6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
כאב ראש-כאב ראש-כאב ראש. לברון
(צילום: AP)
ב-NBA הגיעו לקו מחצית העונה וזה הזמן לסיכומים. או לפחות לפרשנות על מה שראינו לאורך כמה חודשים. מי הקבוצות הכי טובות בליגה? זה לא קשה. השאלה: מי לדעתכם אכזבו יותר מכולן. לשם כך החלטנו להקל עליכם. הבחירה שלנו לחמש הקבוצות שהיו צריכות להיות בחודש ינואר במקום אחר לגמרי.

5. שוב במקום המוכר: ניו יורק

הניקס? מאכזבים? זה הרי משהו מובן מאליו, לא? אחרי המקום הרביעי במזרח בעונה שעברה, פתאום, כמה מפתיע, בתפוח הגדול החלו שוב לפתח ציפיות. ציפיות שכמובן קרסו כמו מגדל קלפים.
6 צפייה בגלריה
ג'וליוס רנדל
ג'וליוס רנדל
חזר למימדיו הטבעיים. רנדל
(צילום: AP)
אחרי עונת אולסטאר פסיכית, ג'וליוס רנדל חזר לממדיו הטבעיים. הממוצעים ירדו, וגם הזריקות שהוא לוקח רעות, רעות מאוד. לאף אחד לא ברור אם קמבה ווקר אמור לחמם את הספסל או לפתוח בחמישייה, אוון פורנייה לא יציב ובמדיסון סקוור גארדן עדיין מחכים שאר.ג'יי בארט יהפוך לפרוספקט הענקי שיוכל לסחוב קבוצה על גבו. בינתיים זה לא קורה.
גם הממוצעים הקבוצתיים היבשים לא משהו. מבחינת קליעה מול ספיגה, הם במקום ה-18 בליגה מבחינה התקפית ו-16 הגנתית. האם אנחנו בדרך לטרייד? כנראה שכן. זה יעזור? כנראה שלא.

4. החיים קשים: בוסטון

קחו נתון: הסלטיקס הפסידו העונה בארבעה משחקים בהם הובילו ב-19 נקודות ומעלה. ביום שני האחרון הם הוליכו ב-11 הפרש על אינדיאנה עמוק ברבע האחרון, ונגררו להארכה. כך נראית עד כה העונה של ג'ייסון טייטום וחבריו.
6 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
רק במקום ה-10 במזרח. טייטום
(צילום: AP)
בוסטון, ואת זה יגידו גם אוהדיהם השרופים ביותר, היא קבוצת רבע רביעי רעה. גם בקלאץ' החבורה בירוק מאבדת כמעט בקביעות את הראש. אימה אודוקה, המאמן החדש, בינתיים לא מספק את הסחורה, אבל מקבל זמן - וזה משהו שכן ראוי לציון במועדון עם היסטוריה שכזו.
כולם ציפו שהם יהיו ברביעייה הראשונה במזרח, אבל בינתיים הם רק במקום ה-10. אפשר להגיד שניסו שם הכל, אבל העסק לא ממש מתפקד. טייטום וג'יילן בראון הם ה-כוכבים והשחקנים שעליהם מסתמכת הקבוצה, רק שאל תתפלאו אם בקרוב האחרון אולי יישלח בטרייד. מה עוד אפשר לעשות?

