אליפות אוסטרליה הפתוחה נמשכת עם הסיבוב השני שיצא היום (רביעי) לדרך. הפתעה גדולה נרשמה כאשר האלוף והמדורג מספר 1 בטורניר רפאל נדאל הודח עם הפסד למקנזי מקדונלד האמריקאי שמדורג 65 בעולם.
המדורגת ראשונה בנשים איגה שביונטק דווקא עשתה את העבודה ועלתה בקלילות לשלב הבא, בעוד בגברים יאניק סינר דילג גם הוא לסיבוב השלישי. מספר משחקים שהחלו כבר בשעות הלילה של ישראל הופסקו בעקבות גשם שהחל לרדת במלבורן.
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
האלוף הולך הביתה. רפאל נדאל
(AP)
רפאל נדאל (1) - מקנזי מקדונלד (65) 6:4, 6:4, 7:5 | לזה איש לא ציפה. האלוף המכהן, המדורג מספר 1 בטורניר, שיאן תארי טורנירי הגראנד סלאם בכל הזמנים הולך הביתה כבר בסיבוב השני - ועוד לאחר שלא לקח אפילו מערכה אחת. השור ממאיורקה והאמריקאי המדורג 65 בעולם כבר נפגשו ברולאן גארוס ב-2020, אז הספרדי ניצח בקלילות. הפעם לצערו, זה היה הפוך.
נדאל פשוט לא הצליח להיכנס למשחק, בעוד מקדונלד לא התרגש מגודל היריב והמעמד ושבר את יריבו חמש פעמים במהלך ההתמודדות, בדרך לניצחון השני בקריירה שלו על מדורג מהעשירייה הראשונה, לאחר שעשה זאת מול מרטין דל פוטרו ב-2019 (אז דורג רביעי). יש לציין שנדאל סבל בתקופה האחרונה מפציעות והתקשה גם בסיבוב הראשון, בו ניצח לבסוף. גם היום המשחק נעצר למספר דקות בשל פסק זמן רפואי שביקש הספרדי.
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
לא הצליח להיכנס למשחק. רפאל נדאל
(EPA)
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
המשחק נעצר למשחק כמה דקות בשל פסק זמן רפואי שביקש. רפאל נדאל
(רויטרס)
באשר למנצח, כאמור זהו הניצחון הגדול ביותר בקריירה של מקדונלד, שהקריירה שלו נעצרה בשל ניתוח שעבר בברך ימין בשנת 2019. האמריקאי בן ה-27 הצליח לחזור, ולאחר שירד עד למקום ה-272 בדירוג העולמי, הצליח לעלות למאיה הראשונה, כאשר ב-2021 הגיע עד המקום ה-54.
התחייה המחודשת של מקדונלד ריגשה גם את איגוד הטניס העולמי, שהעניק לו ב-2021 את תואר "הקאמבק של השנה". הישגו הגדול ביותר עד כה היה כשהגיע עד לגמר טורניר וושינגטון, שם גבר בין השאר על שחקנים כמו ניק קיריוס ונעצר רק בתום קרב עיקש בגמר מול יאניק סינר.
5 צפייה בגלריה
הטניסאי האמריקאי מקנזי מקדונלד
הטניסאי האמריקאי מקנזי מקדונלד
הניצחון הגדול בקריירה. מקנזי מקדונלד
(רויטרס)
פליקס עוז'ה עליאסים היה גם הוא על סף הדחה מפתיעה, כשפיגר בשתי מערכות מול אלכס מולצ'אן הרוסי. עם זאת, הקנדי התעשת בדרך לקאמבק גדול וניצח 6:3, 6:3, 3:6, 2:6, 2:6 בדרך לסיבוב השלישי. יאניק סינר (15) עלה בקלילות עם 3:6, 2:6, 2:6 על תומאס אצ'ברי האיטלקי. גם המדורג רביעי בעולם, סטפאנוס ציציפאס, לא התקשה בדרך לסיבוב הבא אחרי שניצח 3:6, 0:6, 2:6 את רינקי היג'יקטה האוסטרלי שמדורג במקום ה-169 בעולם. סגן אלוף אוסטרליה בשנתיים האחרונות, דניל מדבדב (8 בעולם), לא התקשה מול ג'ון מילמן האוסטרלי (140 בעולם) בדרך ל-0:3 חלק (5:7, 2:6, 2:6)
בנשים, המדורגת מספר 1 איגה שביונטק שהגיעה בשנה שעברה עד חצי הגמר באוסטרליה עלתה בקלילות לסיבוב השלישי בזכות 2:6, 3:6 קליל על קימלה אוסוריו הקולומביאנית (82). המדורגת שלישית ג'סיקה פגולה עלתה גם היא לאחר 2, 6:7 (5) על אליאכסנדרה ססנוביץ' הבלארוסית (38). קורי (קוקו) גוף עלתה בזכות ניצחון 3:6, 6:7 (4). מריה סקארי (6) עלתה גם היא לאחר 6:3, 5:7, 3:6 על דיאנה שניידר המדורגת 106.
5 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק
הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק
היא דווקא לא התקשתה. איגה שביונטק
(EPA)