15 איבודים היו למכבי תל אביב כבר במחצית הראשונה בדרבי בתחילת השבוע. אמש, יומיים בלבד אחרי ההפסד לאדומים בהיכל קבוצת שלמה, החבורה של יאניס ספרופולוס רשמה 5 איבודים בלבד בניצחון על אלבה ברלין 78:87, כאשר שניים הודבקו להם רק אחרי תום המשחק, ככל הנראה בצפייה מחודשת של אנשי הסטטיסטיקה בווידאו.
למעשה, האיבוד הראשון של מכבי בהתמודדות הגיע אי שם קצת פחות משלוש דקות לסיום הרבע השלישי, נתון הזוי ובעיקר נדיר. דרך אגב, במשחק הקודם נגד אולימפיאקוס רשמה מכבי 4 איבודים בלבד (שיא יורוליג מבחינתה) וגם אותו היא ניצחה. שני המספרים הללו מגיעים אחרי שברצף 8 ההפסדים באירופה האלופה הישראלית איבדה כדורים בסיטונאות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
קיבלו יריבה בהזמנה. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
מכבי נהנתה מחמישה קלעים בספרות כפולות. וויליאמס וריינולדס בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
מכבי קיבלה אתמול יריבה בהזמנה בכל המובנים. אלבה ברלין קבוצה נאיבית, ובעיקר בינונית מאוד בסגל השחקנים שלה עם מאמן (ישראל גונזאלס) לו זו שנה ראשונה כאיש המרכזי על הקווים, אחרי שהיה עוזרו של אאיטו רנסס. לא סתם שאפילו בליגה הגרמנית, שהייתה הלחם והחמאה של אלבה, היא מדורגת רק במקום השביעי (מאזן 7:10).
גונזאלס כנראה לא הסתכל על הווידאו של הדרבי, או שאולי כן אבל פשוט אין לו את השחקנים שיכולים לשמור, כי הגרמנים בכלל לא כופפו ברכיים בהגנה ולא לחצו על מובילי הכדור של מכבי. כשהקבוצה היריבה מאבדת מולך 5 כדורים בלבד, ובכל המשחק אתה חוטף פעם אחת בלבד, זה אומר הרבה עלייך לא פחות מאשר על הקבוצה מהעבר השני. לא סתם אלבה מדורגת במקום ה-16 בטבלה וניצחה משחק אחד מתוך שבעת האחרונים שלה ביורוליג.
4 צפייה בגלריה
זוסמן ובלאט
זוסמן ובלאט
משחקים בקבוצה בינונית. זוסמן ובלאט
(צילום: עוז מועלם)
ועדיין, אחרי כל הבינוניות של הקבוצה הגרמנית, היא הצליחה לצמק ל-79:76 שתי דקות לסיום, בעיקר בזכות פחות או יותר השחקן האיכותי/כישרוני היחיד שלה, מאודו לו (כמה הוא מבוזבז שם), אבל לא השלימה את הקאמבק כי בסוף מכבי הצליחה פעם אחת לגרום לרכז הגרמני להחטיא סוף סוף כדור במאני טיים (7/8 מהשדה במשחק), ובצד השני קיבלה מהלכים גדולים מקינן אוואנס, ג'ון דיברתולומאו ודריק וויליאמס.
השלישייה ה"גרמנית" של מכבי סיפקה משחק נהדר אתמול. הכוונה היא לשלישייה ששיחקה בבונדסליגה, וכבר פגשה את אלבה בעבר: ג'יילן ריינולדס (באיירן), קמרון טיילור (באמברג, המבורג) ו-וויליאמס (באיירן). טיילור, במשחקו האחרון במכבי, לפחות העונה (הקבוצה הודיעה על השאלתו לשטרסבורג), פתח מצוין ונראה לפתע כמו "הגניבה" שבמועדון ציפו כל כך שיהיה. וויליאמס היה יעיל מאוד וריינולדס הראה דומיננטיות בצבע לפרקים.
4 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו
ג'ון דיברתולומאו
מהלכים גדולים. דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)
בכלל, מכבי נהנתה אתמול מחמישה קלעים בספרות כפולות, ובעיקר מהעובדה שבניגוד למצופה, סקוטי ווילבקין (18 נקודות ו-6 אסיסטים) לא כפה את עצמו על הקבוצה, אלא להפך. בכל הרבה רביעי הוא זרק רק פעמיים לסל ונתן לאוואנס (5 נקודות ו-3 אסיסטים ב-10 הדקות האחרונות) די לנהל או לפחות להיות מאוד דומיננטי במאני טיים. האם זאת הייתה הוראה של יאניס ספרופולוס, שאחרי ארבע עונות בהן הלך עם ווילבקין באש ובמים ברגעי הכרעה, ולרוב זה לא ממש עבד, החליט סוף סוף לשנות גישה? אני עדיין סקפטי אבל תנו להיות אופטימי, מה אכפת לכם.
הקורונה שוב מאירה פנים למכבי, ו"בזכות" מאומתים בפנרבחצ'ה, המפגש מול הטורקים שתוכנן למחר נדחה, מה שנותן לשחקנים יותר מנוחה לקראת הפועל חולון בליגה בשבת, ובעיקר לקראת צמד משחקי החוץ הקריטיים בשבוע הבא ביורוליג נגד ז'לגיריס קובנה ובאיירן מינכן, שמסתמנים ככאלה שיכריעו את גורל העונה. אם גם אותם תנצח האורחת היא כבר ממש תחזור לחיים במאבק שלה על המקום השמיני והאחרון שמוביל לפלייאוף (וגם תעמוד על רצף של 4 משחקים), שנראה עוד איכשהו ריאלי, מכיוון שלצהובים יהיה כבר קשה לתפוס את הקבוצות עם המאזנים הטובים יותר שמדורגות יותר גבוה.