3. כרגע לא בפלייאוף: אטלנטה

אנשים שוכחים, אבל אטלנטה נעצרה בעונה שעברה רק על-ידי מילווקי בגמר המזרח. העונה, מי חשב על זה, ההוקס עם מאזן שלילי (22:17) וכרגע לפחות מחוץ אפילו לפליי-אין.
6 צפייה בגלריה
יאנג ובוגדנוביץ'
יאנג ובוגדנוביץ'
מה יהיה הסוף? יאנג ובוגדנוביץ'
(צילום: AP)
אם תרצו אשמה עיקרית למצב זו הקורונה, ששוב פגעה קשות בקבוצה, הסובלת באופן תמידי גם ממכת פציעות. טריי יאנג עדיין מספק את הסחורה, אבל קלינט קאפלה נחלש משמעותית לעומת העונה שעברה. דיאנדרה האנטר היה אמור להיות שחקן ההגנה שייצב קצת את הספינה הטובעת, אבל הוא פצוע וצפוי, לפחות על-פי הדיווחים לחזור בקרוב.
גם קם רדיש לא בקו הבריאות ונפצע רק לאחרונה בקרסול וזה עוד כששמנו בצד את בוגדן בוגדנוביץ' ודנילו גלינארי המאכזבים. בן סימונס הוזכר כמועמד המוביל להצטרף בקרוב להוקס, שזקוקים נואשות לחיזוק. אולי הוא יהיה המושיע?

2. החלטות מטופשות: פורטלנד

טרי סטוטס, שהוביל את הבלייזרס לשמונה הופעות רצופות בפלייאוף, נשלח בקיץ הביתה. נו, ופורטלנד השתפרה? ממש לא. אחת הקבוצות עם ההגנות החלשות בליגה שוב סופגת המון - וגם העובדה שדמיאן לילארד החליט לעשות סוף לשמועות ולהישאר - לא ממש גרמה לשיפור.
6 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
אז הוא נשאר. עזר למישהו? לילארד
(צילום: AP)
עם סטוטס הם עוד הצליחו לנצח למרות משחק הגנה חלש, מחליפו צ'ונסי בילאפס לא ממש עומד בסטנדרטים של המועדון. ב-CBS הימרו בתחילת העונה על כך שפורטלנד תסיים שנייה במערב ולילארד יזכה ב-MVP. מצחיק, נכון? עכשיו כולם שם מקווים שהם יצליחו להשתחל לפלייאוף.
הניצחון 108:114 על ברוקלין וקיירי ארווינג השבוע - ועוד ללא לילארד וסי.ג'יי מקולום הפצועים - דווקא נתן מקום לאופטימיות. אנפרני סימונס, רוברט קובינגטון ובן מקלמור הם שחקנים לא רעים בכלל - וכשהכוכבים יהיו כשירים - עוד אפשר יהיה לראות שיפור.

1. לברון, לטיפולך: לוס אנג'לס לייקרס

גם אחרי הטריפל-דאבל ה-100 בקריירה שלו, בלילה בין ראשון לשני, לברון ג'יימס אמר את מה שהיה ידוע לכולם: "את האמת, אנחנו רעים". המשפט הזה קצת משקר. שחקני הלייקרס לא טובים, לברון פשוט מצוין. רק שהוא לבדו לא יכול להוביל את הקבוצה לאליפות. אולי רק לפלייאוף.
6 צפייה בגלריה
הגיע להרוס עוד קבוצה? ווסטברוק
הגיע להרוס עוד קבוצה? ווסטברוק
הגיע להרוס עוד קבוצה? ווסטברוק
(רויטרס)
המספרים של קינג ג'יימס בן ה-37 פשוט מרשימים (28.9 נקודות, 7.4 ריבאונדים ו-6.6 אסיסטים), במשחקים האחרונים הוא אפילו פתח בסנטר - וזה עבד. אבל מה עם הצוות המסייע? זו כבר שאלה אחרת. אנתוני דייויס פצוע כבר כמה שבועות וראסל ווסטברוק הגיע בקיץ כדי להרוס עוד קבוצה, אחרי שלא ממש התאקלם בוושינגטון.
מאליק מונק וכרמלו אנתוני עושים את הנקודות כשצריך, אבל דווייט הווארד, קנת בייזמור וטרבור אריזה נראים כצל של עצמם. כסאו של פרנק ווגל כבר מתחיל להתחמם. האם נראה זעזוע כבר העונה?
פורסם לראשונה: 13:30, 12.01.22