני אמינות בעסקים איתו", טוען אחד הבכירים בקהילה בקשאן, פרבר פריזאי. "ראיתי אותו בימים האחרונים מסתובב עם טרנינג אדום ויושב על ספסל פה. ברגע שהתפרסם שהוא רכש את בית"ר, ידענו שזו החלטה מוטעית של המועדון. אנחנו לא רוצים לפתוח הכל מטעמים של לשון הרע, אבל כולנו יודעים את האמת עליו"
איש העסקים ממשיך וטוען: "מלול אלוף בדיבורים. מבטיח הרים וגבעות - עד שהוא צריך לתת כסף ואז לא רואים ולא שומעים ממנו. כל יום אומר 'מחר' וכבר כמה חודשים לא מעביר כלום. אנחנו יודעים שהוא ישב במעצר כמה חודשים ולא נתן את מה שהוא חייב למדינה. מספר לכולם שהוא גר בדובאי, אבל כבר שנה אני רואה אותו מסתובב פה בפריז".
דניאל דהאן, שאותו שכר לפני כמה שנים מלול כסוכן מכירות בחברת פיננסים, טוען: "מלול הציע לי לעבוד איתו. הוא מכיר את המשפחה שלי וסיכמתי איתו את תנאי השכר שלי, אבל אחרי החודש הראשון לא קיבלתי ממנו משכורת. הוא הסביר שמדובר בעסק חדש שצריך להתניע אז הסכמתי, אך גם בחודש השני הוא לא שילם לי. אמר לי כל הזמן שהוא מדבר עם הבנק ועוד יומיים הכסף יעבור, ואז עוד יומיים וכן הלאה. מיותר לציין ששום כסף לא נכנס, לכן התפטרתי".
עוד טוען דהאן: "פניתי לבית הדין לעבודה, אלא שמהר מאוד הבנו שהחברה שלו נסגרה. עורך הדין שלי עוד ניסה לסגור איתו על פיצוי כלשהו, אך גם זה לא הצליח. הוא איש מרשים, הגיע עם חליפות, עניבות, טען שהוא מכיר בכירי ממשל, אז זה עושה רושם שמדובר במישהו רציני. בשורה התחתונה לא קיבלתי כסף על העבודה שלי. המדינה חשובה לי, אני לא אוהד בית"ר או משהו כזה, אבל מציע להיזהר ממנו - הוא מוכר פנטזיות".

"הוא פגע לנו במוניטין"

מלול פתח לאחרונה מספר עסקים שנסגרו. מדובר בין היתר בחנות רהיטים ובקצבייה שרכש בשנה שעברה ממשפחת סרז'ן המקומית, שלא הצליחה להחזיק את המקום, אבל לא רצתה לפטר את העובדים הוותיקים. עשרה חודשים בלבד לקח למלול לסגור את הקצבייה, והבעלים הקודמים טוענים כי הקריסה הגיעה בשל חובות, לכאורה, של מלול לספקים.
דניאל דהאן, שאותו שכר לפני כמה שנים מלול כסוכן מכירות בחברת פיננסים, טוען: "מלול הציע לי לעבוד איתו. הוא מכיר את המשפחה שלי וסיכמתי איתו את תנאי השכר שלי, אבל אחרי החודש הראשון לא קיבלתי ממנו משכורת. הוא הסביר שמדובר בעסק חדש שצריך להתניע אז הסכמתי, אך גם בחודש השני הוא לא שילם לי"
מלול טען בתגובה לתקשורת הצרפתית: "עם הסגרים איבדנו את השווקים שלנו כי נסגרו הרבה מסעדות. כשהשתלטתי על החברה כבר היו בעיות. מישהו היה צריך לשנות את אופן הפעולה שלה כבר לפני מספר שנים. כדי שאפשר יהיה לעשות עבודה, אתה צריך להחזיק בבעלות על הנכס. גיליתי את התנאים הבעייתיים של הנכס רק אחרי שרכשתי את החברה".
במשפחת סרז'ן טענו מנגד כי פעלו בשקיפות מלאה מול מלול. "איך יכולנו למכור לו את המקום אחרי שהוא לא שילם משכורות? אסור היה לנו לתת לו להשתמש בשמנו כי בסופו של דבר המוניטין שלנו נפגע".
בכיר באחת החברות שעבדה מול הקצבייה בתקופת מלול טוען: "המצב רק החמיר, נתנו לו אולטימטום. התשלומים תמיד נדחו, החובות גדלו מדי חודש. זה הקשה עלינו מאוד וגם על המגדלים. היינו חייבים לשים לזה סוף".
6 צפייה בגלריה
קורנפיין, שנפגש עם מלול ב־2010: "ביקשנו הבהרות לגבי מסמכים, ומאותו רגע נעלמו עקבותיו"
קורנפיין, שנפגש עם מלול ב־2010: "ביקשנו הבהרות לגבי מסמכים, ומאותו רגע נעלמו עקבותיו"
קורנפיין, שנפגש עם מלול ב־2010: "ביקשנו הבהרות לגבי מסמכים, ומאותו רגע נעלמו עקבותיו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מלול מציג עצמו כסוחר בשר כשר למגזר היהודי וחלאל (מותר לאכילה) למוסלמים. בבדיקה שביצענו עולה כי הוא מחזיק בחברת הבשר KOSHLAL שנסחרת בבורסה ושוויה כ-15 מיליון יורו. בבעלותו עוד כמה חברות קטנות יותר בתחום הבשר, בניהול קרנות ובייעוץ עסקי. הוא גרוש ואב לשתי בנות, ולטענתו מתגורר בפריז ובדובאי.

