חצי הגמר מחר בין מכבי ת"א לבית"ר ירושלים בסמי עופר נראה אולי נוצץ יותר, אבל גם המשחק הערב (20.30) בבלומפילד בין מכבי נתניה למ.ס אשדוד צפוי להיות מרתק. קרב שקול בין שתי קבוצות שוות פחות או יותר ביכולתן, שעושות בסך הכל עונה טובה. אז מה יהיה לנו שם.
מומנטום. אומרים שקשה לנצח את אותה קבוצה פעמיים תוך זמן קצר, אבל בנתניה חגגו בשבת את ניצחון הליגה 0:2 על אשדוד למרות שהמשחק התקיים שלושה ימים בלבד לפני חצי הגמר. הם פשוט לא רצו להתייצב הערב לקרב החשוב אחרי תשעה משחקים ללא ניצחון. שמונה הספיקו להם בהחלט. גם אשדוד לא לוהטת במיוחד והיא סופרת כבר חמישה משחקים נטולי ניצחון. מצד שני, בפעם האחרונה שהייתה צריכה ניצחון על נתניה, כדי להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון, היא גם השיגה אותו. גם מהמשחק הערב אין דרך חזרה.
2 צפייה בגלריה
צבטנוביץ' וזלאטנוביץ'
צבטנוביץ' וזלאטנוביץ'
צבטנוביץ' וזלאטנוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
היסטוריה. שתי הקבוצות הן לא מה שנקרא "קבוצת גביע טיפוסית". לנתניה יש זכייה אחת בלבד, אי-שם בעונת 1977/8, ועוד ארבעה הפסדים בגמר, האחרון שבהם לפני ארבע שנים. לאשדוד אין גם את זה. זו ההופעה השישית שלה בחצי הגמר, ובכל חמש הפעמים הקודמות היא הפסידה. תמיד יש פעם ראשונה, השאלה היא אם זה יקרה הערב.
מאמנים. בצד האדום-צהוב: רן בן-שמעון, בן 52, רזומה של 18 שנה כמאמן בוגרים עם זכייה אחת באליפות וחמש הנפות של גביע הטוטו (שלוש בליגת העל ושתיים בלאומית). בצד הצהוב-שחור: רן קוז'וק, בן 42, עונה ראשונה כמאמן בוגרים עם זכייה טרייה בגביע הטוטו. ההבדלים ברורים, השאלה אם זה יתבטא גם על כר הדשא.
2 צפייה בגלריה
רן ק'וז'וק רן בן שמעון
רן ק'וז'וק רן בן שמעון
הוותיק מול הטירון. בן שמעון וקוז'וק
(צילום: יאיר שגיא, רן בן שמעון)
התקפה מול הגנה. שתי הקבוצות הבקיעו עד עכשיו בליגה 39 שערים כל אחת, אבל השאלה הקריטית היא כמובן מי יכבוש יותר הערב – וכאן לאשדוד יש בעיה מסוימת. שלושת הכובשים המובילים שלה – מוחמד כנעאן (5), זקאריה מוגיס (5) ואבנעזר ממאטה (4) - לא בתמונת ההרכב מסיבוב כאלה או אחרות. המפציצים של נתניה, איגור זלאטנוביץ' (14) ופטריק טוומאסי (6), לעומת זאת, יהיו שם בגדול. מצד שני, נראה שההגנה של אשדוד יציבה יותר (ספגה 43 לעומת 50 של נתניה) ולא צריך לייחס יותר מדי רצינות מקצועית למשחק בין שתי הקבוצות בשבת, כי בן-שמעון מתכנן לא פחות משמונה שינויים בהרכב.
קהלים. בלומפילד לא יהיה מלא הערב, אבל אפשר לצפות לכמעט 20 אלף צופים. בנתניה בונים על 15 אלף אוהדים, אחרי שהמשטרה אישרה את הכנסת התפאורה המיוחדת שהוכנה לכבוד האירוע, בתנאי שלא יהיו אבוקות ביציעים. באשדוד החליטו לסבסד במחצית את מחירי הכרטיסים ומקווים ל-5,000 אוהדים משלהם. בכל מקרה, יהיה חם.