בחיפה, גשם של פצצות תאורה נחת בתוך אצטדיון סמי עופר, חלק מהאבוקות גרמו לשריפת רכבים. יום קודם לכן בת"א, פרשי משטרה מתעמתים עם אוהדים מחוץ לבלומפילד, המשטרה מודיעה על עיכוב של יותר ממאה אנשים. פחד אלוהים. 24 שעות של אימה בכדורגל הישראלי. סיוט רודף סיוט, ותחושה של אובדן שליטה טוטאלי.
תרבות האולטראס הרעילה מאירופה הגיעה לישראל. ארגוני "האוהדים" הללו הכריזו בגלוי מלחמה על משטרת ישראל וההתאחדות לכדורגל, ובעצם על הכדורגל הישראלי כולו. ירי אבוקות לתוך האצטדיון בחיפה זאת עוד עליית מדרגה. יש הזויים שכבר מלבינים את האירוע וחושבים שזאת מחאה לגיטימית, ומתעלמים מדובר בסיכון חיי אדם, זאת פעולה שרק אדם מטורף יכול להגות. בתוך המכוניות שנשרפו היו עלולים להיות אנשים. אבל לחוליגנים לא אכפת, כמו כל העבריינים אכפת להם רק מעצמם. שום עונש לא ירתיע אותם מלבצע את מעשיהם. לא הורדת נקודות ולא סגירת יציעים. מבחינתם הכדורגל הוא רק כלי לסיפוק היצרים האפלים שלהם.
3 צפייה בגלריה
אבוקות מחוץ לסמי עופר
אבוקות מחוץ לסמי עופר
אבוקות מחוץ לסמי עופר. זה נראה למישהו הגיוני
(צילום: דוברות המשטרה)
האגו השברירי של החוליגנים נפגע כי ההתאחדות הענישה את הקבוצה וסגרה את היציע, הם אינם מסוגלים למחות בצורה לגיטימית אז הם מבחינתם לשרוף את האצטדיון. "אבל אף אחד לא נפגע", הם יגידו להגנתם. אדם שפוי וצלול בדעתו לא עושה מעשה שיש בו אפילו 0.01 אחוז שמישהו אחר ייפגע. החוליגנים לא נמצאים במקום הזה.
ארגוני האולטראס בישראל ממש לא מסכנים ונרדפים, להיפך. הם מקבלים גב מאנשים בקהל הרחב, שמשוכנעים כי אם הם לא יהיו אז לא יהיה עידוד באצטדיון, ויש להם גיבוי גם מחלקים לא קטנים בתקשורת וברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה בני סכנין
מכבי חיפה בני סכנין
אבוקות על הדשא. שוב
(צילום: אלעד גרשגורן)
כל זה גורם לאותם אנשים להאמין שהם גדולים מהכדורגל, ומותר להם לעשות כל מה שיירצו. עכשיו הגענו לירי אבוקות מחוץ לאצטדיון, השלב הבא הוא קטטות רחוב מאורגנות כמו ביוון ובקרואטיה, ואז תגיע השתלטות על הכדורגל עצמו - קבוצות יחיו בפחד ויעשו כל מה שארגוני האולטראס יגידו להן. הם גם יקבעו את ההרכב. עוד נגיע למצב שמשחקים יוכרעו לפי כמות האבוקות שנזרקה ע"י הקהל. זרקת יותר? הפסקת את המשחק ליותר זמן? ניצחת.
נשמע דמיוני? מול משטרה חסרת אונים הכל אפשרי. אותה משטרה שאיבדה את הרסן באירועי בלומפילד והשתמשה בכוח מופרז נגד אוהדים תמימים ולא מנעה הכנסת פירוטכניקה ליציעי אוהדי מכבי ת"א, היא אותה משטרה שלא ראתה את ההתארגנות לירות אבוקות לתוך אצטדיון סמי עופר.היא אותה משטרה שעצרה עשרות אנשים ושיחררה אותם תוך יומיים (איפה המודיעין המדויק?). שר הספורט עוד עסוק בלטפוח לעצמו על השכם על התשדיר המוזר שעלה לפני פתיחת העונה ובו כל אוהדי הכדורגל מוצגים כברברים. התשדיר הזה דחף אוהדים נורמלים לזרועותיהם של האולטראס. אף אחד לא רוצה להצטייר כאדם בור, אלים וגזען שמפריע לילד לראות משחק כדורגל. הרי אפשר להגיע לאיזה הסדר על הדלקת פירוטכניקה בצורה בטיחותית, כך שכולם יוכלו ליהנות מכך ללא נפגעים. במקום זה, הולכים ראש בראש מול כל האוהדים.
3 צפייה בגלריה
פרשי המשטרה עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
פרשי המשטרה עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
המשטרה - כך נראה - כבר איבדה את הרסן עוד באירועי בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
צהוב, ירוק או אדום. אין שום הבדל בין אותם "ארגונים". השפה היא אותה שפה, האלימות היא אותה אלימות. על רשויות האכיפה כבר אי אפשר לסמוך שיעצרו אותם, גם הקבוצות חסרות אונים מול התופעה. הכדורגל הישראלי ממשיך להתדרדר במדרון, נראה שאף אחד לא יכול למנוע את זה. אולי גם אף אחד לא רוצה.