אח, כמה טוב שיש תקווה. מכבי ת"א עשתה עבודה גדולה בהרס עצמי במהלך החודשים האחרונים ביורוליג, אבל אחרי שני ניצחונות רצופים, הספקולציות עדיין באוויר. מזל שהגיעה יריבה כ"כ חלשה כמו אלבה ברלין – שלמרות הכל עדיין הצליחה להישאר בתמונה ממש עד הדקות האחרונות. הדרבי נשכח, רק התוצאה האחרונה מדברת. אלבה אינה אינדיקציה רצינית לשום דבר – למרות שהיא כבר ניצחה העונה את מכבי מדובר באחת הקבוצות החלשות ביותר שמשחקות העונה במפעל – אבל כשמועדון רוצה להתנער בכל הכוח מהפסד באחד המשחקים החשובים ביותר לאוהדים, לא משנה נגד מי הוא מתאושש.
לטובתה של מכבי פעלו מספר גורמים מדרבנים, וזה לא היה רק המשחק מול הפועל ת"א ביום ראשון: מצד השחקנים, היה כאן רצון לייצר מומנטום אירופי ולהתנער מההפסד בגרמניה. מבחינת האוהדים, יובל זוסמן (וגם תמיר בלאט בדרכו) הגיע להם בהזמנה. אפשר לומר באירוניה – באמת מזל שנמצאה הבעיה של הקבוצה ואפשר היה להוציא עליו את העצבים בשריקות בוז.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
היה כאן רצון לייצר מומנטום אירופי. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
מבחינת האוהדים, יובל זוסמן הגיע להם בהזמנה
(צילום: עוז מועלם)
לא כל הקהל של מכבי נקט בצעד הזה, ורבים קיבלו את זוסמן במחיאות כפיים כפי שמגיע לו. בסך הכל מדובר בבחור שנתן הכל לקבוצה ורצה לנסות את כוחו במקום אחר. הבוז הצורם לא היה נעים. גם אם הוא נחשב בעיני השורקים הללו כיריב של הקבוצה, פעם ההיכל היה מקבל בכבוד מלכים את גורמי הצרות מספר 1 של מכבי, שחקנים נפלאים כמו דינו מנגין, חואן קורבלאן ועוד. אבל מה שהיה שייך להיסטוריה.
אחרי המשחק כבר לא דיברו על אלבה, גם לא על הישראלים שלה, אלא דווקא על קמרון טיילור, שמכבי הודיעה בסיום המשחק על השאלתו לשטסרבורג הצרפתית. זה היה ערב מוזר מאוד. טיילור היה השחקן האפור ביותר בסגל מכבי העונה, חיזוק שלא קיבל יותר מדי הזדמנויות ונשאר רחוק מאור הזרקורים. היה קל להצדיק את הוויתור עליו, כי מאז בואו לקבוצה לא תרם משהו שהצדיק את החתמתו ולא התחבר לקבוצה ולקהל, ופתאום הוא התעורר דווקא כשידע שזה הערב האחרון. אפשר בלי בעיות להתרעם ולהגיד עכשיו שחבל שהוא עוזב, אבל משחק אחד לא מעיד על הכלל וזו החלטה נכונה של הקבוצה, שרוצה לקבל יותר יציבות מהרכש החדש קיירי תומאס. למרות שמדובר רק בהשאלה, אני מעריך שלא נראה שוב את טיילור במדי מכבי.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
לאוהביו זה היה רגע של נחת. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
בשורה התחתונה – משחק לנצח ולשכוח. הייתה נחת לאוהבי סקוטי ווילבקין, שהיה הקלע הבולט ועזר למהלכים רבים, אבל הקבוצה כולה חייבת להשתפר באופן ניכר. לא בכל משחק תהיה לה יריבה נוחה כל כך.