ב-2008, שלוש שנים אחרי שהוכתר כאלוף הנוער באוסטרליה, נשאל רומן ספיולין מי המודל לחיקוי שלו. הוא שם את רוג'ר פדרר ורפאל נדאל בצד ובחר דווקא בנובאק ג'וקוביץ'. "הוא זה שאני רוצה לשחק כמוהו", אמר. מאז זרמו הרבה מים בנהר הוולגה. ספיולין הפך למקצוען, ג'וקוביץ' לאחד השחקנים הגדולים שידע המשחק והערב (שבת, 19:30) יפגוש הרוסי את אליל נעוריו לראשונה בקריירה - דווקא בחצי גמר טורניר ה-ATP בת"א.
בעוד ג'וקוביץ' גבר 6:7 (5), 3:6 על ואשק פוספיסיל הקנדי, ספיולין - המדורג 104 בעולם - עבד אפילו פחות קשה לפני שהעיף את ארתור רינדרקנך הצרפתי, שנמצא כמעט 50 מקומות מעליו בדירוג העולמי (4:6, 1:6). מה זה אומר לקראת הערב? לא הרבה.
5 צפייה בגלריה
רומן ספיולין
רומן ספיולין
ידהים את ג'וקוביץ'? ספיולין
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
רומן ספיולין
רומן ספיולין
שנה נהדרת. ספיולין
(צילום: gettyimages)
מה שכן, ספיולין בן ה-25 רושם עד כה את השנה הטובה בקריירה שלו. הוא החל אותה כשהוא סמוך למאייה השנייה בדירוג ה-ATP, אבל מאז נמצא בהתקדמות גדולה (ואף דורג לא מזמן במקום ה-98 בעולם). לא פלא שחברו הטוב (ואחד הטניסאים הטובים כיום בסבב), דניל מדבדב, כינה אותו "הנשק הסודי של הטניס הרוסי". עד כדי כך.
יחד עם מדבדב הוא עזר לנבחרת רוסיה (עוד לפני הפלישה לאוקראינה והחרמתה הכללית) להגיע עד לחצי גמר טורניר ה-ATP וכעת בת"א חגג עלייה לחצי גמר שני בטורניר ATP בקריירה. לפני שבעה חודשים הדהים את סטפנוס ציציפאס היווני עם 4:6, 4:6 בטורניר מארסיי והודח רק בשלב ארבעת האחרונים על-ידי פליקס אוז'ה-אליאסים, על המשטח במתחם אקפסו הוא הרשים עם כמה ניצחונות יפים - על תומאס אצ'ברי הארגנטינאי וכאמור על רינדרקנך הצרפתי.
5 צפייה בגלריה
רומן ספיולין
רומן ספיולין
ספיולין אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה לנוער ב-2015
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
רומן ספיולין
רומן ספיולין
עם חברו הטוב מדבדב. "רעדתי כשהוגרלתי מול ספיולין"
(צילום: gettyimages)
ספיולין נחשב לכוכב ענק בגילאים הצעירים. הרבה יותר מוכשר ממדבדב ואנדריי רובלב, שהם פחות או יותר בני גילו. מלבד התואר היוקרתי באליפות אוסטרליה ב-2005, הרוסי חגג זכייה ב-11 טורנירי נוער נוספים והעמיד מאזן מפלצתי של 21:105.
"כששיחקתי בנוער וידעתי שאאלץ לפגוש את רומן, פשוט רעדתי", סיפר לאחרונה מדבדב. "שיחקנו הרבה, בחצאי גמר וגמרים, חלקם כאלה שארכו שלוש שעות, כמעט בכולם הוא ניצח אותי".
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
המשוכה הבאה של ספיולין: ג'וקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
מאז מדבדב ורובלב שעטו קדימה והשאירו את ספיולין מאחור. "טניס בגילאי נוער ובבוגרים - זה דבר שונה לחלוטין", הודה ספיולין. "העבודה המנטלית הייתה החלק הקשה עבורי. לאחרים אולי זה קל, לי הצד הפיזי הוא הפשוט יותר. כשאני מאבד פוקוס, אפשר לראות את זה במשחק שלי".
מול ג'וקוביץ' הערב - ואת זה גם ספיולין יודע - אסור לו לאבד ריכוז לרגע. אחרת המשחק האמוציונלי מול אלילו ייגמר מהר מהצפוי.