נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, אירחו היום (שלישי) במשכן הנשיא את המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים.
כזכור, בטוקיו השיגה המשלחת, שמנתה 33 ספורטאים, תשע מדליות בכל הצבעים - שש מזהב (כולן בבריכת השחייה), שתיים מכסף ואחת מארד.
3 צפייה בגלריה
הרצוג לצד שלבי ומליאר
הרצוג לצד שלבי ומליאר
הרצוג לצד שלבי ומליאר
(צילום: קרן איזקסון)
הרצוג: "קירות הבית הזה צרים מלהכיל את הגאווה שאנחנו מרגישים עם שובכם הביתה עטורי מדליות והישגים, עם שיאים חדשים אישיים, לאומיים ובינלאומיים. כל יום כמעט, עצרנו את שגרת העבודה בשביל עוד רגע של גאווה ונחת שהסבתם לנו".
"כל אחד מכם הוא מנצח, וכל אחת מכן היא השראה", המשיך הרצוג. "אתם כמובן לא לבד: המשפחות המדהימות שלכם, שאתכם לכל אורך הדרך; המאמנים והמאמנות שלכם, הארגונים התומכים ובראשם מרכזי הספורט של איל"ן; הועד האולימפי; כל אלה ראויים לכבוד והערכה מכולנו".
3 צפייה בגלריה
הרצוג לצד שלבי
הרצוג לצד שלבי
"אתם מהווים מגדלור חי לכל מי שמבקש כמוכם, לפרוש כנפיים ולעוף". הרצוג
(צילום: קרן איזקסון)
"במסע של כל אחד ואחת מכם אתם מהווים מגדלור חי לכל מי שמבקש כמוכם, לפרוש כנפיים ולעוף. אתם ההוכחה שגם כשקשה כשהלב רוצה הכל אפשרי. אני גאה, כולנו גאים וגאות, להיות חלק ממדינה שאלה הם ספורטאיה. עלו והצליחו, לחיי עוד ועוד שיאים ופסגות".
השר טרופר אמר: "תמיד אנחנו רוצים לחשוב שספורט הוא משהו שגדול יותר מרק תוצאה על הלוח, מדליה על הפודיום או ניצחון בשנייה האחרונה. בשבועות האחרונים אתם סיפרתם לנו סיפור גדול, יפה ועשיר על ספורט והישגיות אבל בעיקר סיפרתם לנו סיפור גדול ויפה על החיים ועל בני אדם".
"המשחקים הפראלימפיים היו מפגן של כוח רצון, שאיפה למצוינות ורוח אנושית גדולה. תודה לכם על משב הרוח הטוב הזה. אתם קורצתם מחומר של ווינרים, חומר אנושי שמנצח. כל יום מחדש".
3 צפייה בגלריה
היה שמח ומרגש בבית הנשיא
היה שמח ומרגש בבית הנשיא
היה שמח ומרגש בבית הנשיא
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
יו"ר הוועד הפראלימפי, שוקי דקל: "חזרנו לכאן כדי לומר 'עשינו זאת, הבטחנו וקיימנו'. הוכחנו לכולם את ניצחון הרוח על הגוף. ושהבלתי אפשרי הוא אפשרי. ספורטאינו מעוררי ההשראה עשו מעבר לגבולות ומעל למגבלות".
נציגת הספורטאים שחקנית הכדורשער, רוני אוחיון: "אני כל כך גאה להיות חלק מן המשלחת לטוקיו ולייצג את מדינת ישראל. עברנו בטוקיו חוויה מדהימה, התמודדנו מול הספורטאים הטובים בעולם וגם אם חזרנו ללא מדליה, עשינו את מאה האחוז של כל אחת ואחד מאיתנו וייצגנו את מדינת ישראל בכבוד על במת הספורט הגדולה בעולם".