במרחק שני משחקים מנשיא המדינה: מכבי נתניה ומ.ס אשדוד יתמודדו מחר (שלישי, 20:30) בבלומפילד על הכרטיס הראשון לגמר גביע המדינה לעונת 2022/23. כ-15 אלף אוהדים כבר הבטיחו את מקומם במשחק, כשמחרתיים, יתקיים חצי הגמר השני (20:30, סמי עופר) בו יתמודדו מכבי ת"א ובית"ר ירושלים.
בשבת נפגשו שתי הקבוצות לחזרה גנרלית במסגרת הפלייאוף העליון בליגה העל, שהסתיימה בניצחון 0:2 של היהלומים. היום השתתפו המאמנים רן קוז'וק ורן בן שמעון והקפטנים טום בן זקן ואביב אברהם, במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת המפגש.
3 צפייה בגלריה
רן ק'וז'וק רן בן שמעון
רן ק'וז'וק רן בן שמעון
מי יגיע לקו הסיום? ק'וז'וק ובן שמעון
(צילום: יאיר שגיא, רן בן שמעון)
בן שמעון, שכבר זכה באליפות אבל טרם הניף את גביע המדינה, אמר: "אין ספק שזה חסר אבל כדי לנתק את עצמי מכל הרדיפה אחרי הפיקים והשיאים של חיי למדתי ליהנות מהדרך. בנוסף, להגיע למעמד הזה עם אשדוד, שלא הייתה לפני זה בחצי גמר הגביע, להגיע לשיאים חדשים, לשבור תקרות זכוכית, זה הדבר הכי מרגש. צריך להבין שזה מעמד שמגיעות אליו בדרך כלל קבוצות גדולות, אז יש בזה משהו עוד יותר מרגש ברמה הקבוצתית מאשר הזווית האישית שלי. אני בטוח שהשחקנים מאוד מתרגשים מהמעמד".
ברשימת השחקנים החסרים של מ.ס אשדוד בולט חמודי כנעאן. "יש לנו סגל מצוין", מבהיר בן שמעון. "ואנחנו באים למשחק הזה עם שחקנים הכי חזקים, ואנחנו תמיד מתעסקים רק עם מי שנמצא. פציעות הן חלק מהחיים שלנו. חמודי היה באימון ונתן את ברכתו אבל הסגל שלנו מלא, טוב וחזק".
לשאלה האם הוא מתרגש לקראת המשחק, ענה המאמן: "מי שהשיגי ורוצה לנצח תמיד יתרגש לקראת מעמדים כאלה אבל עם השנים לומדים לאזן את זה. מי שלא תחרותי לא יכול לשבת היום בשורה הזאת אבל צריך לדעת שבסוף יש מנצח אחד. לחץ יכול ללכת לכל כיוון וצריך לדעת לנתב אותו נכון, ולכן במשחקים הגדולים ביותר אסור לאבד את תהליכי החשיבה. כילדים באנו למעמד חצי גמר הגביע באצטדיון רמת גן כשהוא מלא, אירוע שיא של הכדורגל הישראלי, ולכן אי אפשר לעשות את המשחק הזה יותר מרגש ממה שהוא".
3 צפייה בגלריה
רן קוז'וק
רן קוז'וק
הרבה כבוד ליריבה. קוז'וק
(צילום: עוז מועלם)
קפטן אשדוד, טום בן זקן, הוסיף: "אם נזכה זה יהיה התואר הראשון של הקבוצה, של העיר, ואי אפשר להפחית בחשיבות של הדבר הזה. בנוסף, זאת הצהרת כוונות לעתיד, שיכולה להוציא אותנו לדרך טובה. לשם אנחנו שואפים ובעזרת ה' נגיע. אני בטוח שה-11 שנבוא איתם הם יהיו הטובים ביותר למשחק הזה, וביחד ננצח".
על היתרון המובהק של נתניה ביציעים, הוסיף: "זה לא סוד שהקהל שלנו קצת נעלם בשנים האחרונות ואני שמח שהוא מתחיל להתגבש מחדש עם בסיס אוהדים צעיר. אני מאוד מקווה שנחזיר לאותם אוהדים עם תואר ראשון, ואין כמו ספתח בצורת גביע".

קוז'וק: "המשחק הוא קודם כל בשביל האוהדים"

"זה נכון שאשדוד מקשה על מכבי נתניה והקשתה עליה בכל אחד מהמשחקים העונה", פתח ואמר מאמן מכבי נתניה, רן קוז'וק, "מדובר בקבוצה טובה ומאומנת. זה פחות משנה מה היה עד היום, לא משנה מי ישחק ויש הרבה כבוד למי שעומדת מולנו ולא מתייחסים לחיסורים כאלה ואחרים. יהיה משחק קשה עבורנו ואנחנו מתכוננים אליו בשיא הרצינות".
3 צפייה בגלריה
אביב אברהם מול דיא סבע
אביב אברהם מול דיא סבע
הכשלונות נצרבו בזיכרון. אברהם
(צילום: עוז מועלם )
יריית הפתיחה לקראת המשחק נורתה כבר בתחילת השבוע כאשר אוהדי נתניה איימו להחרים את המשחק לאחר שהמשטרה אסרה להכניס ציוד עידוד למשחק, בשל החשש מהשלכת אבוקות. הבוקר התבשרנו שהצדדים הגיעו להסכמות והאיום הוסר. "אני שמח על הפשרה", אומר קוז'וק בנושא. "חשוב להבין שהמשחק הזה הוא קודם כל בשביל האוהדים, וחשוב שהם יהיו בפנים ושייתנו להם להכניס ציוד. אחרי הכל המשחק הזה הוא קודם כל בשביל הכיף, ההנאה, וחשוב שתהיה לכולנו את האווירה וההרגשה שאנחנו רוצים".
על התחושות לקראת המפגש הוסיף המאמן: "כל יום אני מתפתח כמאמן דרך משחקים ותוצאות טובות יותר או פחות. יש לי הרבה כבוד למעמד אבל אנחנו צריכים לבוא, ליהנות, לעשות את הדברים כמו שצריך ונשתדל לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר".
קפטן מכבי נתניה, אביב אברהם, סיכם: "בשנים האחרונות הגענו פעמיים למעמד גמר ובסוף נשבר לנו הלב. הגענו ולא זכינו, ודברים כאלה נצרבים בזיכרון. העיר כולה מתרגשת לקראת המשחק הזה, ומצפה לנו משחק לא פשוט. אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו, בתקווה שנוכל להמשיך לחלום עד הגמר".