הישג נאה לאסף יסעור. לוחם הטאקוונדו הפראלימפי, זכה היום (שני) במדליית הכסף במשחקים האירופיים הפראלימפיים שנערכים ברוטרדם.
יסעור הפסיד בגמר 37:26 לעלי ג'אן אוזקאן הטורקי והבטיח עוד מדליית כסף בקריירה שלו, לאחר שזכה בין השאר שלוש פעמים ב-2019 - אליפות מקסיקו סיטי, בתחרות פאן אם בפורטלנד ארצות הברית, ובתחרות קוריאה הפתוחה ועוד פעם בתחרות הגרנד פרי שנערכה ב-2022 בסופיה. בין כל הישגיו אפשר למנות גם זכיות במדליית הזהב באליפות העולם ב-2021, וגם בתחרויות הגרנד פרי בפריז ומנצ'סטר וכן בסבב גביע העולם שנערך בצרפת רק לפני חודש.
2 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הכסף במשחקים האירופיים
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הכסף במשחקים האירופיים
עוד מדליה. אסף יסעור
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
2 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
אסף יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
בתום הקרב אמר יסעור: "אני מאוכזב מאוד, כיוונתי לזהב. אסיק את המסקנות ואני עם הפנים קדימה. מאוד חדור מטרה לקראת התחרויות הקרובות. בטוח בעצמי ובצוות שבתחרות הבאה אהיה מרוצה יותר מהתוצאה".". הלוחם בן ה-21 העפיל אוטומטית לחצי הגמר, שם גבר 7:26 על ג'ואל מרטין ויאלובוס הספרדי. זו המדליה השלישית של ישראל עד כה במשחקים האירופיים הפראלימפיים אחרי מדליית הזהב של נדב לוי והארד של בת אל ברייטמן בענף הבוצ'יה.
סיפורו של יסעור ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות. המגבלה שממנה סבל יסעור לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך.
"תמיד מרגע הפציעה, החלומות הם רק על העתיד, על המטרות שאני רוצה להשיג", סיפר בעבר יסעור ל-ynet. "לא התעסקתי לרגע אחד במה שקרה. כמובן שזה משהו שאני מדבר עליו, אני עושה הרצאות על אותו יום, אבל המחשבות בלילה, בעיקר לפני תחרויות, זה שאני מדמיין את עצמי על הפודיום. אני מקבל את מה שקרה באהבה ומנסה להפוך את ההזדמנות הזו למשהו מדהים".
פורסם לראשונה: 16:57, 14.08.23