הגיעו לישורת האחרונה, אבל לא יזכו בפרס היוקרתי: אריק זאבי, לי קורזיץ וענת דרייגור היו המועמדים האחרונים בוועדת פרס ישראל, אולם מאחר שהיא לא הגיעה להסכמה פה אחד - כפי שנחשף לראשונה ב-ynet - הוחלט כי השנה לא יחולק הפרס.
הוועדה, בראשותו של אבי נימני ובהשתתפותם של רותם ישראל, פרופ' אבי מויאל וקרן לייבוביץ, לא הגיעה להסכמה ולכן הוחלט כי הפרס לא יחולק בשנת תשפ"ג. פרס ישראל נחשב הפרס החשוב והיוקרתי ביותר שניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה-75 למדינה, ל-11 חתני וכלות הפרס, אולם לא יהיה בה ייצוג לספורט הישראלי.
2 צפייה בגלריה
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
היו המועמדים הסופיים. ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
(צילום: יריב כץ וראובן שוורץ)
"הוועדה לא הגיעה להסכמה פה אחד על איש מהמועמדים שהובאו בפניה ולכן לא יינתן השנה פרס בקטגוריית ספורטאים מצטיינים", נכתב בהחלטת הוועדה, שקיימה שיחת זום אחת בלבד, לפני כעשרה ימים, ובמהלכה עלו השמות המדוברים. גם בשנת 2017 התרחש מקרה דומה, שבמסגרתו לא הייתה הסכמה פה אחד סביב הענקת הפרס לאמנות פלסטית, ולכן הפרס לא הוענק.
מי שתמך במועמדות של זאבי, הג'ודוקא האגדי והמדליסט האולימפי מאתונה, היה נימני, שהתעקש כי הוא המועמד היחיד ואינו מוכן להתפשר על מועמדות אחרת. "אני חשבתי שביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, זאבי הוא המועמד הנכון ביותר לקבל את פרס ישראל", הסביר נימני. "כל אחד מחברי הוועדה הגיעו עם המועמדים שלהם ובגלל שהתקנון מחייב פה אחד, לא ניתן היה לקבל החלטה".
2 צפייה בגלריה
אבי מויאל, קרן לייבוביץ', אבי נמני, ורותם ישראל
אבי מויאל, קרן לייבוביץ', אבי נמני, ורותם ישראל
חברי הוועדה. אבי מויאל, קרן ליבוביץ, אבי נימני, ורותם ישראל
(צילום: עמית שאבי, עוז מועלם, intime sports, באדיבות הקריה האקדמית אונו)
ישראל ולייבוביץ' הציעו את אחת הספורטאיות המעוטרות בישראל, הגולשת לי קורזיץ, ארבע פעמים אלופת עולם בעבר, ואת אחת מגדולות שחקניות הכדורסל הישראליות, ענת דרייגור.