עכשיו זה רשמי: הפועל ת"א הודיעה על מינויו של עומר בוקסנבוים למנהל המקצועי של המועדון, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet.
בוקסנבוים (39), המנהל המקצועי של מחלקת הנוער האדומה בחמש השנים האחרונות, יהפוך לדמות המקצועית הבכירה במועדון. הוא היה אחראי למהפכה הגדולה במחלקת הנוער בהפועל ת"א ומינה מאמנים מצליחים כמו אורי אוזן, מיכאל זנדברג ועומר דמארי.
2 צפייה בגלריה
עומר בוקסנבוים
עומר בוקסנבוים
המינוי הפך לרשמי. בוקסנבוים
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
בוקסנבוים היה זה שחשב על אפשרות למנות בעונה הבאה את אוזן למאמן הקבוצה, אבל בהנהלה העדיפו את קובי רפואה ולאחר שיחה מקצועית בין השניים אתמול, נתן בוקסנבוים לבעלים את האור הירוק לבצע את המהלך.
שחקן העבר החל לעבוד במחלקת הנוער בוולפסון לפני ארבע שנים, והפך למנהל המקצועי המצליח ביותר במחלקות הנוער. זו הסיבה שבהפועל הוחלט למנות לראשונה אחרי שנים ארוכות מנהל מקצועי גם לקבוצה הבוגרת. הוא יהיה אחראי על מינוי המאמן לקבוצה הבוגרת, בחירת שחקנים ויקים צוות סקאוטינג.

"הקבוצה הכי לא מאומנת בארץ"

כפי שפורסם היום ב"ידיעות אחרונות", בקבוצה לא סיפרו כמובן לניר קלינגר על הפגישה עם רפואה, והוא העביר בשעה אחת בצהריים אימון שחרור, שלאחריו נקרא לשיחת הפיטורים עם אחד הבעלים, איציק ניסנוב, ועם המנכ"לית אודליה פרידמן. הפגישה נמשכה דקות ספורות, ובמהלכה אמר ניסנוב לקלינגר בין השאר: "אנחנו צריכים לעשות זעזוע, הקבוצה לא מנצחת בשבעת המשחקים האחרונים, כולל הפסד בגביע המדינה נגד בני־יהודה. נשלם לך את מה שצריך, ואם תאמן קבוצה אחרת זו תהיה הקטנת נזק. עבדנו ביחד שנתיים, שיהיה לך בהצלחה".
2 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
הפיטורים היו באוויר. קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
מיד לאחר הודעת הפיטורים לקלינגר נקרא רפואה להגיע למתחם האימונים בוולפסון כדי לחתום על החוזה. בוקסנבוים רצה שהחוזה יהיה תקף רק עד לסיום העונה הנוכחית, רפואה התעקש על עונה וחצי, ובסופו של דבר הוחלט על פשרה: המאמן חתם עד לסיום העונה, כפי שצוין בהודעה הרשמית של המועדון, אבל נקבע שאם הפועל ת"א תגיע לפלייאוף העליון הוא יקבל הארכה אוטומטית לחוזהו.
גורם בכיר במועדון הסביר את ההחלטה לפטר את קלינגר: "היינו הקבוצה הכי לא מאומנת בארץ, והבעלים נשכו שפתיים תקופה ארוכה. קלינגר היה פה שנתיים שלמות ולא ממש הצליח לקדם את המועדון. הוא קיבל את כל מה שהוא צריך, אבל למעט הצלחה בגביע וחצי עונה אחת בליגה, זה נראה גרוע. בעונה שעברה כמעט ירדנו ליגה, והשנה אנחנו לא פוגעים כבר כמה מחזורים. היינו צריכים לפטר את קלינגר מיד אחרי הדרבי, זה היה הדרבי הכי מביש של הפועל מאז ומעולם, התרפסות שביישה את המועדון כולו".
כבר אחרי התיקו נגד הפועל ירושלים, בועז תושב ואיציק ניסנוב רצו לפטר את קלינגר, אבל שרון ניסנוב התעקש וסירב לבצע את המהלך. בקבוצה הוחלט לתת למאמן צ'אנס נוסף עד אחרי משחק הגביע, כשבתווך היה גם המפגש עם מכבי נתניה (1:1), שלא הוסיף לו נקודות זכות.