מאז הצילו מג׳יק ג׳ונסון ולארי בירד את ה-NBA, הליגה הזו אוהבת יריבויות אישיות. ואם אין כאלה שצומחות באופן אורגני, אז ממציאים אותן בכוח - לברון ג׳יימס נגד קובי בראיינט, כמשל. ולפעמים יש לליגה סתם מזל, כמו למשל ששני שחקנים שבערך באותו גיל יהיו בגובה שנע בין 2.16 מטר ל-2.24 מטר, יהיה להם מבנה גוף זהה, ויוכלו לעשות דברים שאף אחד במימדים שלהם לא עשה לפניהם. וגם, שהקוסמוס יתערב ויחליט שהוא אכן רוצה את היריבות הזו.
זריקה מבחוץ - כתבות נוספות של ציפי שמילוביץ
לא רק שקווי הדמיון בין ויקטור וומבניאמה לצ'ט הולמגרן כמעט מושלמים מדי, הפציעה בכף הרגל שהשביתה בעונה שעברה את הבחירה השניה בדראפט 2022, הפכה את העונה הזו באופן רשמי לעונת הרוקי של הולמגרן, ואדם סילבר יכול לעשות שוב את פרצוף הרשע מספרי הקומיקס: הכל עובד לפי התכנית.
4 צפייה בגלריה
צ'ט הולמגרן ויקטור וומבניאמה
צ'ט הולמגרן ויקטור וומבניאמה
הליגה אוהבת יריבויות כאלה. הולמגרן מול וומבניאמה
(צילום: AP Photo/Nate Billings)
אז אומנם וומבניאמה כבר הוכתר לרוקי השנה עוד לפני שהעונה התחילה, אבל מתברר שהולמגרן כנראה לא קרא ולא שמע על זה.

ללא תחרות

עם 88 ק"ג שמתפרשים על פני 216 ס"מ, שיער פרוע תמידית וזקן מחודד, צ'ט הולמגרן נראה קצת כמו אברהם לינקולן צעיר. כשיצא ממכללת גונזגה, הספקות היחידים לגביו היו האם גופו יכול להחזיק אותו לאורך קריירת NBA. חוץ מזה היה ברור שהוא כישרון יוצא דופן, כמעט דורי: עם קליעה טובה מכל מקום, שליטה בכדור, חוכמת משחק ויכולת לשנות לגמרי את ההגנה.
כשנפצע בכף הרגל לפני פתיחת העונה שעברה, הספקות הפיזיים גדלו, אבל אולי למזלו של הולמגרן, צמח במקביל הייפ שלא נראה מאז לברון ג׳יימס סביב שחקן שנראה בדיוק כמוהו.
4 צפייה בגלריה
צ'ט הולמגרן ויקטור וומבניאמה
צ'ט הולמגרן ויקטור וומבניאמה
בינתיים, היעילות של צ'ט מנצחת
(צילום: Joshua Gateley / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
גם הולמגרן וגם וומבניאמה, למרות גילם הצעיר, כנראה בוגרים מספיק כדי לסרב להשתתף פומבית במשחק "היריבות שתגדיר את ה-NBA בעשר השנים הקרובות", אבל זה לא אומר שהם לא מרגישים ככה. במשחק בין סן אנטוניו לאוקלהומה סיטי בקדם העונה, לקח וומבי את הולמגרן לסל בכוח, קלע, השיג עבירה והוסיף תנועת פלקס שבמקרה הזה בסך הכל אמרה "הוא יותר רזה ממני". במפגש הליגה הראשון ביניהם העונה הם כמעט לא שמרו אחד על השני, חוץ ממקרה אחד בו וומבי מצא עצמו על הולמגרן ושלח את היד הבלתי נגמרת שלו בניסיון חסימה שעובד כמעט על כולם, אבל לא על מישהו שנראה כמעט כמו אחיו התאום. וומבי אכן לא הצליח ממש לחסום, אבל הולמגרן החטיא, ובסופו של דבר שניהם סיימו ערב מאכזב. בהבדל אחד. הולמגרן ניצח.
אוקלהומה סיטי ת'אנדר יושבת, נכון לרגע זה, עם מאזן 4:11, השני בטיבו במערב, ועם רצף של שישה ניצחונות. סן אנטוניו ספרס, לעומת זאת, אחרונה במערב, 13:3, ו-11 הפסדים רצופים. ולמרות שהמספרים שלהם בסך הכל דומים מאוד - הולמגרן עם 17.1 נקודות ב-56 אחוז מהשדה, 8.1 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים ו-2.3 חסימות למשחק, וומבי עם 19 נקודות ב-43 אחוז מהשדה, 9.4 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים ו-2.6 חסימות - הולמגרן מוביל את המרוץ לתואר רוקי השנה ובאופן כללי נראה, לפחות כרגע, שחקן יותר טוב, או לפחות יותר יעיל, מוומבי.
זה כמובן לא לגמרי הוגן. הולמגרן מבוגר מוומבי בשנתיים, הוא אמריקאי שמכיר את ה-NBA ובעיקר משחק בקבוצה הכי קולית בליגה היום, שנבנתה בעשר אצבעות ועשרות עסקאות דראפט של הג'נרל מנג'ר סם פרסטי. בניגוד לוומבי, שמשחק בקבוצה בלי פוינט גארד, צ'ט גם משחק לצד אחד הפוינט גארדים הטובים בליגה, שי גילג׳ס אלכסנדר.
4 צפייה בגלריה
הולמגרן נהנה משיתוף הפעולה איתו. גילג'ס-אלכסנדר
הולמגרן נהנה משיתוף הפעולה איתו. גילג'ס-אלכסנדר
הולמגרן נהנה משיתוף הפעולה איתו. גילג'ס-אלכסנדר
(צילום: Kelsey Grant / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
מאידך, אם כל הרעיון מאחורי הבחירה של סן אנטוניו בוומבי היה לתת לו אפשרות לגדול בשקט, לא היה צריך להפוך אותו למי שהקבוצה תלויה בו למעשה לגמרי. ואם הרעיון מאחורי אחורי הבחירה של סן אנטוניו בוומבי היה לנפק הצלחות כבר העונה, היה צריך לבנות סביבו קבוצה טובה בהרבה ממה שיש עכשיו. בקיצור, סן אנטוניו יכולה עכשיו ללמוד קצת מאוקלהומה סיטי.

