עוד הישג מרשים ללוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור (עד 58 ק"ג), שזכה היום (רביעי) במדליית כסף גראנד פרי פריז היוקרתי. רק לפני כשבועיים קטף הספורטאי מדליית כסף במשחקים האירופיים הפראלימפיים ברוטרדם.
בדרך למדליה גבר הישראלי על לוחם ברזילאי 4:28, לאחר מכן חלף בחצי הגמר על פני יריב יפני 11:29, אך בגמר נוצח 28:16 על ידי עלי ג'אן אוזקאן הטורקי, מולו הפסיד גם בגמר המשחקים האירופיים האחרונים. יסעור צבר בתחרות זו 36 נקודות חשובות לדירוג העולמי. עדנאן מילאד (עד 63 ק"ג) הודח כבר בשמינית הגמר לאחר הפסד 21:5 ללוחם ממקסיקו.
2 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הכסף במשחקים האירופיים
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הכסף במשחקים האירופיים
עוד מדליה. אסף יסעור
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
2 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
אסף יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
מ"מ יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, אמר בעקבות הזכייה: "אסף ועדנאן המשיכו בדרככם הנחושה והלוחמת, לייצג את מדינת ישראל בכבוד ולהשיג את כל היעדים שהצבתם לעצמכם. ברכות למאמן יחיעם שרעבי, על הדרך וההישגים".
סיפורו של יסעור ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות. המגבלה שממנה סבל יסעור לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך.
"תמיד מרגע הפציעה, החלומות הם רק על העתיד, על המטרות שאני רוצה להשיג", סיפר בעבר יסעור ל-ynet. "לא התעסקתי לרגע אחד במה שקרה. כמובן שזה משהו שאני מדבר עליו, אני עושה הרצאות על אותו יום, אבל המחשבות בלילה, בעיקר לפני תחרויות, זה שאני מדמיין את עצמי על הפודיום. אני מקבל את מה שקרה באהבה ומנסה להפוך את ההזדמנות הזו למשהו מדהים".