היום האחרון של גראנד סלאם ת"א הביא עוד הצלחה לנבחרת ישראל. אחרי מדליית הזהב של שגיא מוקי אתמול (שישי), רז הרשקו זכתה גם היא במדליית הזהב. בסך הכל ישראל מסיימת את התחרות עם ארבע מדליות, כאשר מלבד מוקי והרשקו - תמר מלכה (48 ק"ג) זכתה במדליית הכסף ותמנע נלסון לוי (57 ק"ג) זכתה בארד.
הרשקו (78 ק"ג) ניצחה בגמר את קיירה סייט מטורקיה, אחרי שזו ספגה שלושה עונשים לחובתה. בחצי הגמר ניצחה הרשקו את מיליקה זאביץ' מסרביה. בקרב הראשון שלה ניצחה הרשקו באיפון תוך 52 שניות את דיאנה סמצ'בנסקו מאוקראינה, וגם ברבע הגמר ניצחה באיפון, הפעם את לריסה צ'ריק מבוסניה הרצגובינה. "ההרגשה מטורפת, אי אפשר לתאר אותה", אמרה הרשקו בסיום, "הקהל פה מדהים, שמרים אותך ברגעים הקשים ולא מפסיק לעודד. אני רוצה להודות למאמן שלי שני הרשקו שתמיד האמין בי. צוות האימון האמין בי מהיום הראשון כשכלום לא הלך ועד עכשיו. אעשה הכל כדי לזכות במדליית זהב באולימפיאדה. יודעת שאני צריכה להילחם הכי חזק ולא לוותר"
5 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
רז הרשקו. זהב שני לישראל
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
רז הרשקו
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
רז הרשקו עם הזהב
רז הרשקו עם הזהב
רז הרשקו עם הזהב
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
רז: "יום מטורף. אני מאושרת, אני מתאמנת הכי קשה שאפשר בשביל באמת להביא את עצמי כל פעם מחדש. המשחקים בפריז 2024 עוד רחוקים, אבל זו המטרה. בדרך יש יעדים שאני ממש רוצה להגשים, אליפות עולם, להיות אלופת אירופה. תמיד רוצה להשיג עוד. כשאני קמה בבוקר הדבר היחיד שעולה לי בראש זה איך אני משפרת ומשתפרת ממה שהייתי. הצוות ושני האמין בי מהיום הראשון כשכלום לא הלך ועד עכשיו. אעשה הכל כדי לזכות במדליית זהב באולימפיאדה. יודעת שאני צריכה להילחם הכי חזק ולא לוותר.כיף שיולי איתי במשקל. אני שמחה לראות שיש התפתחות של המשקל גם בארץ. יולי ואני מתאמנות הרבה ביחד. מקווה שנמשיך לראות אותה צומחת ביחד".
ענבל לניר הפסידה בחצי הגמר ונשרה לקרב על הארד, שם הפסידה וסיימה חמישית. לניר פגשה את אליס בלאדני האיטלקיה ונקלעה לפיגור כבר בחצי הדקה הראשונה של הקרב. דקה לאחר מכן הגיע הריתוק והאיפון, ובכך לניר, שמפסידה פעם ברביעית לאיטלקיה, תתמודד על הארד. לחצי הגמר עלתה לניר בזכות ווזארי שהפך לריתוק ואיפון על אלינה בוהם מגרמניה. קודם לכן, ניצחה לניר באיפון את מיגל דודנייטה מליטא בדרך לרבע הגמר. בקרב על הארד פגשה לניר את פטרישיה סמפאיו מפורטוגל והפסידה באיפון תוך תשע שניות.
גם פיטר פלצ'יק סיים במקום החמישי אחרי הפסד בקרב על הארד. פלצ'יק עלה לקרב הראשון שלו נגד גיאורגי מינסקין מגארוגיה והתקשה במשך הדקות החוקיות להעלות ניקוד על הלוח. בניקוד הזהב הגיע הווזארי שהעלה את הג'ודוקא הישראלי כבר לרבע הגמר. פלצ'יק וג'ורג' פונסקה הפורוטוגלי נלחמו על העלייה לחצי הגמר במשך 11 דקות ונראו תשושים מאוד. קרב גדול התקפית זה לא היה, שכן במהלכו כל אחד צבר שני עונשים לחובתו. בסוף פלצ'יק מצא את הדרך לנצח באיפון כל הדרך לחצי הגמר. בקרב על הארד, פלצ'יק הפסיד בווזארי שהפך לריתוק ואיפון לקייל רייס הקנדי.
פלצ'יק אמר אחרי הקרב: "הקרב של 11 הדקות השאיר אותנו ללא רוח חיים. גם אני וגם הפורטוגלי, הוא בכלל לא הצליח להמשיך את התחרות. אין תירוצים, אני מאוד מאוד מבואס וכאוב. אחרי חצי הגמר שהפסדתי פרקתי הכל בחדר חימום, בכיתי כמו שלא הרבה זמן בכיתי. רציתי את הגמר פה, מול הקהל הביתי והמשפחות שהגיעו לתמוך. עשיתי טעות בתחילת הקרב שעלתה לי בפציעה במפרק האגן השמאלי, פציעה שאני סוחב כמה חודשים כבר. הייתה התלבטות אם לעלות לקרב על הארד. דנתי עם הצוות על הכל כי יש את אליפות העולם ברקע. קיבלתי זריקה בגב, כמה כדורים לשכך את הכאבים. קיבלתי את ההחלטה שלי עם עצמי שאני לא מוותר ועם התשישות עולה לקרב ונותן הכל. זה לא צלח, מבאס".