היתרונות שבאפרוריות

לת'אנדר אין שום דבר מההיסטוריה של הספרס. זה פרנצ׳ייז שהגיע לפני 15 שנה מסיאטל, ואחרי שלרגע נדמה היה כי משולש דוראנט-הארדן-ווסטברוק מבטיח אליפות מהירה, התברר שלכל אחד מהם היו שאיפות גדולות יותר מאשר להיות רק שליש, וכולם גם רצו לברוח מאוקלהומה. סם פרסטי היה במשך שבע שנים עוזר ג'נרל מנג'ר בסן אנטוניו ספרס, וכשהגיע לאוקלהומה סיטי הביא איתו את מה שלמד 700 ק"מ דרומית משם: בונים לאט, בסבלנות, ואף סופרסטאר לא שווה אם הוא מביא איתו אגו הרסני. זו גם הדרך היחידה להפוך פרנצ'ייז שנמצא בשוק כל כך לא אטרקטיבי למשהו שהליגה תייחס אליו ברצינות.
4 צפייה בגלריה
צ'ט הולמגרן
צ'ט הולמגרן
לא נזקק אפילו למשחק התאקלמות אחד. הולמגרן נגד גולדן סטייס
(צילום: AP Photo/Jeff Chiu)
הבחירה בהולמגרן בשנה שעברה אמורה היתה להשלים את הבנייה, אבל הוא נפצע. ודווקא אז הת'אנדר למדו שהניסוי שלהם מצליח כשניצחו 40 משחקים ונכנסו לפליי-אין. למרות שהולמגרן החמיץ את כל העונה, הוא היה עם הקבוצה כל הזמן ולא נזקק אפילו למשחק אחד של התאקלמות מתחילת העונה הנוכחית.
"זו אמנם קבוצת ה-NBA הראשונה שלי", אמר הולמגרן לפני תחילת העונה, "אבל הייתי אומר שמה שמבדיל אותנו הוא שלרוב קבוצות ה-NBA יש חבורה של שחקנים בני 30 ואז מגיעים כמה בחורים חדשים וצריך להתחיל לעבוד על הכל מחדש. אין קשר אמיתי כי יש את הוותיקים ויש את הילדים, והילדים חייבים לסחוב את התיקים. כאן כולנו בסך באותו גיל, כולנו סוחבים את התיקים של עצמנו ואוהבים להיות ביחד".
אז העונה עוד ארוכה, והקריירה של וומבי והולמוגרן ב-NBA עוד ארוכה הרבה יותר, אבל לפחות כרגע, צ׳ט מגלה שיש יתרונות לא להיות חד הקרן שלא יכול ללכת לשום מקום בלי אבטחה.
פורסם לראשונה: 10:46, 24.11.23