המייל לבית"ר ולעיריית ירושלים ב-2010

מתברר כי כבר ב-2010, בזמן שהיו"ר דאז איציק קורנפיין ניסה למכור את בית"ר של ארקדי גאידמק, פנה מלול במייל לעיריית ירושלים ולמשרדים בבית וגן, והציג עצמו כמי שמעוניין לרכוש את המועדון. בדומה לעדויות שנמסרו, גם לפגישה עם אנשי בית"ר הגיע מלול מצויד בחליפה מהודרת. לטענת גורמים שנכחו בפגישה, הוא הצהיר שיזרים שבעה מיליון יורו רק למחלקת הנוער, וכי תחתיו בית"ר תהפוך לשם עולמי.
בין הצדדים התקיימו שתי פגישות בהשתתפות קורנפיין, ובאחת מהן נכח גם ראש העיר דאז, ניר ברקת. "הבאנו עורך דין צרפתי שמוכר בקהילה היהודית כדי שיעשה את הבדיקות. מלול הגיע עם איש הכספים שלו", מספר קורנפיין. "ביקשנו הבהרות לגבי חלק מהמסמכים שהעביר, ואז דברים החלו להתפרסם עליו בצרפת. מאותו רגע נעלמו עקבותיו. אני לא בטוח שתהיה עסקה עם בית"ר, מקווה שהם יבצעו בדיקה יסודית מזו שעשו עם השייח'".

58 עוקבים וציוץ אחד בטוויטר

עד לאחרונה דמותו של מלול הייתה אנונימית יחסית, לפחות על פי בדיקה במנועי החיפוש הבסיסיים, למעט עניינים משפטיים שמוזכרים תחת השם סטפן יוסף מלול. מספר ימים לאחר שמשה חוגג הודיע על החלטתו להפסיק לנהל את בית"ר ולמכור אותה, מלול החל לפתוח פרופילים ברשתות החברתיות, וצבר 58 עוקבים בלבד בטוויטר עם פוסט אחד שפירסם.
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חוגג הכחיש היכרות מוקדמת עם מלול והבהיר כי הוא לא סייע לו בערבויות לשחרורו מהמעצר
(צילום: עוז מועלם)
עד יום שלישי הקרוב אמור מלול להעביר לחשבון הנאמנות של בית"ר, בהתאם להתחייבותו, מיליון דולר כדמי רצינות. זה יהיה המבחן הראשון לגבי כוונותיו, וב-20 הימים שלאחר מכן יבצע בדיקת נאותות. המשמעות המקצועית היא שבית"ר לא תספיק להתחזק בחלון ההעברות, למרות שהרוכש המיועד ניהל בסוף השבוע שיחה עם היו"ר והמנהל המקצועי, אלי אוחנה, שהסביר לו כי הקבוצה בסכנת ירידה ממשית.
מי שדוחף מאוד לביצוע העסקה הוא עורך הדין יצחק יונגר, הנאמן מטעמו של חוגג, שאמור לקבל אחוזים מהמכירה. יונגר הוא זה שניהל את המגעים עם מלול, שבניגוד לרוכשים פוטנציאלים אחרים הסכים לקבל את התנאים שהוצבו לו - כולל סיכונים משמעותיים.
השאלה הגדולה היא אם בית"ר לא הוציאה את ההודעה מוקדם מדי - עוד לפני שה"בעלים החדש" העביר דמי רצינות, קיים בדיקת נאותות ושהעסקה עדיין לא קיבלה את אישור ההתאחדות. העיתוי הגיע מעט לפני הפגנת הענק שתיכננו האוהדים לקיים מתחת לביתו של חוגג, שסיים בדיוק את מעצר הבית שלו.
גם בקרב גורמים בבית"ר קיימת חשדנות כלפי העסקה הנרקמת, והם אף העלו סברה לפיה היא נועדה, לכאורה, להלחיץ את הקבוצה האמריקאית-בריטית, שבחנה קודם לכן את האפשרות לרכוש את המועדון. "אנחנו משוכנעים שיגיע מישהו כדי להלחיץ אותנו", אמרו הנציגים האמריקאים עוד לפני שהתברר כי מלול בתמונה.
6 צפייה בגלריה
תמיר עדי חוגג עם החברים
תמיר עדי חוגג עם החברים
השאלה הגדולה היא אם בית"ר לא הוציאה את ההודעה מוקדם מדי
(צילום: עוז מועלם)
עוד נודע כי אנשי עסקים שהתעניינו לאחרונה בבית"ר הבינו כי לאור החשדות לפיהם המועדון שימש לכאורה מקור להלבנת הון, עדיף להם לא להיכנס להרפתקה הזו, ולהמתין לאפשרות של פירוק - אז יקבלו שולחן נקי.
חוגג הכחיש אתמול כל היכרות מוקדמת עם מלול והבהיר כי הוא לא סייע לו בערבויות שנועדו לשחרורו מהמעצר. על פי הסיכום, מלול ישלם לו ארבעה מיליון דולר - הרבה פחות מהסכום שהבעלים דרש רק לפני כמה שבועות - וייקח על עצמו את החובות וההתחייבויות של המועדון.

