"אני יודע שהרבה הלכו לישון ופספסו את שער הניצחון של עומר סניור, אבל הם אמרו לי מיד שהם לא יילכו לישון יותר", אמר היום (ראשון) מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20, אופיר חיים, שהתראיין ב"ריפליי", תוכנית הספורט של ynet radio, בעקבות הניצחון (1:2) ששלח את הכחולים-לבנים למעמד שמינית גמר המונדיאליטו, שם תחכה להם נבחרת אוזבקיסטן.
"אני תמיד מאמין שאפשר לעשות את זה, גם כשזה נראה הכי אבוד", המשיך חיים על הניצחון שהוכרע עמוק בתוספת הזמן, כשישראל משחקת בעשרה שחקנים בלבד החל מהדקה ה-68, בעקבות הרחקה של רן בנימין (שעלה שמונה דקות קודם לכן מהספסל). "אני מאמין שברגע שמאמינים בפנים, מעומק הנשמה, אפשר להעביר את זה לשחקנים. כשהעברתי להם את זה בחדר הלבשה, התחלנו לצעוק שאנחנו לא חוזרים הביתה אחרי המשחק הזה, והבנתי שזה דבק בהם. הייתי רק צריך דלק למדורה ושיתפוצצו על המגרש".
2 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
האמין עמוק בפנים. חיים
(AP Photo/Gustavo Garello)
דיברו על הפערים הפיזיים של הנבחרת הישראלית לעומת האחרות, איך בכל זאת מצמצמים אותם? "כשבאתי לנבחרת אמרו לי לבחור את השחקנים הכי מהירים והכי פיזיים אבל אני בחרתי אותם לפי השכל. זאת הייתה השאיפה שלי, להביא את השכל למגרש. כן, אנחנו צריכים לשפר את שאר האלמנטים, את הפיזיות והכל. אבל מי שלא מספיק מאמין, חזק מנטאלית, לא יכול להיות בנבחרת הזאת. אצלי הבחירה היא קודם כל בחשיבה, ואחרי זה בפיזיות".
למרות המחסור בשחקן, עדיין חשבת התקפה. "אני רואה את עצמי כאחד שתמיד חושב התקפה, גם כשאני מגן, אני חושב איך כדאי לצאת הכי טוב קדימה. גם החילופים היו בהתאם, חמזה שיבלי (שעלה בדקה ה-73), כדוגמה, היה שחקן מחליף בנווה יוסף ופתאום הוא בבמה של המונדיאליטו והוא היה מדהים".
לא הרבה נתנו לכם צ'אנס להעפיל לשלב הבא. "מבחינתי זה ההישג הכי גדול של הכדורגל הישראלי. אנשים צריכים להבין, העפלנו למונדיאליטו מטורניר של שמונה נבחרת, לא מ-16. והגענו (לשמינית הגמר) מהמקום השני בבית. כשבאנו לפה אמרו לנו בואו ליהנות אבל אני נהנה כשאנחנו מנצחים, אני לא יכול ליהנות מעצם המחשבה, מזה שאני פה. הניצחון הוא ההנאה האמיתית".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
חגיגת המנצחים
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בגול של סניור השופט הלך לבדוק את השער ב-VAR, מה עבר עליך בדקות האלה? "קודם כל בהרגשה שלי הגול היה באופסייד. אמרתי לכולם לעזוב אותי, הלכתי ל'ליימן' (לקוון), ושאלתי אותו 'היה גול?', והוא אמר לי שההחלטה קשה. אז אמרתי לו 'אתה ליימן גדול' והוא אמר לי 'אל תדאג, זה בסדר'".
איך נראו שבע הדקות עד הסיום מהרגע שהגול מאושר? "זה סיוט, מה שאתה עובר ברגעים כאלה. הם (היפנים) היו יכולים לשחק עוד חצי שעה והם לא היו מגיעים לשער. הרגשתי את השחקנים בטירוף, זה לא היה קורה".

מאמין שנגיע רחוק

הקהל הרגיש את הביטחון של הקבוצה. "שוב, מבחינתי זה היה סיוט אבל ברמה הטקטית השבע דקות האלה היו מדהימות, מבחינת היציאה ללחץ, בטיימינג הנכון, מה שהיה חסר לנו בחצי הראשון, לא הלכנו אחורה – עוד יכולנו להגדיל את התוצאה עם מצב שהיה לשיבלי. אתה ראית שבכל כדור גובה השחקנים שלנו עלו לשמיים".
נראה שהרגליים של היפנים רעדו ולא שלנו. "אין אף שחקן, בכל תחום בעולם, שדבר כזה (גול) לא משפיע עליו. זה למה אני מעריץ טניסאים, שאצלם כל נקודה היא נפילה מנטאלית. אף אחד לא יכול לעמוד מול זה. הגדולים מכולם יכולים אבל גם עליהם זה משפיע".
איך מכינים אותם לאוזבקיסטן ביום שלישי? "זה לא יהיה טיול, זה רחוק מאוד מהמציאות. קודם כל עברנו 'בית מוות', הכי קשה באליפות, בכל בית יש קבוצה שכולם לקחו ממנה נקודות, אצלנו זה לא היה. לא קרה, זה היה בית מאוד מאוד קשה. מול אוזבקיסטן אנחנו הולכים לקרב אדיר, לא מסתכלים קדימה לברזיל. שחקנים לא ישנו בלילה, גם אני. אבל מצפה לנו משחק מול נבחרת מאוד מהירה, מאוד טכנית ואינטנסיבית. אני בגישה של לחיות ממשחק למשחק. אחרי שלב הבתים אמרתי שנגיע רחוק ואני מאמין שנגיע לזה".
פורסם לראשונה: 23:07, 28.05.23