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלית יולי מישינר
הג'ודוקא הישראלית יולי מישינר
סיימה חמישית. יולי מישינר
(צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
מי שהרשימה היא יולי מישינר (+78 ק"ג). בת ה-17 ניצחה בקרב הראשון שלה בווזארי את גיובאנה סנטוס מברזיל, ולאחר מכן את בווזארי את מריה מארילו מהרפוביליקה הדומינקנית - בדרך לרבע הגמר, שם ספגה שלושה עונשים לחובתה וכך הפסידה לרייצ'ל נונייז מפורטוגל. מישינר עלתה אוטומטית לקרב על הארד, אבל הפסידה שם למיליקה זאביץ' מסרביה.
מישינר אמרה: "ממש קשה היה להגיע לקרב על מדליה, אבל מרגש. הקהל מעלה אותך לרמות שאי אפשר להרגיש במקום אחר. ככל שעליתי עוד שלב הרגשתי חזקה ואמונה בעצמי, למרות שזה בוגרים ואני עוד צעירה. עדיין הרגשתי מעולה. ניסיתי כמה שיותר לא לחשוב על זה שהמתחרות בוגרות יותר ממני ועם ניסיון, ניסיתי לראות איך אני יכולה לנצח. זה בין התחרויות הראשונות שלי במשקל הפתוח, אבל הג'ודו שלי בנוי לקטגוריה הזו".
בקרבות נוספים, לי קוכמן, גיא גורביץ', דניאל ברשדסקי (90 ק"ג) וספרים קומפנייץ' (+100 ק"ג) הודחו בקרב הראשון שלהם. נדב זורט (90 ק"ג) הפסיד בווזארי לסמי שושי הבלגי, שזכור מהקרבות עם מוקי (עלה קטגוריית משקל).
שני הרשקו: "רז הייתה ביום מטורף, הביסה את היריבות שלה".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו אמר על הזכייה של רז בזהב: ""היא היתה ביום מטורף היום. בקרבות הראשונים היא היתה צריכה לנצח על הנייר, והיא פשוט הביסה את היריבות שלה והטורקייה, שהיא צרפתייה לשעבר, היא ספורטאית מאוד חזקה. היא עכשו ניצחה בקלות בפריז את דיקו, אלופת העולם, והיא ניצחה את רז כמה פעמים. זה קרב מפתח, כי יכול להיות שניתקל בו ברגעים הכי חשובים. זה לא אומר שגם בפעם הבאה זה יהיה ככה, אבל רז עשתה איתה פשוט קרב מושלם. "זה ניצחון חשוב, מעבר למדליית הזהב. היא מועמדת למדליה בכל תחרות, ואולימפיאדה זה חלק מהתחרויות. קודם כל, כל מי שמגיעה לאולימפיאדה מועמדת. רז תיאורטית יש סיכויים גבוהים מאוד להישגים מדליה בכל תחרות, גם באליפות העולם זה היה פיקשוש. אני מאמין שההישגים הגדולים עוד לפניה".
על יולי מישינר: "היא ספורטאית מאוד צעירה, היא כמו כרם פרימו, עוד לא בנות 18. היא עשתה פה תחרות טובה, והיא ניצחה פה שני קרבות מדהימים. כמובן שיצא לנו טוב שהקובנית נפצעה, וגם בקרב על הארד היא עשתה קרב לא רע בכלל ואני מרוצה. אמרתי שאחת השאיפות היא שספורטאיות צעירות יבואו קדימה. היה לנו את תמר ביום הראשון, היום את יולי.
מאמן נבחרת הגרים, אורן סמדג'ה, סיכם את היום: "לא כל הזמן מצליחים לעמוד על הפודיום. פיטר פלצ'יק מאוד יציב, תמיד מאיים על מדליות, ספורטאי שיודע לעשות את העבודה. לא יכול להגיד שאני מאוכזב כי אני מבין את זה וכל עוד פיטר באזור החמישיות הוא במקום טוב"
"אנחנו טסים מחר למחנה אימונים ליפן שלושה שבועות לחדד הכל", אמר המאמן, "המקום החמישי גם של טל וברוך זה משהו שיכול לקרות. טוב שזה קורה, אם הם היו כל הזמן על הדוכן לא היה מה לשפר. תמיד אפשר לעשות יותר. סך הכל המרוץ הוא מטורף עד אליפות העולם מנסים לגנוב כמה שיותר נקודות ולהתכונן בשקט וברוגע. אנחנו מנסים להכשיר ספורטאי למשקל של עד 90 ק"ג. אנחנו רוצים מישהו יציב במשקל הזה ויש שם ואקום"
פורסם לראשונה: 12:35, 18.02.23