תגובת מלול: "מספיק עם שנאת החינם"

"אני בן-אדם טוב, תורם לאנשים ומסייע להם לאכול. אתם לא מכירים אותי, למה מדברים עליי ככה? זו שנאת חינם". כך, כשהוא בסערת רגשות, מגיב סטפן מלול לטענות שהופנו כלפיו מאנשי הקהילה היהודית בפריז.
"אין לי קשר עם משה חוגג, הוא לא חבר שלי, אני רק רוצה לקנות את בית"ר אם הכל יהיה בסדר", מספר הרוכש המיועד, ומכחיש כי יש לו היכרות מוקדמת עם בעלי המועדון. "מה שעשה או לא עשה, אני לא קשור לזה. אני לא מכיר אותו, ראיתי אותו פעמיים בזום כשאני בפריז והוא בישראל. רק ראיתי בעיתונים מה קרה איתו".
ישבת שלושה חודשים בבית כלא בפריז. "שום דבר מיוחד. מישהו תבע אותי על השקעה שעבורה הוא לא קיבל את הכסף. סכום מגוחך. זה היה נגמר בקנס אם הייתי מקבל בזמן את הזימון לבית המשפט".
מלול: "אם אני בחור לא טוב כמו שאומרים, אז למה לי להיכנס לבעיות בישראל? אמיתי. אם מישהו רוצה לעשות משהו רע, הוא עושה את זה בשקט ולא דרך בית"ר. אני יהודי טוב, יש אנשים שאוהבים אותי ויש כאלה שלא, מספיק עם שנאת החינם"
מה קרה בדיוק? "גרתי אז בישראל, בהרצליה. הייתה אי הבנה. לא קיבלתי את הזימון לבית המשפט, שנשלח לכתובת הקודמת שלי, והוא הגיע בסוף בדיוק במהלך הגירושים מאשתי. היינו מסוכסכים. היא לא העבירה לי את המכתב. בכלל לא ידעתי שיש נגדי צו מעצר. פתאום מגיעים שוטרים לכתובת שלה, אומרים שיש צו מעצר נגדי וכופתים אותי באזיקים. הייתי בהלם. התחלתי לבכות. עד היום הבת שלי בטראומה".
אתה איש עסקים, אין לך עורך דין קבוע? "מדובר בהאשמה פלילית ולא עסקית. חוץ מזה, אני מבטיח לך שכשסיפור כזה נופל לך פתאום על הראש את לגמרי אבודה ולא יודעת מה לעשות. בסוף מצאתי עורכת דין והיא עירערה. עד שהם ענו לי עברו 40 יום. גם הסוהרים הבינו שזה סיפור הזוי. הייתי לבד בתא, הנחתי תפילין ובקושי אכלתי כי חיכיתי שיביאו לי אוכל כשר. זהו, שפטו אותי לשלושה חודשים על הפרת אמונים ושיחררו אותי. אין לי יותר רישום פלילי".
בקהילה היהודית טוענים שצריך להתרחק ממך, שאתה איש לא אמין. בחור בשם דניאל דהאן תבע אותך שלא שילמת לו משכורות. "הוא עבד אצלי על בסיס של אחוזים ממכירות והוא לא מכר. כל הזמן התקשרתי אליו ואמר לי שהוא צריך ללכת לאיזה מקום".
ומה לגבי הקצבייה שפתחת וסגרת אחרי עשרה חודשים? "אז מה? איפה הבעיה? זו חברה קטנה מאוד, הכי קטנה בקבוצה שלי. הייתה קורונה ולא היו אנשים שיקנו את הסחורה, זה נורמלי".
למה טוענים שבית"ר צריכה להיזהר ממך? "אם אני בחור לא טוב כמו שאומרים, אז למה לי להיכנס לבעיות בישראל? אמיתי. אם מישהו רוצה לעשות משהו רע, הוא עושה את זה בשקט ולא דרך בית"ר. אני יהודי טוב, יש אנשים שאוהבים אותי ויש כאלה שלא, מספיק עם שנאת החינם. אני רוצה שבית"ר תהיה שם דבר באירופה. יש לי לב יהודי, אני רוצה לעזור למועדון".
בעבר כבר התעניינת בבית"ר. קורנפיין טען שאחרי שתי פגישות נעלמת. "זה היה בתקופת גאידמק, אבל הוא רצה יותר מדי כסף וזה נגמר. אז מה, עשיתי משהו רע? קשה לחיות בישראל, יש אצלכם הרבה בלגן. אתם בשנייה מרסקים תדמית של בן-אדם".
פורסם לראשונה: 10:50, 16.01.22