באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
יכול להיות שהולנד הפכה מלוזרית לווינרית? השאלה הזו עברה מאדם לאדם ביציע, כי אם מתבצע מהפך תדמיתי הוא צריך להיות גרנדיוזי, קיצוני. חזרה מפיגור שני שערים, שוויון מתרגיל מדהים בדקה ה-11 של תוספת הזמן, הצלות ב-30 הדקות הנוספות ועזרה מהקורה בדקה ה-120 – יש יותר מזה? אבל בסוף, גם היום, הולנד מפסידה בפנדלים.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הסיפור המרכזי היה אמור להיות אחר, כי עד החזרה של הולנד, כמעט משום מקום, הציג לאו מסי את המשחק הכי טוב שלו במונדיאל הכי טוב שלו.
6 צפייה בגלריה
מרטינס
מרטינס
הגיבור של ארגנטינה. מרטינס
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מרטינס מקבל חיבוק ממסי
מרטינס מקבל חיבוק ממסי
מרטינס מקבל חיבוק ממסי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי ופארדס בטירוף בסיום
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
ארגנטינה חוגגת, הולנד לא מאמינה
ארגנטינה חוגגת, הולנד לא מאמינה
ארגנטינה חוגגת, הולנד לא מאמינה
(צילום: AP)
מספרים שהגיעו קרוב ל-2,000 אוהדים מהולנד, אבל בפועל זה נראה והרגיש כאילו היו באצטדיון פחות. הם התקבצו קרוב לאחת הפינות, כתם כתום בים של תכלת ולבן. הקיפו אותם 40 אלף איש ואישה שהגיעו מארגנטינה, ובערך אותו מספר, אולי אפילו יותר, שהם פשוט אוהדי מסי מרחבי העולם. הם זכו לראות בדיוק את מה שרצו.
המשחק הזה יכול להיזכר מהמון סיבות, משחק הטורניר עד כה, אבל אם ארגנטינה תזכה בגביע אולי הוא יקבל את השם "הבישול", כיוון שהמהלך של מסי, שהסתיים בשער של נהואל מולינה, היה חתיכת בישול. מסי שינה כיוון ושלח את פרנקי דה יונג לצד השני. הטעיית גוף הזיזה מהדרך את נתן אקה. ובסוף הגיעה מסירה שהמילה "דיוק" קטנה עליה. אבל אם רוצים לראות עוד יותר באיזה בישול גדול מדובר מומלץ להסתכל על הפנים של מסי לאורך כל המהלך – הוא לא הסתכל ימינה, לכיוון מולינה, אפילו פעם אחת.
מסי הוסיף שער בפנדל, השתווה לגבריאל בטיסטוטה ככובש המוביל של ארגנטינה במונדיאל, והעלה את רמת המעורבות שלו, עם שער או בישול ל-18 בטורנירי גביע העולם השונים, רחוק רק אחד מהמובילים פלה, רונאלדו הברזילאי, מירוסלב קלוזה וגרד מולר.
אלה לא רק המהלכים שהסתיימו בחגיגות ארגנטינאיות אלא מהלך גדול אחרי מהלך גדול. מסי שחרר את הנבחרת שלו מלחץ הולנדי עם מסירה בין ארבעה שחקנים, במקרה אחר סובב במכה חמישה כתומים. הדוגמאות רבות, אבל הולנד לא הפסידה אפילו פעם אחת בקדנציה הנוכחית של לואי ואן חאל, והמאמן לא התכוון להפסיד בפעם הראשונה.
במהלך מרתק הכניס ואן חאל, בזה אחר זה, שני חלוצים מרכזיים, ואוט וחהורסט ולוק דה יונג, מגדלי התאומים, 385 ס"מ יחד. סטיבן ברהאוס וקודי גאקפו עברו לשחק באגפים, הכניסו כדורים, ו-וחהורסט כבש את הראשון עם הבעיטה הראשונה שלו במונדיאל ועם הראשונה למסגרת של הולנד במשחק הזה. השער השני כבר היה סיפור עוד יותר מדהים כיוון שהולנד ביצעה תרגיל בעיטה חופשית דומה לזה שעשתה ארגנטינה עם סאנטי ובטיסטוטה בשנות ה-90. עכשיו ארגנטינה הייתה בצד השני של התרגיל, ובדקה ה-101, לפני הארכה.
6 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס שחקן נבחרת ארגנטינה
לאוטרו מרטינס שחקן נבחרת ארגנטינה
רגע מזוקק של אושר. לאוטרו מרטינס חוגג אחרי שהבקיע את הפנדל המנצח
(צילום: גטי אימג'ס)
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
עדיין נשארו לוזרים. שחקני הולנד מאוכזבים
(צילום: AP)
המשחק נכנס לפנתיאון המפגשים הגדולים בין שתי הנבחרות בגביע העולמי, והאווירה הייתה מחשמלת, כאילו כל רזרבות הגז שיש לקטאר מפעילות אותה. הולנד, שבשבע ההארכות שבהן הופיעה במונדיאלים לא הצליחה להבקיע אפילו שער אחד, הלכה אחורה, ארגנטינה התקרבה.
ואן חאל עשה כמה פעולות כדי להבטיח שהנבחרת שלו תצליח בפנדלים. הוא שכר את שירותי של מאמן כדורעף אגדי כדי שיאמן את השוערים בזיהוי כיוון הבעיטה, אבל דווקא אמיליאנו מרטינס, השוער בצד השני, עצר את שני הפנדלים הראשונים. הולנד עדיין לוזרית. מסי עדיין יכול לזכות בגביע: עוד משוכה אחת, מול קרואטיה, והוא חוזר לאצטדיון בלוסייל למשחק הגמר.