ביברס נאתכו ייצא הערב (שבת, 21:45) מהמנהרה באצטדיון סמי עופר לאחת מנקודות הציון המיוחדות בקריירה שלו במדים הלאומיים. קפטן נבחרת ישראל בן ה-33 יערוך את הופעתו הבינלאומית ה-80.
נאתכו הוא אחד הקפטנים המסקרנים בתולדות הנבחרת כמוסלמי הראשון שמקבל את הסרט באופן קבוע. לאורך הקריירה ספג ביקורות רבות על כך שהוא לא שר את ההמנון הלאומי, וכן על היכולת שלו.
4 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
נאתכו. הקפטן המוסלמי הראשון
(צילום: ראובן שוורץ)
מנגד, ב-0:4 המרשים על איי פארו ביום רביעי, נאתכו הציג משחק מצוין והוכיח שעדיין מדובר במוסר הטוב ביותר בכדורגל הישראלי, כאשר הבישול הנהדר שלו לשער הראשון של ערן זהבי הוא אולי המהלך הזכור ביותר מהניצחון.
נאתכו כבר למעלה מעשור לובש את מדי הנבחרת, מאז מרץ 2010 כשעלה למשחק ידידות ברומניה בו החליף את הבלם טל בן חיים, היום מאמן ההגנה של ישראל. בניגוד לזהבי, הוא אותר כבר כשהיה קטן ועוד לפני שערך הופעה בבוגרת היו לו 53 הופעות בנבחרות הנערים, הנוער והצעירה, כולל שבירת תקרת זכוכית כשהפך לקפטן המוסלמי הראשון בנבחרת הצעירה.
אם לא יקרו דברים יוצאי דופן, עם סיום הקמפיין הנוכחי, בעוד חודשיים, נאתכו כבר יהיה בטופ 5 במספר ההופעות בנבחרת אחרי השיאן יוסי בניון (102), בן חיים (96), אריק בנאדו (94) ואלון חרזי (89). הערב הוא ישווה את מספר ההופעות של אבי נמני, אחרי שנפרד בשבוע שעבר מאיל ברקוביץ', דודו אוואט, טל בנין ויצחק שום.
4 צפייה בגלריה
יוסי בניון חוגג במדי נבחרת ישראל
יוסי בניון חוגג במדי נבחרת ישראל
בניון. לא נראה שנאתכו ישבור את השיא שלו
(צילום: אלי אלגרט)
נאתכו כבש שלושה שערים במהלך העשור שלו בנבחרת, שניים מהם בשנתיים האחרונות (מולדובה וסלובניה), ועוד אחד אי שם בספטמבר 2012 בתיקו בבאקו נגד אזרבייג'ן. כל מאמן שהגיע לנבחרת הפך אותו לשחקן הרכב קבוע, החל מלואיס פרננדס, דרך אלי גוטמן, אלישע לוי, אנדי הרצוג או וילי רוטנשטיינר.
הקשר הצ'רקסי מכפר כמא, שגדל עם זהבי בהפועל ת"א, כבר 11 שנה ליגיונר בחו"ל, שחקן הרכב בכל הקבוצות אליהן הגיע, למעט אולימפיאקוס היוונית. הוא השתלט על סרט הקפטן ברובין קאזאן ואפילו בצסק"א מוסקבה, בה שיחק ארבע שנים. הוא הספיק לשחק גם בפאוק סלוניקי, והפך לאחד השחקנים האהובים בשנתיים האחרונות בפרטיזן בלגרד בה הבקיע 24 שערים ב-61 משחקים, כולל ארבעה בחמשת המשחקים הפותחים של הליגה הסרבית העונה.
נאתכו הוא אולי הקונצנזוס הגדול ביותר בנבחרת, קפטן לא צעקני, מנהיג שקט, כזה שדרך המבט שלו הוא מזיז את העניינים, מסדר משחק מצוין. אמנם הערב הוא עתיד לפגוש גם רמה אחרת מזו ששיחק מולה ברביעי האחרון באיי פארו, קשרים של בונדסליגה בתיבול דויד אלבה מריאל מדריד, אבל עדיין בהופעות הגדולות של הנבחרת הוא היה סופר משמעותי.
4 צפייה בגלריה
נאתכו חוגג
נאתכו חוגג
נאתכו במדי פרטיזן. מככב בחו"ל
(צילום: רויטרס)
"הביקורות על ביברס נשמעות לרוב לא אובייקטיביות ולא נכונות", סיפר חברו זהבי. "כשהוא יצא נגד איי פארו היה לנו קשה יותר. הוא מוח כדורגל ושחקן נהדר. נמאס לדבר על זה, מדובר בשחקן שעבר עשרות מאמנים גם בנבחרת וגם בקבוצות השונות, הוא עשה המון עבור הנבחרת ועבר הרבה. כשהוא נמצא אני יודע שיש לי עם מי לצאת למלחמה כי הוא תמיד ייתן 100 אחוז, אני סומך עליו בעיניים עצומות".
רוטנשטיינר רואה בנאתכו, מן הסתם, המנהיג של הנבחרת. "הוא המאמן על המגרש", מספר האוסטרי. "בכל מקום שהוא שיחק הוא היה שחקן הרכב, שחקן דומיננטי לאורך כל העונה, זה דבר ענק מבחינתו".
הערב, מעבר לציון הדרך האישי שלו, נאתכו שיה חלק מהניצחון 2:4 על אוסטריה לפני שנתיים וחצי בסמי עופר, מתכונן גם לאפשרות שהקהל ישרוק כאמור בוז לדאבור. "אמרתי לא פעם שאני לוקח את הנבחרת כדוגמא לחיים במדינת ישראל. גם אצלנו יש חילוקי דעות לפעמים, אבל אנחנו יודעים לדבר ולתקשר אחד עם השני וללכת בדרך היפה. אנחנו לא מחפשים רק את השלילי, חוץ מזה אנחנו לא מתייחסים לדברים שאומרים מבחוץ", אמר נאתכו אתמול וסירב להתייחס לקריאה של ח"כ איתמר בן גביר להגיע לחיפה ולשרוק בוז לדאבור.
4 צפייה בגלריה
דאבור ונאתכו
דאבור ונאתכו
דאבור ונאתכו
(צילום: ראובן שוורץ)
"מקווה שהקהל יבוא לעודד את נבחרת ישראל, זו הנבחרת של כל המדינה ואנחנו רוצים בהצלחתה. אנחנו כשחקנים מאוד צריכים את הקהל איתנו, ולא כהסחת דעת שתגרום לנו להתעסק במה שמסביב. זה משחק מאוד חשוב ואנחנו מקווים שהקהל יהיה בו גורם משמעותי. אם יקרה משהו כזה, נדע להתמודד", סיכם הקפטן.