לאחרונה פורסם כאן במסגרת "KICK" טור הקורא לבטל את חוק הנבדל בכדורגל. האמת היא שקשה לי לראות כיצד יסכימו לביטול כזה: מדובר ב"חוק יסוד" בענף, אחד מהחלקים הוותיקים ביותר בענף בגרסתו המודרנית. ועדיין, הבסיס של הטור היה צודק והסכמתי איתו מאוד - ישנו צורך "לשחרר את ההתקפה" ולהפוך את המשחק ליותר אטרקטיבי. לשם כך לא צריך לבטל את הנבדל, והנה הצעתי לפתרון פשוט יותר: לאסור על שחקנים להחזיר את הכדור לשוער.
בשנים האחרונות הטרנד הזה התפתח עד כדי כך שהשוער הפך להיות חצי שחקן שדה. התנהגות זו של השחקנים הפכה את המשחק למשעמם, מעצבן, מרגיז, ולפעמים אף מוציא אותך מדעתך. אתה רואה שחקנים מחזירים כדור לשוער אפילו מחצי מגרש, ולעתים אפילו ממרחק גדול יותר. אתה רואה קבוצה תוקפת, מתמסרת בין שחקניה במין טיקי-טקה, ואז הכדור מתחיל לחזור ומגיע עד לבלמים, ומשם לשוער – אפילו שהם כבר הגיעו לרחבת ה-16 של היריב.

1 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י דונארומה
ג'אנלואיג'י דונארומה
ג'אנלואיג'י דונארומה. שיחק גם עם הרגליים
(צילום: רויטרס)

למעשה, שורת הבלמים האחורית הפכה להיות למנתבת הראשית של המשחק. הם הפכו להיות מנהלי המשחק. במקום שתפקידם יהיה לבלום את התקפות היריב ולהעביר את הכדור למנהלים האמיתיים של המשחק שנמצאים בקישור - עושי המשחק - הם אלו שמחלקים את הכדורים להתקפה. אתה רואה את הפחד של השחקנים להיות דריבליסטים, לכדרר ולעקוף שחקני יריב עם וירטואוזיות וכישרון משחק. המשחק נהיה כל כך שבלוני – מוסרים כדור רק לשחקן שממש פנוי ואין חשש שחס וחלילה יאבד אותו. כל היופי וההתרגשות של המשחק נעלמו.
אפילו נכדי בן החמש וחצי צעק והתרגז על השחקנים ביורו האחרון - על כך שהשחקנים כל הזמן מוסרים אחורה במקום קדימה ומנהלים מסירות לרוחב המגרש, קרוב ל-16 שלהם, ללא שום כוונה לעלות למעלה ולחפש את ההתקפה. אחרי מונדיאל 1990 ביטלו את האפשרות של השוערים לתפוס כדור ביד אחרי שהוא מוחזר אליהם. עכשיו זה צריך להיות איסור גורף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני