רופא המתעמלות של נבחרת ארה"ב לשעבר, לארי נסאר, שהורשע בהתעללות מינית במתעמלות, נדקר מספר פעמים במהלך עימות עם אדם כלוא אחר בכלא פדרלי בפלורידה - כך לפי דיווחים שמגיעים מארה"ב.
לסוכנות הידיעות AP סיפרו שני אנשים שהתקיפה התרחשה אתמול (ראשון), וכעת מצבו יציב. אחד האנשים אמר שהוא נדקר בגב ובחזה.
3 צפייה בגלריה
לארי נסאר
לארי נסאר
נידון ב-2018 לעונש מאסר של 40 עד 175 שנים בכלא. נסאר
(צילום: AP Photo/Paul Sancya)
כזכור, נסאר נידון ב-2018 לעונש מאסר של 40 עד 175 שנים בכלא. השופטת רוזמרי אקייה קראה את גזר הדין לאחר שנסאר הודה באשמת תקיפה נגד שבע מתעמלות בין השנים 1998 ל-2015. "חתמתי על גזר דין שיביא למותך", אמרה אקייה בזמנו בבית המשפט לקול מחיאות הכפיים של היושבים בבית המשפט. "אני רואה שאתה לא מבין שאתה מסוכן ושנשארת מסוכן".
בשבוע האחרון למשפטו של נסאר, עשרות מתעמלות העידו נגדו. התובעות האשימו את נסאר שהתעלל בהן בזמן שהיו על שולחן הטיפולים וביקשו שיעזור להן לטפל בפציעות מהן סבלו.
3 צפייה בגלריה
נסאר במהלך משפטו ב-2018
נסאר במהלך משפטו ב-2018
נסאר במהלך משפטו ב-2018
(צילום: AFP)
נסאר נכלא ל-60 שנים נוספות עקב פשעים הקשורים בחומרים פורנוגרפיים של קטינים. בהצהרה של נסאר לפני הקראת גזר הדין, אותה הקריאה אקייה, נכתב: "אין מילים לתאר כמה שאני מצטער על כל מה שקרה. בלתי אפשרי לכתוב התנצלות ראויה לכל אחת מכן. אני אקח איתי את הדברים שלכן הלאה לכל ימי חיי".
בין המתעמלות שטענו כי עברו התעללות על-ידי נאסר היו סימון סיילס ואלי רייזמן. האחרונה טענה במשפט המתוקשר כי "אנחנו חזקות ביחד ואתה כלום. העובדה שאתה מתחנן לבית המשפט להפסיק עם העדויות שלנו היא פאתטית. היוצרות התהפכו. אנחנו כאן, הקול שלנו נשמע ואנחנו לא הולכות לשום מקום".
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס, מגי ניקולס, מיקלה מארוני ואלי רייזמן
סימון ביילס, מגי ניקולס, מיקלה מארוני ואלי רייזמן
סימון ביילס, מגי ניקולס, מיקלה מארוני ואלי רייזמן במהלך מתן העדות במשפטו של נסאר
(צילום: AP)
רייזמן, שזכתה בשלוש מדליות זהב אולימפיות יחד עם הנבחרת ב-2012 וב-2016, טענה באותו משפט נגד נסאר שהיא ייצגה את איגוד ההתעמלות ואת הוועד האולימפי האמריקאי, אבל הם לא החזירו לה באותה מטבע. "מהר מאוד הם לקחו קרדיט על ההצלחה שלי", היא אמרה. "אבל האם הם היו שם בשבילי כשדיברתי על מה שעברתי? לא".
לדברי ביילס, לעומת זאת, ההתאחדות האמריקנית "נכשלה ב-100 אחוז" ולא עשתה את תפקידה כראוי בטיפול בפרשה בהגנה על המתעמלות שהביאו לה מדליות.